anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Tabou Rocket Air 95?
Funkar bra som fan till allt, väger själv +90kg…
Kört 5.0 som minsta på den och det funkar bra, fick tom ridit vågor med den o 5.0 i Guincho.. -
16-35 är väll inte gammla….
Ett billigare alternativ e sigmas 17-35mm som e grymt bra!
Men canon s 16-35 e snabbare, väntar på ett!
Själva canon sverige e intte direkt snabba med sina leveranser../stream
-
Styret sitter just nu med Johan S-29 och tar bort mina stjärnor
Hatar dom
Speedkenta -
20 / 2.8 är väl inte det skarpaste gud har skådat?
Var grymt missnöjd med min glugg. Gamm 16-35:an var jäkligt mkt bättre. -
anonym-anvandare
Medlem12 augusti, 2005 vid 22:58 som svar på: 8,2 NP kvadratmeter är mer än 8,3 Challengerkvm??jodå…det har väl funkat. Det har i alla fall inte känts för stort… så om det nu är mindre än NP 8,2 så vet jag varför… Challenger är ju billiga segel jämfört med NP. Ett nytt Challenger kostar vad jag gav för ett beggat NP 8,2.
Jag har mest kört med en gammal 490 mast med 10 cm förlängning trots att det står luff 504. Har även kört en 460 Np mast med 100% kol och 40 förlängning. Har ej känt nån större skillnad, men använder seglet mest mellan 0 – 7 meter per sekund. Ska sälja mitt för 1100 pix. TSSS -
Det står en Mistral Super Razor på SS i Bromma, den är på 98liter och tar dom seglen du vill anv… kostar nog nte så mycket
-
Tjena!
Har aldrig kört där, men det borde va enklare än kyrkviken. skulle gissa att syd sydväst går däromkring. Häng me torbjörn nån gång framöver till kd, så blir det väl där vi körde sist. Har du beställt några 06 slingshot än förresten?
Henrik
-
OK, I see
Tack för tipset. Trodde att jag skulle slippa släpa runt på ytterliare en mast,,, men ack. -
Det blåste kanske 4 m/s. Men utåtströmmarna från Lagan gör att man kan köra i lättare vind än andra ställen.
/DJ -
anonym-anvandare
Medlem12 augusti, 2005 vid 21:09 som svar på: Varför så lite info om Halmstadsolyckan?Kan ha varit tromber, men vädret överhuvudtaget den dan, var sjukt ostabilt. Både Mårten och ja ställde in våra lektioner för det såg ostadigt ut.
-
tror inte det, blir våg tävling i DK istället 26-28 Aug
-
Svar till:
Hårdkörning med Crossbow i lättvind.

[/ QUOTE ]
lättvind o lättvind, fia plana fan bra på 9an
-
ahh! det är ju du surfen… träffade dig i Öregrund för några veckor sedan. Du gav lite tips på segelstrlkar. Jag som bara har ett Naish Sprint 7.3 segel och E-rayen.
Får se om man träffar dig något mer i ekoln då framöver.
Har varit ledig i veckan och det har blåst som fanken i Öregrund så det blev mycket surf. Dock fick man avbryta ibland för man hade för stora grejor så nu blir det en 6.2:a till att börja med. Tack för tipset! -
Ahhaa…blir nog samma ställe för mig då. 288EUR för Natural 6.2:an funkar ju med min 460mast. Helt överkommligt. Vad är det för skillnad på NORTH ProGression och NORTH ProGression Comp bommarna egentligen. Någon som har sådan bom kanske som vet om de är ok?