Forumsvar skapade

Sida 123 av 197
  • andersbq

Medlem
    12 februari, 2009 vid 20:49 som svar på: Efterlysning: Var finns BQ?

Med småbarn är det toppen som gäller (ja det gäller även för större), för det är här det är sol, varmt och mycket snö. I år bor vi i ett område som heter Björnen. Och det kan jag säga hyr INTE stuga nr 48!
    Snuskigt, trasigt och ofräscht. Området är ca 17 år och den här stugan har nog bara agerat sedelpress åt ägaren. Underhåll lika med nolla. Bodde i Vargen förra året, SÅ mycket bättre.

• andersbq

Medlem
    12 februari, 2009 vid 20:29 som svar på: Efterlysning: Var finns BQ?

@Knatte 530108 wrote:

En god gissning, är att han befinner sig i Värmland på sportlov 😀

Så rätt Knatte! Är i Branäs med 1000-tals danskar, åker halvmesiga korta backar med snowboarden, kasar runt med barnen i platta backar med knappliftar, fått skoskav i längdspåren… Men det är förbannat vacker väder iallafall!

• andersbq

Medlem
    5 februari, 2009 vid 21:20 som svar på: Vad har hänt sedan 2002?

ja men hoppsan, jag råkar ha både ett 6,4 och ett 8,8 liggande bara väntandes på dig, båda är väl använda sisådär 6-8 ggr, dvs helt i nyskick!

• andersbq

Medlem
    4 februari, 2009 vid 20:47 som svar på: Vad ska ni segla på 2009?

Jag kör min 29:e säsong på 30-års jubilerande Naish Boards och med segel från Naish Sails. Inte så oväntat kanske!
    Jag har dock breddat uppställningen med lite fler segel och brädor i år.
    (Kanske inte så oväntat det heller).

• andersbq

Medlem
    30 januari, 2009 vid 05:43 som svar på: Nedhalstamp som håller – vad/vart köpa?

@Kapten K 527973 wrote:

Tror du misstolkade mig lite, jag tänkte handla lite formuline själv, eftersom jag tror den är mycket bättre än startsnöre, tänkte bara att det måste vara billigare med en rulle från staterna än att nån engelsman står och klipper upp små stumpar från sin rulle.
    Såg en del surfbutiker på nätet som tog typ 25kr/m för den i US

http://www.marlowropes.com/public/pageManager.cfm?page_id=333

OK, jag PMar!

• andersbq

Medlem
    29 januari, 2009 vid 19:33 som svar på: Nedhalstamp som håller – vad/vart köpa?

@Kapten K 527927 wrote:

Kan man inte bara handla en rulle formuline från marlow, 43kr/m är ju hutlöst.
    Jag kör 3m nedhalstamp, det blir ju rätt saftigt . jämfört med startsnöre som jag kör nu, gav 5kr/m för mitt.
    PM a om ni vill vara med och dela på en rulle.

Ja men visst kan man köpa vilken skittamp som helst, varför inte lite flagglina på JYSK? Kanske man t o m kan få den gratis när dom byter sina egna linor utanför parkeringen.
    MEN skillnaden mellan all skit-tamp från alla ställen och Formuline är att den sistnämnda håller. Därmed blir den nästan lika billig som gratis, dessutom slipper man bli sur och irriterad. 3 pund/metern x 100 dagar = jättebilligt.

• andersbq

Medlem
    29 januari, 2009 vid 10:19 som svar på: Inbrott!!!!!!!!

Men… om man är tjuv så ska man nog inte ge sig på något så svårsålt som forumula deep tuttle… lite svårssålt på plattan om man säger så, målgrupp 30 personer i Sverige. Mitt tips är att kolla i soptunnorna

• andersbq

Medlem
    29 januari, 2009 vid 09:15 som svar på: Nedhalstamp som håller – vad/vart köpa?

Jag kommer aldrig använda någon annan tamp, så länge jag får tag på formuline.

• andersbq

Medlem
    28 januari, 2009 vid 20:18 som svar på: Isaf Approved List Of Slalom/speed Boards For 2008/2009

Ny lista:
    http://www.sailing.org/tools/documents/ISAFListSlalomComplete-%5B6841%5D.pdf
    Intressant att volymen på t ex Naishbrädorna förändrats lite från listan förra året, cuts outs eller bara mätfel?

• andersbq

Medlem
    28 januari, 2009 vid 17:41 som svar på: Fenlängd?

Kan vara OK, beror på fenans prestanda och trimmet på seglet, men mindre behöver knappast till 5,7

• andersbq

Medlem
    26 januari, 2009 vid 21:10 som svar på: Nedhalstamp som håller – vad/vart köpa?

@SWE-31 496774 wrote:

Den bästa tampen på marknaden, kommer med när man köper de nya NP förlängarna.

Funkar bra att beställa från England.

http://www.gunsails.co.uk/en/pulleys.htm

4mm Formuline (850kg load downhaul)

Formuline is a brand new high performance downhaul line. It is only available in plain white. Formuline is a Spectra based line in a smooth 12-plait construction with reduce friction and has advanced slip characteristics, especially suitable for high-powered downhaul systems. Formuline’s unique construction keeps its round profile under very high loads, so it holds extremely well in extension cleats. Previously only available in the USA. Now available ex stock from Blue Chip.
    Sold by the metre; (we recommend 2m for downhauls and 1m for outhauls)

Bra att den här länken kom upp igen, ska köpa lite mera från dem. Formuline är det det bästa som hänt vindsurfingen sedan Kamprads gula (och numera blåa) påsar kom 1992.

• andersbq

Medlem
    26 januari, 2009 vid 20:32 som svar på: Speed N:a Öland/Swe-Ned

@Hänkö 527449 wrote:

Ja just…Karpathos strax utanför Göteborg glömde jag ju! Sorry BQ!!

Jojo, bara skoja, den debatten (om svenska tävlingar utomlands) är ju utagerad för tillfället, men jag kommer bjuda in till en Swespeed-vecka där nere så fort pöjkarna på SpeedWorldCup bestämt sig. Förresten Hänkö, är du med själv i år nåt?

• andersbq

Medlem
    26 januari, 2009 vid 18:01 som svar på: Speed N:a Öland/Swe-Ned

@Hänkö 527367 wrote:

Lets face it!! Det finns INGA vindsäkra ställen i Sverige !! Jag har liksom VÄLDIGT många varit på deltävlingar i Svenska cupen (på det berömda 90-talet) och varit på ”säkra” ställen på ”säkra” prognoser men likt förbenat sett reklamflaggorna hänga lesset ner längs nån mast. 4 dagars punka i Skåne, Varberg, Halmstad och givetvis även HAGA. Vilket ställe är det många åker till på vindfattiga sommar?? ”

Karpathos?!

• andersbq

Medlem
    26 januari, 2009 vid 17:55 som svar på: Slutsurfat i Askimsviken

@v-thun 527349 wrote:

Så stod det i gp idag. Tydligen ska det byggas en 300 meter lång brygga med handikappramper, bastu å grejjer. Någon som vet lite mer?

Det är ju super, hoppas det blir flytbrygga som tar bort vågorna – Göteborg speeeeeeeeeeeeeeeedstrip! 😉

• andersbq

Medlem
    25 januari, 2009 vid 20:27 som svar på: Någon som känner till "Burford Blanks från Australia"

Alla mina australiensiska brädor (surf och vindsurf) från 88-90 är byggda i Burford Blanks. Det är ledande där nere och har gjort PU-skumkärnor i 40 år. Polyuretan tål polyester och därmed billigt att bygga med, blir dock tyngre.

Sida 123 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA