anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Hånar du min ikon, va faan! nu djävlar nu startar vi en ny tråd så att jag kan skriva av mig min känslor och agg mot dig!

-
Som sagt var kompisen kör bara barfota och han har cabrina bindningar som är fixa vilket borde vara ännu sämmre men han säger bara att det kan sticka till ibland och då bänder han runt knuten lite.
Kom på att man skulle nog ha kunnat satt fast det ännu bättre än på min bild om du ser så på ena sidan där jag spände fast i metall spännet så ligger banden (knuten) över stroppen och på andra sidan där stropp-bandet ligger över stroppen skulle man kunna ha kilat in det andra bandet för även bättre komfort så att båda knuttarna ligger mot stroppen. man kan ju experimentera lite det är bara till att sticka in en nål bakifrån på buntbandet så går den upp om man vill testa olika kombinationer. Det håller ivarjefall det enda som har gått isönder var i förgår som gängerna i bandet hadde gått men det är enklare att byta än en sönderstrimmlad, slang. Börja löst och spänn åt efterhand som du märker att det fungerar.
-
Svar till:
hehe, fan jag e skånepåg jag med men glömmer det goa i språket
[/ QUOTE ]
Ja e oxå från skåne, vi kanske skulle träffas och försöka komma tillbaka till vårt modersmål

-
Ta med sprit, mat och kläder för bad etc….
-
anonym-anvandare
Medlem19 augusti, 2005 vid 06:40 som svar på: Segel och mast till min RRD SX 135 ASA 05Säkert en riktigt stor skillnad men man får kompromissa med tanke på att det kostar en slant!
Kör ett freestylesegel trots att jag inte stylar det minsta, det kommer igång snabbt men har väl inte den toppfart som ett freeridesegel har men det funkar fin fint. Sedan har jag ett rent freeride 5,4 samt ett 4,7 våg. Trots att dessa segel är av olika sort tycker jag att dom funkar allround. Men med stigande kunskap känner man säkert skillnade mer. Its a jungle! -
anonym-anvandare
Medlem19 augusti, 2005 vid 06:35 som svar på: Segel och mast till min RRD SX 135 ASA 05Rekomenderar inte zerofive det jag har är det kass kvalisort på. Föredrar då hellre gunsails ex tempo, om man ändå vill hålla nere priset!
-
manligt ärr! inte första gången nån får betong pelaren i huvvet dock…
-
Tjenare,
jag har gjort det du frågar om och det är inget som helst problem. Där får du ett koplett set så att det bara är att montera. Det bör gå på en helg om du inte stöter på patrull (rost och annat oförutsätt). Annars finns en annan platta som faktiskt är bättre enligt min åsikt och den säljs av ett företag i Ockelbo har jag för mig att det låg och det heter Nyrönnen mekaniska eller något sådant. Då får man fixa avgasröret och alla andra grejjer så själv. men den kostade inte mer än 1000-1200kr har jag för mig. Största fördelen med den plattan är att du använder Volvomotorns statmotor (VWs brukar inte hålla så länge när man ska stara en större motor som B21 till exempel är. Man får svara ner svänghjulet lite i framkant bara. Kul meck och bussen går fan så mycket bättre samt att det finns ju Volvodelar överallt om den nu skulle gå sönder- Lycka till
Johan
-
Tjenanare tjenare det låter ju kanon! Finns det någon man kan ringa till om man vill veta mer?
Håller just på att fundera ut hur mitt kommande år skall se ut, med jobb, studier, förhoppningsvis surf! Är intreserad att få veta mer om bilar o resorna ni kollat upp!/mvh anders
-
Jag hoppas att du inte tror att du ska köra min bil mattias?
-
Jodå, jag surfade nästan varenda dag. Men då var det mest jippträning, ganska segt i längden. Kunde inte ens träna vattenstart, men återigen så skulle detta vara exceptionellt dålig vind. Dessutom verkade mina händer vara extra känsliga. Inga av mina vänner hade så

Några av oss festade en hel del, men utelivet i Rhodos tilltalar tyvärr inte mig. SM i korta kjolar och urringningar…
Paros verkar ha flera ställen, de jag besökte var Golden Beach och New Golden Beach. På denna karta:
http://www.parosweb.gr/map.htm
kan du se dem. Ligger ganska långt ner på östkusten. Golden Beach är en trevligare strand även för folk inte surfar och verkar vara lite mer nybörjarvänligt (där surfade jag), medan New Golden Beach (på kartan kallat Nea Christi Akti) är mer surfinriktat och jag tror tom nån världscup har hållits där.
Vi bodde i Piso Livadi (lite norr om de stränderna), som var en riktigt mysig fiskeby, men självklart inte så värst nära till surfingen. Bussen gick dock ganska ofta så det gick ganska smidigt att komma dit, kanske 20 minuter.
Vi åkte med Apollo, men jag är säker på att du kan få tag på en flygstol med säg Apollo och sedan fixa nått billigt boende på egen hand nära Golden Beach (som vi gjorde på Rhodos). Bara att söka lite på nätet.Lycka till!
-
Ja och tidigare var de inte ett dugg lika varandra….