Forumsvar skapade

Sida 143 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 23:51 som svar på: Da Kines justerbara fotstroppar?

Håller med, de gammla vitra var mkt bättre, har svärt att sitta klistrad i de nya svarta.
    /Kamaaina

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 21:50 som svar på: Högsta hopp med vindsurfingprylar?

är det inte snarare något i stil med att han inte kan motstå frestelsen med att hoppa?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 21:15 som svar på: sele

Har både och från Pro-limit, hör av dig för bra priser!
    Mvh Peter
    långens-kite@umea.com
    070-3993027
    090-45533

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 20:04 som svar på: personlig logga i seglet

Jag klistrar på i morgon……..

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 19:23 som svar på: Resultat Mellansvenskacupen

Så här står det i reglerna på http://www.internationalwindsurfing.com/
    ” THE RACING RULES OF SAILING for 2005-2008 – WINDSURFING COMPETITION RULES”

A10 GUIDANCE ON REDRESS
    If the protest committee decides to give redress by adjusting a
    board’s score for a race, it is advised to consider scoring her
    (a) points equal to the average, to the nearest tenth of a point (0.05
    to be rounded upward), of her points in all the races in the
    series except the race in question;
    (b) points equal to the average, to the nearest tenth of a point (0.05
    to be rounded upward), of her points in all the races before the
    race in question; or
    (c) points based on the position of the board in the race at the time
    of the incident that justified redress.

Dvs average ska räknas på ALLA race (förutom det som skall räknas bort) i detta fall vart det 5st race minus ett som kan räknas bort dvs 4st race.

Jimmy skall därför räkna: 2+1+17+5=25 och sen dividerat på 4 = 6,25

Men enligt punkt (c) så får han räkna 5:e placeringen som han fick i första racet. Han räknar sedan bort 17:e placeringen som är hans sämsta och får totalt 13 poäng.

Det står heller inget om man skall lägga på 1 poäng på avarage. Som resultat-programmet angav.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 18:28 som svar på: El stötar vid åkning under regn moln.

jag och en kompis har varit med om att det knastrade lite i fingrarna en dag. och det såg inte ut att vara åska i luften. /carro

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 18:08 som svar på: El stötar vid åkning under regn moln.

funderar med på om det är psykologiskt, ett ryckk i armen vid fel väder så kanske det tolkas som en stöt.
    linorna är vad jag vet av nylon så om du skulle få stöt från någon laddning på kiten skulle det behöva vara ganska stor spänningskuillnad. det var mina fem öre.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 18:00 som svar på: El stötar vid åkning under regn moln.

Det är med lite skam i kroppen som jag härmed erkänner att jag under denna säsong utvecklats till att ha ungefär samma personlighet som Nasse i Nalle puh, sen en snubbe här på forumet berättade att han fick en redig kyss i bommen, trots att åskovädret var relativt långt borta ( alltså inte över honom ). Lägger man sen till sommarens tromber så känns det inte heller tryggare.

Vill oxå gärna veta hur vanligt det är med väder-olyckor vid taskigt väder.. typ .. blixtrar, tornados etc..

P.g.a att jag e en kyckling väljer jag att i detta fall vara anonym blush.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 17:25 som svar på: Mellansvenskacupen i Eskilstuna

Vart det nåra race körda i MSC? Bra vind?

Varför väljer arrangören o lägga tävlingen vid Lövudden? Är det inte bättre o lägga tävlingen på andra sidan vid sydväst… confused.gif Eller? Var det inte därför det fanns olika val från början /B

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 16:08 som svar på: Var kaitar man i Skövde?

Mariestad fungerar också men Lidköping är bra. Men kom till gbg så blir det bra.

P

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 14:31 som svar på: El & Communikations-bekymmer ? ang. Cabarete

jadu finns internet kafer. ström avbrott 5 gånger om dagen.finns telefonkiosker men dom suger

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 14:29 som svar på: Tio timmar på bräda över havet!

det är väl den där tokiga fransosen som seglade över atlanten för 10 år sen.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 12:32 som svar på: Tio timmar på bräda över havet!

Vad är det där för bräda!?!?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 12:12 som svar på: bomhöjd?

Håller med om att det är bättre att mäta hur långt bakom aktern på brädan bommen hamnar än att stå och mäta hur högt mot bröstet. Har själv bommen 5-10cm bakom aktern.
    SafeSurfer

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 09:53 som svar på: Monkeykites Sweden

Svar till:

Tvåbarnsfar med hängpung och djupa vikar i hårfästet. Åker med hjälm och klarar snart min första spinn, får jag bli er teamrider?

[/ QUOTE ]

Du kan jo alltids sende inn en søknad på denne så får du jo se om det holder……

394669-889501.jpg
    Press Release

Embargo 25th August 5pm –

The 2006 Monkeykites Great Downwinder

From January 1st to January 15th 2006 Monkeykites will be holding The 2006 Monkeykites Downwinder. Participants will be kiting over 1000km from The Gold Coast in Queensland, Australia to the Northern Beaches in Sydney. NSW, Australia.

Monkeykites is looking for adventurous, capable kiteboarders world-wide to join the Great Downwinder team. If you are selected to be part of the team, your travel to and from the event, accommodation, food, transfers and kite gear will be provided.

With international, multiple media format press coverage of the event it is your chance to feel like a pro! For a shot at 15 minutes of fame register for the selection process of this amazing event by visiting http://www.monkeykites.com and filling out the application form.

For more information in regards to this event please e-mail [email=”info@monkeykites.com[/i]”]info@monkeykites.com

Sida 143 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA