Forumsvar skapade

Sida 178 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 10:28 som svar på: Rigga/Trimma – vad blir fel?

Jag drar mitt Zero Seve´n -6,4 2004 mycket hårt i nedhalet.

Först blir akterliket löst ända ner till 3:e lattan uppifrån. Sen drar jag ännu mer och då ser man att seglet blir något plattare vid masten. Sen drar spänner jag uthalet ca 1 cm utan att ta i. Då ligger tryckpunkten långt fram och långt ner och 6,4 går att speeda i vindar upp till 12-13 m/s.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 10:26 som svar på: Vad bliva det bli av denna knatte?!

Läste ett reportage i Windsurfing för ett par år sedan om en kille som vindsurfade utan under arm. Han hade en krok protes fäst på det som fanns kvar av armen. Kroken kunde han sedan fästa i en extra lite kortare hängselelina på bomen, detta gav troligen rätt mycket extra kontroll att styra skotningen på seglet. Dessutom använde han en vanlig hängsele utöver detta.
    SafeSurfer

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 09:57 som svar på: Klasser i SM Nynäshamn

Hej,
    det kan vara en god ide att ta med sig utrustningen till registreringen, mätmannen kan komma att vilja titta på utrustningen, tex om man har korrekta segelnummer…
    /Stefan

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 09:46 som svar på: Björlanda nu!

Hurmycket blåser det?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 09:45 som svar på: Klasser i SM Nynäshamn

Angående om SM ingår i SWT så skulle det vara lättare om
    SVF skrev riktlinjer för vad som gäller innan säsongen börjar , så blir det inte så många rykten som går runt.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 09:34 som svar på: Segling i Malmötrakten

Skall oxå flytta år malmö hållet. Måste man ha en sjögräsfena där? Har kört i lomma en gång fick rensa fenan en hel del.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 09:17 som svar på: Rigga/Trimma – vad blir fel?

nee zeroseven är de ju som jag har.. hehe

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 09:16 som svar på: Best Björkäng 050810

någon som vet vad det blev av planerna att bygga bryggor o bastu mm där ute? Var inte det i princip klart??

//alex

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 09:15 som svar på: Rigga/Trimma – vad blir fel?

Tjena.. jag har oxå ett simmer zerofive. 8.3 dock.. Jag har precis samma problem.
    Men om jag minns rätt så stämde allt när jag riggade de 1-3 första gångerna. Men nu sitter mina lattor oxå över hela masten om jag riggar efter specifiktionen. Jag misstänker att de helt enkelt har töjt sig lite och att man får dra lite mera nedhal. Ja länger 2,5 cm extra nu och de verkar funka fint.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 08:20 som svar på: Surfing på mallorca

Guld! Tack för tipset. Ska bo på Östkusten, Cala Dór.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 08:17 som svar på: Monkeykites Sweden

Tvåbarnsfar med hängpung och djupa vikar i hårfästet. Åker med hjälm och klarar snart min första spinn, får jag bli er teamrider?

/Magnus.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 08:08 som svar på: Slalom Film

Efter att ha analyserat filmen ytterligare.. Det verkar som det gamla Gaastra F1 seglet står sig bra i konkurensen mot de nyare seglen som de andra kör på. Man kanske inte behöver uppgradera ännu…
    /b

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 07:58 som svar på: Hur mycket cash lägger ni på prylar?

20000:-/år

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 07:55 som svar på: Mynningen idag?

Det kan du ge dig fan på, flexar 14.00 så nu får vinden öka.
    /Magnus

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 07:55 som svar på: Rigga/Trimma – vad blir fel?

Hur blir toppen på seglet när du riggat det? Ser den lös ut? Om inte, dra ned nedhalet ytterligare. Det brukar hjälpa.

/b

Sida 178 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA