anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Skulle tippa på inlandets mest aktiva klubb!!
-
Tankar om realistiska ”plattformar”(förutom människor som ”brinner”) för ökat intresse (ökat deltagande, barn som ”unga”, som tråden började): Bic 293 (OD), RS:X, KISS (Keep it simple stupid). Lite nygammalt tänk. Kanske att gå tillbaks lite, är att gå framåt?)Jag vet att det kan väcka otäcka känslor, hos en del, när centerbord kommer på tal -Vaadåå CENTERBORD!!Det skall bli kul att läsa alla olika åsikter om detta.
MVH En ”gammal” S-åtta (Ej Mattias Ling) -
Faen…jag får tårar i ögonen…jag har allvarliga funderingar på att fixa en dylik gratis för att återuppliva gamla minnen från när jag lärde mig vindsurfa på min Beachboard 1985. Det var tamefan roligare på något sätt. Inte samma grej alls som idag…
-
anonym-anvandare
Medlem21 september, 2005 vid 11:26 som svar på: Nu är rekordet på Haga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![bild]http://web.telia.com/~u48039653/Snabbast.html[/bild]
-
Hehe! Jepp flyttat till lund nu. Så nu är jag en riktig plattvatten surfare.
-
Svar till:
Tror inte att det ens är 35% av mina surf per år som görs i solljus….
Sen tror jag att det är värre att lägga ett segel direkt i solen och torka så det blir varmt och får konstant ljus på sig än att segla med det i solljus när det rör sig och blir hela tiden avkylt av vattnet…[/ QUOTE ]
Det är inte värmen som gör det det är uv-strålningen och det spelar ingen roll om det är soligt eller inte då uv-strålningen går näst intill obehindrat igenom molnen. Vatten har dock ett visst skydd men du måste ha minst 1/2m vatten för att det ska skydda bra..
UV-strålning skjuter helt enkelt sönder polymerbindingarna med resultat att plasten blir spröd.
Sen kan plast åldras och kristaliseras det är det som händer när den börjar bli vit och detta finns det i regel inget bot på förutom kyla. Värme gör att en plast åldras fortare. Oj nu motsade jag mig själv… Värme har betydelse.. -
Nej vi skall inte ställa olika grenar mot varandra.
Jag personligen älskar att arr bansegling. För mig är det lite mer idrott.
Att vi tar det lite lungt med tävlingar ett tag beror på förändringar på hemmaplan. Vi har varit inne i en jättefajt med fågelskåderiet. Där ställde hela Mörbylånga kommun oavsett politiskt parti upp för oss, samtliga tidningar
befolkning och markägare. Det var så jag fick tårar i ögonen. Det var en insändarstorm utav guds like.
Då märkte man att folk på öland är stolta över oss.
Sen är det lite andra förändringar.
Vi har idag hand om vår egen strand sopor, gräs m.m även parkeringen
Så vi har häcken full. Det är så idag att barnfamiljer föredrar vår strand framför badstranden på gott och ont.
I våras gick det ut ett upprop från SP (Boman) där han var alvarligt oroad över freestyletouren.
Det verkar nästan vara så där (så är det) dom som är duktiga
ligger så långt framme att ingen ny kan slå sig in.Vi måste tillex ha läger. Idag har vi en toppkraft i Jimmi Hellberg. Han vet och kan det mesta och är duktig på att förklara. Låt honom köra en kurs i bansegling, riggning fenor varför går brädan framåt.
Klubbarna skall jobba mot skolor skicka ut info vi finns
vill du testa m.m.
Att jag inte är medlem i år i förbundet beror på att jag ställde mig frågan Varför.
Klubbar och förbund måste ha ett gemensamt mål och en styrning. Jobba som andra idrottsföreningar.
Nästan som idag är jag med i styrelsen sen blir jag äldre och försvinner. Försöka binda kvar lite äldre folk som brinner för intresset och har rutin
Snart är det bara Oskar och jag kvar som brinner och jobbar aktivt på våra hemmaplaner.Jag håller även med honom att i Formula så skulle det ha varit en begränsning på 10 kvadrats seglel.
Att ingen seglar Formula här (dom som seglar Formula i klubben är från S-Holm) handlar nog om pengar och hanterbarhet. Sen har vi rätt mycket vind.
Det som är kul med speeden är att man kollar på GPS speed
är att du kan gå över 40 knop med tio år gamla grejor.
Tävla mot Jimmi och Cullin i S-Holm och vi seglar här.
Visst det är ingen tävling men man jämnför under tiden då det inte är nån tävling.
Det känns just nu som det kul
Kenneths Funderingar
Som saknar att ta en bärs med Mattias -
Alltså vi har en av varje storlek en M och en L som de skickade som ett par. Försten ringer får dem för 200 spänn.
De finns i stockholm.Nicke 070-730 28 01
-
Jag köper gärna dina DCM i storlek L. Du kan nå mig på
0705-829142/ Andy
-
Hahaha
Igår blåste det fint här….. men va hjälper det.
Jag kommer ner till GBG idag.7p
-
slakta en skateboard ta truckarna, bredda dessa till ca 30-40cm. Bygg en bräda ca 2m lång i marinplywood, förstärk denna så den inte sviktar så mycket. montera medar på truckarna, du kan med fördel kontakta en mekanisk verkstad för att få hälp med medarna, kostar en liten slant eller en wiskeyflaska. fixa ett mastfotsfäste. fixa ett halkskydd.
Kör hårt..Så, nu kan vi prata om härliga höststormar och surf på vatten istället..
-
anonym-anvandare
Medlem21 september, 2005 vid 06:55 som svar på: Trygghansa vs Länsförsäkringar i ”Båtförsäkring”Detta var precis vad som hände mig.
Jag har ett tillägg på hemförsäkringen (båt)
Betalar några hundralappar per bräda.
Försäkrat upp till 21 000 per bräda.
En gång har jag utnyttjat min försäkring.
Körde in i ett stim näbbgäddor med hör och häpna ett
splirans nytt segel (premiärturen)
Bom, mast och segle gick åt pipan.
Ringde Folksam efter tre dagar hade SP skickat nya prylar
Och jag skickade ett papper till SP
Vet att folk här har antagligen Länsförsäkringar eller Folksam. Har inte hört någon missnöjd.
Kenneth
PS Jag som skrev svar ett angående Trygghansa.
Sen är det ju en fördel att ha resten av sina försäkringar i samma bolag. -
anonym-anvandare
Medlem21 september, 2005 vid 06:02 som svar på: Trygghansa vs Länsförsäkringar i ”Båtförsäkring”Passa dig för trygghansa!
Hade en försäkring där och approachade dom med påståendet:
Jag har den och den utrustningen osv. vad rekommenderar ni
att jag tar för försäkring. Hon jag pratade med undrade
lite vad det var för utrustning osv.
Jag försökte inte mörka vad som kunde hända, och talade om
att det som kan hända isåfall händer på vattnet, om nu
inte bilen blir stulen eller brinner upp!Alla var helt införstådda vad det handlade om, och jag hade
haft samtliga försäkringar på detta bolag sedan
moppeåldern.Efter Ca: ett år så paddlandar jag ett skapligt hopp med
slalombrädan och den går av!Efter att ha kontaktat Trygg hansa så påtalar dom att
försäkringen inte gäller på öppet vatten.Jag säger då att det hände då jag var på väg upp ur
vattnet, varpå jag blev ombedd att ringa det företag de
normalt anlitar vid båt frågor!Efter att ha pratat med det företaget så framkom att det
inte finns någon försäkring som gäller windsurfutrustning.Vid senare kontakt med Trygghansa så menade de på att med
den låga självrisken så borde jag förstått att denna
försäkring inte gällde!Hon som jag pratade med var på mammaledighet på obestämd
tid!Idag har jag länsförsäkringar som jag är jätte nöjd med!
MVH/// J.S.
-
30 cm armeringsjärn= kanon, man kan dra tills kotorna ryker!
-
anonym-anvandare
Medlem20 september, 2005 vid 21:49 som svar på: Jag glömde Neil Pryde 430 mast i Varberg sön 18/9Hei. Jeg har fått tilbake min mast av noen snille svensker……takk sverige

T