Forumsvar skapade

Sida 106 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 09:18 som svar på: Ny rulle

Tack ska du ha Emil, den blev ju jättebra tycker jag. Synd bara att vi hann filma i 25 min innan det va dags att åka till akuten för nål o tråd. Morgonen efter firade jag med besök hos tandläkaren för gårdagens spektakel. Andy

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 08:44 som svar på: varför gör jag allt i helt fel ordning???

Hmmm, fick till det lite bättre nu… framfoten glider i relativt enkelt (krokar dock ännu gärna i selen först, för att orka hålla emot trycket…gotta work on that, så kanske man får tidigare planing…) Bakfoten letar sig nog till rätt position, men har lite problem när den skall i… hälen far gärna för längt ner, i vattnet, och så bromsar det till rejält och vrider upp hela brädan mot vinden -> tappar fart och allt möjligt… lättast är det att få den i ”fel stropp”, dvs tårna i den på bortre sidan och hälen uppe på ”rätt stropp”… visst f-n går det ju framåt, men det är ju rejäl skillnad jämfört med när man har båda på rätt plats…

Och vart skall man hänga sedan då, när det nu börjar ta fart…? Märker att jag relativt ofta pressar kroppen fram mot nosen, kan säkert ha att göra med att jag försöker gå upp en del i vind…? eller att linorna är felplacerade? hade också nåt riktigt fint åk, när det kändes så j-kla lätt, då tror jag att jag hängde mer eller mindre vinkelrätt ut från brädan, plus att jag föll av den del (från vinden, inte brädan)….

Vad är bästa sättet att ta bra höjd under planing?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 08:41 som svar på: Utrustningen kan sabba allt!

Kan du lägga upp en bild på hantaget så man
    ser vilken man skall hålla sig borta från.

Har själv en som set ute lite som ett styre
    med två hål i mitte.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 08:38 som svar på: Var är alla slalomprylar?
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 07:55 som svar på: Vart på jorden blåser det bäst i oktober?

Klittmöller brukar funka.
    Inte lika varmt som Maui
    wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 07:44 som svar på: surf i vinter

Kolla senaste numret av Boards, där listas de vindsäkraste ställena under våran vinter. Har för mig att ställen i karibien och sydafrika är bra.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 06:40 som svar på: Apelviken 18/9

Ha ha var det dina mast delar jag nästan snubbla över på stranden! smile.gif

Tråkigt när prylarna tar stryk och om man inte har reserv!
    Hoppas det gick bra i alla fall!
    Men vilken härlig dag!
    Först windsurfing och som avslutning lite vågsurfing!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 06:21 som svar på: TORÖ levererade…bilder???

Onsdagsbilder från kärringviken….

Eric

338822-1.jpg

Petter

338823-2.jpg

Kalle

338825-3.jpg

Petter

338827-4.jpg

Eric

338828-5.jpg

Poppo

338829-6.jpg

Kalle

338831-7.jpg

Eric

338832-8.jpg

Petter

338833-9.jpg

Eric

338834-10.jpg

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 06:12 som svar på: Kl 08 00 varberg

Tjenare
    Japp, det blev apel. Bra i början men sen vred vinden så det blev så sjukt onshore. Tröttnade och drog till fiskebäck för freestyle. Fastnade i fetekön innan kållered. Var Lejet bra eller? Hörde att det var onshore vid 10.
    Kelso

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 05:20 som svar på: Åsa 2005-09-15

Släng upp de nya bilderna, gårdagen var ju helt grym!

/Lars

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2005 vid 21:36 som svar på: Skruvar till fotstopparna

just det man skall aldrig tro att nånting passar till något annat….
    Köpte två brädor med deep tuttle box. En fena var med till varje bräda så jag tänkte förstås att ”bra då kan jag skifta mellan lång och kortare fena..”. Fast trots att båda var deep tuttle så krävdes en del slipande för att dom skulle passa in båda brädorna (och glappa i den ena boxen) Sen visade det ju sig förstås att den ena brädan krävde mycket längre skruvar än den andra. Nåja längre skrivar fixar man lätt, gängad M6 stång är ju billigt osv. Test med dom nya skruvarna och vad hände: Ena fenan hade M6 gänga medan den andra hade kvartumsgänga (Witworth?). Så nu funkar det men det krävs fyra skruvar till varje fena för att klara det hela. TSSS

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2005 vid 19:27 som svar på: Tips för köp av freeride bräda

Se till att ha ordentligt med volym i brädan
    din vikt + 30 liter (ca 120 liter)
    så du kan dra rigg och alltid segla tillbaka
    om vinden dör
    Är det din ända bräda bör du ha ännu större om du
    bor på Ostkusten.
    köp just freeride bräda för freeride inte storvågbräda
    eller freestyle
    Min Fanatic Cross 125 är utmärkt för mig då jag väger 95 kg.

Lycka till !

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2005 vid 18:45 som svar på: Nu är rekordet på Haga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fenan är köpt på ON Top vindsurfing i Malmö.
    Fenan heter ORCLA (Curtis)
    Robban
    Fast dagens segling kostade mig en bom

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2005 vid 18:43 som svar på: Trälhavet vs. Kalhäll vid SV? (Björkvik, Dalarö?)

Det var likadant på Trälhavet idag.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2005 vid 18:36 som svar på: Bilder från Hjälmaren 29/8 -05

sköna bilder. det syns att det blåser mycket!

Sida 106 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA