andersbq
Forumsvar skapade
-
ska blåsa bäst på FM men jag hinner ej då, kanske kan komma ifrån vid 16 dvs vara på vid 17-18.30, men då är det är ca 15 m/s NV. det är inte optimalt i TT va?
-
Tjöta, ska du ut i morgon eller?
-
andersbq
Medlem15 mars, 2009 vid 20:31 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009! -
andersbq
Medlem15 mars, 2009 vid 20:07 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!Är det någon som känner Chris Schill?
Vi borde försöka deala till oss ett bra pris på förvaringen. -
Det du ser är inget man stoppar in foten i. Det är en speedkonverterad vågbräda. Bara tårna in i enkelstroppen och hälen i vattnet.
Toppade i drygt 34 knutar med vågsegel. -
Jag köpte ett rejält lager med sådana för 20 år sedan, Windsurfing Hawaii Feetbelt. Fanns i en bred och en jättebred och variant. Använder dem ibland fortfarande. Extremt enkla att justera.
-
Intressant hur olika Boxer och Fly kommer ut i testet, trodde Fly var NP svar på Boxer…
-
@Speed_Junky 534755 wrote:
Hej alla!
Jag är är en snart 40-årig gammal vindsurfare som har kämpat och haft kul i 20 år på brädan. Jag, min fru och lilla son har bestämt oss för att resa till Maui för att uppleva atmosfären och känslan, nu vill jag ha tipps på följade punkter:
– Var ska man bo om man inte är avanserad våg surdare?, Paia, Haiku, eller för familjen skull kanske Kihei. Det är dock inga avstånd så ni kan kan bo varsomhelst, det regnar mer på nordsidan.
– Hur funkar det att det resa med barn i detta område? Tja, det är väl ok, många svenskar har åkt dit med bebisar & barn de senaste åren, alla nöjda.
– vilket boender är att föredra? Vi kommer att vara på plats i 3 veckor,hyr hus, om ni kan
– Om man inte vill ta med egna prylar vart är bästa läget för uthyrning? Finns massa ställen i Kahului, t ex http://naishmaui.com/
– Bil? Hotel? Hyra hus? BIL är ett måste, hyr billigt någon km från flygplatsen
– Hur tar man sig dit enklast? Flyg till Oahu, ta pendelflyget till Maui.
Det här är några av våra funderinagar, har ni restips eller andra erfarenheter så är jag tacksam för tips.
Du glömde ett par relevanta frågor.
När ska man åka?
Vilka spots är bäst för mig?Svaren på dem får du när du beskrivit din nivå!
MVH
Stefan
[email protected]
x -
andersbq
Medlem13 mars, 2009 vid 18:46 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!Anders Bringdahl, Markus Emanuelsson, Marcus Richardsson, Magnus Bengtsson, Daniel Borgelind, Erik Larsson, Jesper Kinnås, Micael Svensson, Petter Malmkvist, Lars Bjärkling, Björn Enqvist & undertecknad… Hoppas att vi får plats i EM allihopa! Om inte så lär vi ju ändå ha kul!
PS Har hämtat 7 segel samt en ny tandpetare ikväll. Lilla julafton!
-
På RRD hemsida finns länkar till deras testcenter.
http://www.robertoriccidesigns.com/y14/#home.testCentersOm vill köra lite finare grejor kan du även söka här:
http://www.naishsails.com/buy/dealers.php -
1998 Niklas Olausson? eller var det 1997?
-
andersbq
Medlem10 mars, 2009 vid 18:45 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!Hotellen börjar att bli uppbokade i skiftet juli-augusti på Karpathos.
Efter att ha konfererat med några av dem som tänker delta i Swespeed-cup-tävlingen så har vi beslutat att boka individuellt. Dock kan du PM:a mig så kan jag förmedla kontakter så du slipper åka/bo ensam. Just nu har knappt 10 anmält sitt intresse. Själv har jag bokat in mig & familjen via Apollo på ”Hotel Sound of the Sea”. De som bodde där förra året var mycket nöjda med allt utom frukosten (som ändå inte ingår).
Ett tips är att boka via COOP Med Mera, jag fick 5% rabatt via dem. -
Nja, Torkelstorp och Tjolöholm är stor skillnad, TT är mellan två åars utlopp och mycket is som bildas och flyttar fram och tillbaka. Dessutom grunt och djupt om vartannat. Markeringarna i TT har sannolikt gett sig för en månad sedan.
De som jag satte i Tjolöholm, var två dagar innan isen ruttnade och försvann. Är ganska säker på att alla är kvar. -
@Badjanne 534028 wrote:
Härligt att läsa Anders.
5 timmar!!!!
Vad måne hända på Öland. Fick du nått bra resultat på Gps:en?
Vad körde du på?
Var dina pinnar kvar?Det var en mycket speciell session då det var så jäkla grunt och sydost. Inte alls så mycket vind som utlovat och snöblandat regn hela dan. jag körde på SP 95 och 7.0 testade en PL C3 30-fena,dåligt grepp på slören, så bytte till Chamelot 28 som funkade bra men den blev mos, sedan Tekknosport Weedbuster, den sista funkade verkligen bra. (körde weed för att det var en del stenar att krocka med hela tiden). Åkte i stort sett alla repor runt 32 knop och toppade på knappt 34. Platt som en pannkaka var det, hur enkelt som helst.
Jo pinnarna, idag seglade jag bara vid Torkelstorp (TT) som ligger typ 2 km från Tjolöholm, så jag såg inte pinnarna från förrförra veckan, men helvets jävla skit att alla märkningarna i TT har försvunnit. Jag märkte 3 stenar idag, plus bröt/vek upp armeringsjärnen på Musselrevet (dessa låg helt ner, isen måste haft en otrolig kraft). Hursomhelst, TT är alltså omärkt, så kör försiktigt alla ni som inte har 100-koll… -
Idag kunde jag också agera Jesus, för maken till lågt vatten finns inte i TT. Man kunde gå från piren över till Kalvö.
Men det var riktigt kul det att segla idag! Blev 5 timmar på vattnet…