andersbq
Forumsvar skapade
-
@trefyrafyra 523045 wrote:
Instämmer med Mackee ,får se om jag får med familjen 1eller 2 veckor.
Erik, du har ju lagt in v32, har du någon underhandsinfo när tävlingen ska bli?
-
Det hade ju varit bäst att vi åkte ner veckan innan iswc och körde swespeed, som uppvärmning för vissa och som nöjesresa för övriga, men frågan är om vi kan vänta tills de spikar datumen?
En fråga, bor gör man väl bäst i Karpathos stad antar jag?
Är det läge att boka gruppresa, eller be typ Gustav rigga ett paketerbjudande?
Vi lär väl alla ta med mycket grejor ner och behöver hyrbilar mm… -
Jag är oxå på, en fråga som kan debatteras; Är det viktigt att åka på ISA/SpeedWorldCup eller ska vi åka själva, dvs rigga en Swespeed vecka?
Att vara med på en världscup är nog kul på sitt sätt, men det är också ett riktigt slitgöra.
själv tycker jag slutet av juli och början av augusti är bäst, så slipper man ta ute xtra semester -
andersbq
Medlem27 december, 2008 vid 14:41 som svar på: Bräda eller inte bräda eller vilken bräda???Då väger du ungefär som jag. Jag har en 80 liters traditionell vågbräda, en FSW på 98 liter och en 116-liters freestyle för rekreationsåkning.
Alla är super i sina segment, dom är ju alla ganska ”flytiga” vilket gör det lättare att klara vindhål. De som skiljer de nya mot gamla brädorna för 10 år sedan, är alla är kortare och att alla utom de ”klassiska vågbrädorna” är bredare.
Bredden underlättar planing, gör att man kan ha större segel, bär bättre i vindhål, blir lite lösare i känlslan, mer snowboard, men lite oroligare och nervösare. Men allt det där vänjer man sig snabbt vid. JAg menar att man ska inte uttala sig för mycket innan man har haft 5-10 dagar på en bräda och hunnit med trim av fenor, mastfotplacering, segelstorlekar etc.
Sedan är det en smaksak om man vill ha US-box som på Global Wave eller fast fena. Beror ju på vad man prioriterar, vågor eller åka runt och smårejsa. Jag tycker själv Naish Global Wave 98 och 87 är bra mellanbrädor, som ger mycket tid på vattnet med 5-6m2.
En sak som jag uppskattar med dem är att dom är snabba, dvs enkla att få bra fart med så att hoppen blir höga, och att de är byggda för att landa hårt. (vilket man inte kan säga om freestylebrädor). -
Janne!
Stort TACK för julklapparna!
Nu ska här läsas tyska hela helgen, sedan kommer recensionerna. -
Sen en sak till, någon god jul blir det ju inte alls, (men vi får hoppas på ett gott nytt år)
-
-
Du har kanske sett det förr, men det är här det ska vara:
-
Tack Janne, nu har paketet kommit, i övermorgon börjar läsövningarna på tyska!
-
Bitter? Nej då, inte jag. Jag körde själv hela förra vintern med, det är så det är. I bästa fall kan ju familjen agera publik på vintersurfet, då ser kan det ut så här:
-
@Bjornen 522053 wrote:
Anders hur ser prognosen ut för måndagen ? På windguru ser den bra ut så om du inte har någon annan information så ska jag göra ett nytt försök att locka med mig någon till TT på måndag. Ska någon av er locals segla ?
//Björn
Jo det blir väst typ 12-15 m/s, men jag jobbar, och med tanke på uppslutningen idag från (inga) locals, så kan du nog räkna med att köra själv.
Det verkar som folk har sålt sina vinterdräkter. -
Det blir ca 7 grader, vilket är varmt just nu, och proggen blir bara bättre!
-
@Badjanne 521189 wrote:
För en tid sedan kom en ny Tysk tidning
Windsurfing journal. Kolla deras hemsida på:
http://windsurfing-journal.de/Hur är tidningen då?
-
Är det några som kan tänka sig att lägga upp ett inlägg i denna tråden så fort det kommer något intressant som är speed/slalom relaterat?
(Javisst är det subjektivt vad som är intressant, jag syftar typ på:
– tester av slalom/speedbrädor/fenor/segel/master/uthalstrim etc
– utförligare reportage från tävlingar/platser
– trim/seglingstips
– intervjuer med Anders B, Albeau, Finian, Surfan etcEJ intressant:
– tester av olika fabrikats längder på hängseletampar
– youthteamets barnslalomfinal i norra Wales
– artiklar om nya segel/brädor, där man klippt texterna direkt från tillverkarens hemsidor)TIPS PÅ TIDNING JUST NU:
Engelska Windsurf nov/dec 08, hyffsat lång intervju med Anders Bringdal från Weymouth Speed week, samt en artikel om seglingsteknik i slalomrace.