anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem1 september, 2005 vid 17:17 som svar på: Blir det någon tävling på Roxen till Helgen ? -
Hej
Min erfarenhet efter några års vågsegling är att du inte skall välja för liten bräda, särskilt de platser du anger kräver marginal och bor man i stockholm har man inte råd att missa några dagar för att man snobbat med för liten bräda, har själv börjat med kg=liter, funkar i SA och så, men åt helvete hemma. Har nu äntligen en ren vågbräda, eftersom jag inte seglar annat, som är 16 liter mer än min vikt. Nu finns både marginalerna som för mig igenom vindhålen och gör att jag orkar långa seglingsdagar + att jag kan använda ett segel mindre än jag behövt på en bräda med mindre volym. Är det ändå tokdrag – kommer du långt med byte till en mindre fena. Annars tror jag nog att en fsw är rätt så bra för dina behov. Har en JP fsw 91 liter – 03 till salu om du är intresserad. Bor i stockholm. Skriv en rad i så fall.
U
-
anonym-anvandare
Medlem1 september, 2005 vid 14:14 som svar på: Vad är de som gäller i malmö på tors? OSOhttp://rl.se/tmp/wxd3.4VQZ35.png
vind data -
Vi kan ta Grönhögsbröd med oss från öland
-
Svar till:
Klart jag kan, men det är ändå alltid en förlust. Delvis har du transporter etc, senare så kanske du inte vill låta någon stackare stå utan kite i ett par veckor utan ersätter den förlorade direkt med en utbytes kite.
räkna lite själv…
[/ QUOTE ]
Du är inte så bra på matte va.. kanske ska ta en kurs om hur man driver företag? Du har redan fått betalt för draken, frakt kostnaden får din leverantör stå för såklart eftersom du inte ska lastas för fabrikationsfel… eller är det så vanligt med fabrikationsfel på foilarna att fraktkostnaden tillbaks till leverantören äter upp alla marginaler? Dessutom, en fraktkostnad på 2-300 kr är ganska försumbar när man tjänar ett par tusen i vinst på affären! Ditt resonmenag håller inte, vafan tror du jag tycker synd om dig för du säljer drakar eller? Som jag sa, sluta sälj dom isf. End of discussion för min del.
/M
-
anonym-anvandare
Medlem1 september, 2005 vid 13:29 som svar på: Torkelstorp eller Gottskär, idag ??ska man verkligen till torkel ikväll?? verkar ju ligga fint för draget?
/B -
anonym-anvandare
Medlem1 september, 2005 vid 13:26 som svar på: Torkelstorp eller Gottskär, idag ??då blir vi ett gäng… inte ågrat dig M-fredd (aka Mjukisfredd)?
/Bodhi
-
Jag drar också till bomstad
/Crille
-
Jag kör från Lund 15:45, 0709-245268, om ingen annan kör…
Mot parkvägen. -
blåser 4.0 redan.. ses där sukkers
-
Enligt http://rl.se/vadret så blåser det SSO 6m/s vid Karlstads flygplats. Bomstad funkar bra på SSO.
batvadret.foreca.se säger 5-7. -
anonym-anvandare
Medlem1 september, 2005 vid 12:15 som svar på: Torkelstorp eller Gottskär, idag ??Torkelstorp it is.
-
Svar till:
Har du ens funderat på hur många kites du måste sälja för att täcka en enda reklamation?
Sluta spekulera på börsen mathias och läs en kurs i praktiskt företagande!
[/ QUOTE ]
Ehh köper du en bil utan garanti oxå? Försöker du inbilla mig att du i din tur inte kan reklamera dina drakar om dom har fel från fabriken?
/M
-
Jag funderar också på att dra ut efter jobbet. Det blåser S-SO. Vart?
/C
-
Det är nog fler som behöver gå den kursen… speciellt svenska imoprtörer/ÅF… hur många gånger har man inte sett annonser på steffo om att ett märke söker ”teamåkare”..
pfff, vilken bluff. Vem som hellst som har råd med en ny uppsättning kan ju bli teamåkare och få köpa till ca 20-40% av utpris. jag vet inte hur många ”teamåkare” varje ÅF har men tittar man på airborn eller slingshots hemsida ser man ju att det är ett tiotal åkare (per märke) som får rabatter. EH verkar ju oxå ha ganska mycket rabatter…
Dessa ”sponsrade” åkare vill/måste köpa nytt varje år och gissa då varför det är så kasst andrahandsvärde på kiteprylar….
Sponsra färre och sponsra de som är duktiga! låt alla andra få köpa till fullpris.
fast å andra sidan… jag är ju inte teamåkare..så sponsra fler och gärna de som suger, så kan jag fortsätta köpa billiga begagnade kites!