Forumsvar skapade

Sida 159 av 197
  • andersbq

Medlem
    8 februari, 2008 vid 06:00 som svar på: Vindsurfingkurs

@Spray 443488 wrote:

har dessa uthyrning också i samband med kursen?

Ja det har dom verkligen! Iallfall Sp.
    Ett litet tips för dig Spray, gå med i Varberg Vindsurfing Klubb, åk ner en vecka till Apelviken, och använd klubbens alla brädor & segel. När du tröttnat på dessa kan du segla på din egen eller hyra/låna grejor på SP testcenter.

• andersbq

Medlem
    7 februari, 2008 vid 20:07 som svar på: Vad kör ni på 2008?

20% på Naish

• andersbq

Medlem
    7 februari, 2008 vid 18:51 som svar på: Vad kör ni på 2008?

@Hankloose 443345 wrote:

Intresse klubben antecknar! Suck….Surfarn ska du inte räkna upp vilka boardbags och skruvmejslar du har oxå(-;

Nu börjar vi verkligen prata intressanta saker, jag har cirka 7 olika mejslar, senaste inköpet är en Kamasa med utbytbara bits. Men problemet med den och alla andra j-vla mejslar är att när dom legat i fenlådan i en månad, så rostar dom jättemycket.
    Och dom som är ”rostfria” rostar oxå längst ned…

• andersbq

Medlem
    7 februari, 2008 vid 18:35 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Har du inte seglat dina speedprylar ännu ? Följer med spänning vad det blir för farter då…

//Björn

Näpp, fortfarande bara vågisar, men om typ 2 veckor så kommer jag börja ringa alla europas speditionsfirmor och jaga på. Mitt mål är sedan att öka med 5 knop på mina PB:n. Räknar med 2-3 knop snabbt och enkelt, och sedan är det nog metodiskt trim till tusen de sista 2 knopen (plus lite tur med timing, vindriktningar och plattvatten).

• andersbq

Medlem
    7 februari, 2008 vid 17:51 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Jag tycker nog att dagens inköp bara är en frisk fjärt jämfört med när jag tävlade på 80-talet. Då var man till nöd och tvungen att byta hela segellinjen varje år, eftersom utvecklingen var typ 3 knop snabbare per år. Det enda som sprungit väg lite i pris är dom långa racemasterna. Det känns lite ocker att lägga 7-8000:- på en mast.

• andersbq

Medlem
    7 februari, 2008 vid 09:49 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Naish US1111 Pro Wave 80 -08
    Naish SP 80 -08
    Naish Global Wave 98 -08
    Nasih SP 110 -08
    Naish Playmate 116 -07
    Naish Kauila JR 120 -08
    Naish SP 128 -08

Naish Miniripper 2.0 -08
    Naish Force 4.0 -08
    Naish Force 4.5 -08
    Naish Force 5.0 -08
    Naish All Terrain 5.5 -08
    Naish Stealth 5.8 -08
    Naish All Terrain 6.0 -08
    Naish Stealth 6.4 -08
    Naish AMP 6.5 -07
    Naish All Terrain 7.0 -08
    Naish Stealth 7.0 -08
    Naish Stealth 7.8 -08
    Naish Stealth 8.8 -08

Master från Naish (Powerex). Bommar och förlängare från Chinook och fenor från ProLimit till att börja med.

+ lite äldre brädor, fenor och riggprylar.

• andersbq

Medlem
    7 februari, 2008 vid 09:23 som svar på: Först satte jag morgonteet i halsen

Vad gör du egentligen på mornarna?
    Går igenom alla inlagda sessions i Holland den senaste månaden?
    Tar du land för land, och sedan börjar om från toppen?:grin:

• andersbq

Medlem
    7 februari, 2008 vid 06:04 som svar på: Vem surfar mest i hela Sverige?

@pure 443250 wrote:

Jag tror att surfen surfar mest av alla i sverige:
    http://mytrims.com/sessions/index.asp?uID=1112

Mycket imponerande

Om jag räknar rätt hade han 100 dagar 2007, det måste väl varit många som kom upp i det?

• andersbq

Medlem
    5 februari, 2008 vid 18:27 som svar på: GPSSS uppdaterad

Nej det kan inte bero på det, grekerna har inte mer än 6 man som lagt in repor i år. JAg misstänker att det beror på RTK på nåt vis.

• andersbq

Medlem
    5 februari, 2008 vid 11:46 som svar på: GPSSS uppdaterad

GPSSS-fråga:

Vad beror det på att när man selekterar ”topplistan” resp ”senaste inlagda repan” på länder som Sverige, Canada, Norge etc så kommer det inte upp någon 10 i topplista?

Om man väljer Grekland, Frankrike, Holland etc så får man årsbästa listor…

• andersbq

Medlem
    5 februari, 2008 vid 08:16 som svar på: Windsurfresa europa juli, nybörjare – avancerad åkare

@mikaels 442741 wrote:

Jag måste slå ett slag för Europas mest klassiska surfspot, norra Gardasjön, Torbole och Riva del Garda. Mer vindsäkert än så blir det nog inte, Oran kommer ju i stort sett varje eftermiddag. Beroende på hur duktig man är kan man ju välja när på dagen man vill segla, dessutom har ju norditalien god mat och mycket annat kul att erbjuda; klättring, cykling, operan i Verona, you name it! Inte är det så långt att köra heller.

Håller med, om man inte söker vågor så är Garda kanon. Och man väljer själv vindstyrkan. Mitt i sjön typ vid Torboles camping, kan det blåsa typ 10 m/s men ju närmare man seglar bergväggen, mot RIva, desto mera mera vind.

• andersbq

Medlem
    4 februari, 2008 vid 19:22 som svar på: En ny surfare till världen!

@DanneMan 442772 wrote:

Har planerat in pappa ledighet nästa vinter i El Yaque så klart..

Jo men så är det, så länge dom suger bröstgrädden så är vi fäder helt perifiera figurer, så passa på att surfa järnet närmsta året. Sedan kommer du få grymt dåligt samvete varje fin sommardag det blåser kuling om du dristas åka till Varberg i 5 timmar. Eftersom den lille ser dig som gud själv och därmed saknar dig varje minut. Men efter bara 6-7 år så börjar han inte märka att du är borta en halv dag, och vipps så har du dina 50 dagar på vattnet igen! Och du är ju ung, och Apleviken är ju kvar, så det är bara att hänga i!

• andersbq

Medlem
    1 februari, 2008 vid 12:04 som svar på: Vindsurfing för nybörjare, barn vad ska man ha???

Om man verkligen vill att barnen ska gilla vindsurfing, tycker jag att man ska skaffa moderna grejor anpassade för dem. Inte gammal avlagd ”junk”.
    Själv har jag efter mycket tjat införskaffat en Naish Kailua JR på 120 liter och ett Naish Mini Ripper 2,0 kvm till min 8 åriga dotter.
    (En liten unge på 30 kg behöver inga 170 liters pråmar för att ha skoj.)

• andersbq

Medlem
    1 februari, 2008 vid 08:31 som svar på: En ny surfare till världen!

Grattis Danne, men då ses vi i Klittmöller om 7 år!

• andersbq

Medlem
    31 januari, 2008 vid 17:36 som svar på: TT måste ha varit grymt idag

Hemma med feber 2 km från TT, what a waste of time …

(men en tröst är att det ”bara” är syd och att vattnet är extremt högt. Piren är under vattenytan.)

Sida 159 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA