anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Swellet kommer ju alltid söderifån så båda sidorna funkar fint så länge du är uppe tidigt på morgonen. Sedan komemr dock onshore vinden ig¨ång senast vid lunch.
Finns inget bättre än att sitta i mörkret på östkusten och se solen gå upp innan man hoppar i. Finns många crowdfria ställen där oxå.
Om du vill ha ett säkert kort som sagt så funkar ju alltid Indo oavsett när du åker, sjukt bra kvalitesurf på liten budget.//Lars
-
Haha rambo!
Detta tolkar jag som att det egentligen inte är FOIL:s du har något emot.. Bara dåliga kites..Detta skulle i sånt fall betyda att den dagen du testar en foil som du gillar bättre än din LEI så byter du? För du testar väll innan du snackar ner en kite?
Hela världen är upp och ner idag!
-
Har varit tvingad att spendera en hel del tid i Stockholm det senaste året ….. så jag förstår att 08orna måste få utlopp för sin frustration här på Steffo och ge sig på er Skåningar som kan pumpa upp kiten var fan som helst och bara dra ut poooo vannet
HÄR FINNS FÖR FAN INTE EN ENDA RIKTIG SPOT som är i närheten med de sämsta i Skåne….En Stockholmare skulle t.o.m. med klassa inre hamnen i Malmö som en av de bättre
……Fast jag måste hålla med Arnold om att Tarifa är nice
…..fast bara för den saken behöver man INTE ge sig på folk huruvida de har råd att resa eller hur man transporterar sig…..hmmmm….säger inte direkt något om hur duktig kitesurfare man är… Jag har RÅD att resa som fan, köper en massa nya kite prylar varje år…men står mest och tittar på nere i Sotavento…..när det är WC….Jag är urkass kitesurfare….men jag tycker att det är JÄVLIGT KUL!!! 
-
anonym-anvandare
Medlem17 augusti, 2005 vid 20:28 som svar på: Vad har hänt med begangnat marknaden?Välkommen till marknadsekonomin. Fallande begpriser är en kombination av flera faktorer. Dels överutbudet av prylar. En hel del av dessa kanske lite extrema, alla söker inte en bräda på 105liter. Möjligheten att finansiera sina inköp, låga räntor håller tillbaka beg.marknaden- oavsett vara. Internet har bidragit till att transparensen i marknaden ökat dvs. möjligheten att scanna av ett större utbud.
Så ere sörö

-
Hej Alla vi kör bara det blir vind på lördag
men tyvärr ser det inte bra ut med vinden
mvh Anders -
Hörde här för leden att kurre kan slå dubbelvolt på vindsufingbräda. det låter ju helt galet men det verkar sant. Ja , mille är inte dålig och deras pappa är ju bara så reco.!
Surf or Die
-
Kanske blir gamla pålitliga Bali då ändå då…
Är det östkusten som gäller under vintern? Onshore-vind kan man kitea i, bättre än inget…
Tackar för svar, bra diskussion.
-
Fäste leachen i kroken? Lek slinshit och dra lina på baksidan av selen fäst i kroken på varddera sida? Fäst leachen i foten och billda ny trend!
-
Men du är ju stor som en näve grät också, en utan fibrer i

-
nähä så kiten ska flyga iväg om man bommar?!
-
Svar till:
Hur bra är Contran egentligen?? Funkar själva konceptet med
bredare ARC? Eller kan man köra vilken 16-17m som helst samtidigt ändå?Skulle gärna vilja veta.
Nu ska jag packa upp min nya Neilpryde 5000 E3!

[/ QUOTE ]
contra 05an är iaf helt värdelös. har kraft men det är också allt. tar skitkass med höjd och är riktigt seg.
den enda lättvindskite jag sett fungera likaväl som de påstår(förutom rhino 2 20kvm) är slingshot machine. har sett folk ta höjd med den i 7-8kts, skojar ej.
/staffan
-
limma (spec lim), vik fint och stryk med låg värme och alufolie för att inte plasten ska följa med strykjärnet, funkar fin-fint!
/lina -
Sikta in dig på Isla Margarita och Playa el Yaque. 3 skolor,hyfsat billigt att bo o jämfört med UCPA definitivt biligare totalt med kurs. Har åkt med UCPA till Benodet för kitekurs för en 4 år sedan och dom imponerade inte lika mkt där som dom gör med skid/brädprogrammen. Tjing
-
FreeWave Harness
Varenr.: 10702
Pris: 664.83 DKK
http://www.surfstore.dk [bild]http://[/bild]
With Hook — For the advanced sailor who wants a bombproof and functional harness. The FreeWave provides maximum support combined with total freedom of movement. The original neoprene soft edge prevents any rashes or edge pressure on the top and bottom edge.
-
anonym-anvandare
Medlem17 augusti, 2005 vid 15:01 som svar på: Varför så lite info om Halmstadsolyckan?Håller med om att borde finnas mer information….
Är det konstaterat att Kiteskolan var inblandad?
Hur gick det för alla tre?
Stod man på land med kitsen i zenit?
Hade dom hjälm på sig?
etc etc