andersbq
Forumsvar skapade
-
Om inte stället ger någon rejäl sjöbris så är det nog ingen höjdare så här ser Kalmarstatistiken ut i maj: http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_kalmar.htm#
Hagabrisen och Klagshamnstrumpeten kan ju rättfärdiga att lägga alla tävlingarna i maj (utom SM), annars är det väl årets sämsta vindmånad. -
@Knatte 526829 wrote:
Vet inte hur bra denna HD-varianten är ?? Men tidigare varianter har inte fått bra resultat i de testerna som jag har läst. I stort sett leksak har omdämmet varit:tongue: Men det kan ju ha ändrat sig med nya varianten…
Den förra var väl VGA-upplösning, 640×480 dvs inte ens duga till ungarnas lek-filmer, nu verkar dom ju stoppat in nåt annat under skalet.
-
Räkna med mig, jag ställer upp som ledare för barn & ungdomssektionen.
-
Ja det är inte så väldigt långgrunt, hon kommer inte bottna en bit ut.
Förlägg resan till TT istället, köp sköna vinterdräkter för pengarna! -
Surfclub Klagshamn såklart, då får du också eget nyckelkort till klubbhuset & fri parkering!
-
Jag skulle vilja vinna lite fler heat i SWT och få klå Surfan på Swespeed-tävlingarna, de enda riktiga speedracen!
-
Det är nästan aldrig någon surfbar vind där, satsa på öl istället.
http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_koh_samui.htm -
andersbq
Medlem17 januari, 2009 vid 10:12 som svar på: Blåsigt men kallt 17,18 jan, vilka vågar ut och vart?@pss234 526007 wrote:
tänkte åka till tt idag är det nån annan som ska dit vid 13tiden?
Det är visserligen soligt idag, men det är kallt och lite svag prognos, skulle nog råda till imorgon em istället, 3 grader varmare och 4 m/s mer.
-
andersbq
Medlem16 januari, 2009 vid 19:56 som svar på: Blåsigt men kallt 17,18 jan, vilka vågar ut och vart?Tveksam om det blir tillräckligt med vind i helgen, men om det ändrar sig (ökar) så kör jag nog TT söndag eftermiddag, j:vligt bra vindriktning. Förra året mitt i januari så var det bara att slicka stenpiren med vind från sydost. Över 34 knop på vågbräda!
-
Fick detta mail idag:
Hi Anders,
we are still looking for the best dates, just subscribe to the newsletter at
the bottom of the Speed World Cup-website and we keep you posted on it automatically.Cheers,
Markus -
@Knatte 525842 wrote:
Anders! Hoppas att du har ett stort garage/förråd så att du får plats med alla prylarna:laugh: Att du har en förstående fru redan, är ju uppenbart :tongue: :p
Vad är detta för brädor?? Har aldrig hört talats om detta innan..
Performance 280 Slalom -88
Performance 255 Wave -88
Performance 280 Slalom -89
Steve B 8,6 (Naish) -89Jo extremt förstående fru, hon vet att inte ställa några ultimatum.
Nördfakta (för såna som Knatte och undertecknad):
Performance Sailboards Wollongong, NSW, Australia, shaper Ralf Riddell (i samma lokaler som SKIPP surfboards), var de ledande custombyggaren på östkusten i slutet av 80-talet den andre var Byrne, (också i Wollongong, men Phil Byrne satsade på vanliga surfbrädor, byggde brädor år bl a Tom Caroll, och är fortfarande stor). Performance var snabbaste speedbrädan 1987/88 i Australien, Gary Kemper körde slalom på dem (han representerade AUS i VM i Skanör 87, men seglade Tiga här).
Jag har behållt en Performance slalom, körde med den förra vintern en gång bara på kul i TT, 30 knop med 6,5 lätt som en plätt.Steve B, den legendariska shapern hos Naish Hawaii Kailua, byggde de bästa vågbrädorna till Robby i slutet på 80-talet. Vid sidan på jobbet hos Naish så byggde han även under eget varumärke ”Steve B” exakt likadant men typ 25% billigare. Den har jag också kvar på vinden… man har inte hjärta att göra sig av med grejor som gett så mycket glädje helt enkelt. Kanske ska jag be att ta med dessa två i graven så småningom.
-
@BooMan 525840 wrote:
Nej, lägg av…:tongue: :laugh:
Skönt med alla inlägg, Då kan JAG andas ut, jag är helt ”normal” och även lugna frun… Jag får ha mina två brädor m tillbehör bara hon får in bilen i garaget…
Andersbq: Jag kan känna beslutsångest ibland när jag ska ut, så båda brädor åker med för det mesta, men hur bär du dig åt???
Mmm jag har väl 18 brädor just nu, varav 6 ligger i släpkärran, 4 i surfförrådet, 1 i garaget, 3 på vinden, 2 under altanen och en hos mor & far…
Det var en tråd för några år sedan om ett kanotförråd, är det nån som kan hitta den igen?
-
Brädlistan är ju egentligen väldigt kort, om man jämför med segellistan skulle jag tro…
America Starcut -80
Tencate Hunter -81
Surfrider 302 -81
Surfrider 375 -82
F2 Sunset Slalom -84
Tiga Div II -82
Järvinen 390 -83
Fanatic Racy Cat -85
Fanatic Cat -86
Alpha 120 -86
Klepper 380 -86
Klepper 272 -86
Cobra 280 -86
Cobra 380 -86
Fanatic Ultra Cat -87
Fanatic Bee -87
Performance 280 Slalom -88
Performance 255 Wave -88
Performance 280 Slalom -89
Steve B 8,6 (Naish) -89
Mistral Equipe 2 -89
By Guy 280 slalomcourse -96
By Guy 255 Wave -97
Mistral Screamer II -97
Seatrend 265 -98
(fick barn & köpte hus -99, började spela golf, ett barn till -01 och en svår hjärnskakning -02, höll upp helt 2003, annars bara typ 10 ggr per år i Varberg)
Naish Playmate 116 -07
Naish Global Wave 98 -08
Naish Pro Wave 80 -08
Naish Kailua -08
Naish SP80 -08
Naish SP95 -08
Naish SP110 -08
Naish SP128 -08
Naish SP60 -09
Naish SP80 -09
Naish SP95 -09
Naish SP110 -09
Naish SP135 -09men det riktigt jobbiga är ju att jag har långt över hälften av dessa kvar…!
-
@Joachim_Larsson 525344 wrote:
Ben är 10 ggr bättre än alla på detta forumet…tror jag????
Eller har jag fel????
JockeJa du har lite fel, här ser du (i GPSSS 5*10sek) att han visserligen är lite snabbare än t ex markus, men jag tror spotten i frankrike är bättre än öland. (för att inte tala om den omdebatterade doppler-effekten!!!)
-
@getwet 525259 wrote:
Det där blev lite löjligt, 11 stycken……Och bara ett fåtal namn i världsklass. Ben har väl aldrig presterat så där jättemycket tidigare (han är duktig iofs), iaf inte för att bli VM, övertygad om att han inte har den kapaciteten. Saknade de riktiga gubbarna där på listan.
Nja lite fler var det allt, ni vet slalom är ju näst lika stort som k**a!