andersbq
Forumsvar skapade
-
Eller så åker vi till ett ställe med pungdrag !-)
-
Om man bryr sig om någon slags totalranking så måste man nog pallra sig iväg till alla tävlingar. En grundläggande förutsättning är att vara på plats.
jag tycker det hade varit ännu fånigare om rankingen skulle baserats på en enda tävling. -
@getwet 499607 wrote:
Mig veterligen står väl alla surfare i ”standby” hela surfsäsongen oavsett om man har fru o barn eller inte…..blåser det så blåser det. Dom flesta slänger väl vad man har för händerna om det vankas en kuling! Eller gör inte Anders och Tobhed det?
Jo det var min frus första kommentar när jag sa att nästa år så bokar vi in 4 + 4 helger. ”Alla helger är väl alltid bokade för surf?”
-
@tobhed 499604 wrote:
I stort ett bra förslag från MacTs!
1:a Maj är väl dock lite tidigt, Haga tävlingen brukar vara i mitten av Maj.
Känns också som om Maj-tävlingen ät riktat mot Haga & oktober tävlingen är riktad mot TT. Även om det inte har blivit så i år så är Klagshamn (eller Habo) ofta bra i slutet av Maj. Tror också att det är bra att ha en grov vägledning om var tävlingarna ska vara, är vinden kass eller liknande så byter man bara spot mot någon som passar bättre.deltävling 1 i början/mitten av Maj – enligt plan på Haga
deltävling 2 i slutet av Maj alternativt september – Klagshamn/Habo
deltävling 3 Juli/augusti – Karpathos
deltävling 4 (och SM) oktober – TT…och man får räkna bort en deltävling
OK, skulle man kunna tänka sig att om det är bättre vind någon annastans t ex när vi planerar Klagshamn så är det superprognos på Öland att vi åker dit istället?
-
Lite ”flytande” helger under våren och hösten innebär således att man kanske måste boka upp sisådär 6-8 helger… Har ni inget liv?
Fördelen med att åka till ett ställe med vind är det det till 98% säkerhet levererar. -
andersbq
Medlem13 september, 2008 vid 18:18 som svar på: Slutresultat F2 Speed Challenge i KlagshamnVi körde med 6,6-9,0 på 95-130 liters brädor i 23-32 knop.
-
andersbq
Medlem13 september, 2008 vid 18:15 som svar på: F2 Speed Challenge i Klagshamn den 13-14 september 2008Det är ett under hur det gick till, men vi genomförde 4 heat. Trots att det var vindstilla så var 10 sek i flera heat på 30-31 knop… Måste säga att jag är grymt impad av Markus, Ulf och Daniel (1,2,3) som bokstavligen körde skiten av oss andra. Klagshamn bjöd som vanligt på strålande sol och värme. Kanongod lunch, (även om den bottnade dåligt i Jesters kista) och nytt för i år att jag vann tävlingen över Markus E, dvs inte den vanliga, utan den att få katapultfall och fastna fiskenäten. Till slut blev det 7 ggr…
Tack klubben för fint arrangemang! -
Är redan gift! Men anyway så står sig proggen. Så fram till 10-snåret så är det runt 10 m/s och sedan minskande under dagen till 6-8 m/s.
-
Jo jag ser det, var bara en chansning att få ta några extra pilsner och ha lite ledigt från hemmet… Typiskt. Kan vi inte låtsas ha tävling på söndagen med, så slipper jag åka på svensexa?
-
Jo men det är ju en väldigt speciell gren. Det ska till en jäkla tur att pricka in en helg med sådan vind som var på TT 2006. Det kan mycket väl gå fem år med 7-10 m/s på SM. Visst kan man segla i 27-30 knop men nån speed är det ju inte att tala om. Det kör man ju på en freestylebräda. Dessutom blir marginalerna pyttesmå och förhållandena chansartade. Den här tävlingsformen är inte någon jättebillig gren. Och det är långt ifrån gratis att åka en långhelg i Sverige. Tänk om vi skulle boka en vecka på Haga… Med lång framförhållning så tror jag att de flesta kan planera ekonomi och ledigheter.
-
Stopp och belägg, det är INTE säkert vindstilla på söndag. Den kan bli samma vind som under lördag em dvs runt 7-9 m/s…
PS bra beslut med tidig start, jag åker ner imorgon natt och denna gång med ett extra rem runt paketet!
-
@Oscar 498978 wrote:
Är det inte Cisco Goya? Ser ut som han åkt på en stroke eller nåt…
Såklart, tack!
-
Jo det är nog läge, för imorgon så går sydostkusten s.k. ”av”…
-
vem är killen i röd tröja vid 2.49?
-
Bra idé som sparar mycket pengar och tid!
Man kan lätt minska sitt kitt från 6 till 2 brädor och även halvera segelgarderoben. Dessutom behöver vi inte boka upp massa helger i onödan.
Vi lär totalt segla fler race totalt än hemma. Sedan kan vi alltid komplettera med SSM-konceptet här hemma.