anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem6 augusti, 2005 vid 16:26 som svar på: Nu har den landat, alltså en Foretrex 101Hej nyss hemkommen från erstaviken och dags för nästa datalektion.hur vet man vilka punkter som är ”spikar” ärdet bara de som är orimliga eller?Jag hade max på displayen 26,9 men på trackpoint ser det ut att va 28,2. jag hade gps,en inställd på 20m istäälet för2sec.och en liten bilresa på slutet innan jag stängde av.
En liten varning utfärdas också för karborrebandet som lossnade från armen men jag gjorde en mirakulös rädning av gps,en när jag dök efter o fick tag i den 1m ner i det grummliga vattnet.nu var det meningen att jag skulle skicka med en bild på trakpointen men klarade inte av det heller
henrik -
var håller du hus Styret eftersom du inte har åäö??? //(nyfiken/uttråkad) Emma
-
Ok, tack för svaret. Brädan är en wayler 350p speed, vetefan om den är något att ha…
Sen undrar jag vad det är som gör att det inte är smart att använda bommen och masten, om man skulle upgradera.Vad rekomenderar ni för grejer att köpa, jag skulle helst vilja komma under 5000 och kunna ha grejorna i några år. Jag har bara tänkt att platt segla i viken nedanför mig.
-
Jo för oss redan inbitna är det ju klart roligare med renodlade surf-filmer. Men för att alla vanliga dödliga icke surfare ska få upp ögonen för vattenrelaterade sporter så behövs nog lite ”kärlekstrams” för att det ska gå hem. /Emma
-
jakten börjar 1/9 på duvor, men har du nån form av gröda i ditt hem borde du kunna klippt den o hävdat skyddsjakt
-
anonym-anvandare
Medlem6 augusti, 2005 vid 11:53 som svar på: Nu har den landat, alltså en Foretrex 101nu när jag kommer in gpsar.
vad är bäst,roligaste mest användbara funktion där?hur kommer man åt den lilla sträcka där det gick som fortast?Nu har jag inte tid med nätsurfing jag åker till erstan istället och forsöker pina ut en 1/10 knop till.
henrik -
behöver också stopperball

-
Jag tycker det är en bra film, visst är den ganska förutsägbar. Men snyggt filmat och rätt okej musik. Jag vet speciellt flera tjejer som inspirerats av den, jag själv tex, men även grannens dotter som en period såg filmen en gång per dag och var helt inne på att börja vågsurfa o ville köpa min minimal. Ville inte sälja den då, utan övertalade henne att bara provköra den. Så hon tog med den ner till stranden (Haga Park!!!). Hon var väl inte fullt så inspirerad när hon kom hem igen

/Emma -
Jag flyttar inom kort tbx till västervik efter 3 år i Stockholm ….
Så vi blir iaf minst 1 till nästa säsong -
Jag har varit där i två veckor för att kitesurfa. Det är ett kanonställe. Bästa seafooden att grilla, varmt och skönt, bra vågor på atlantsidan och bump and jump på sundsidan.
/marve -
anonym-anvandare
Medlem6 augusti, 2005 vid 09:34 som svar på: Nu har den landat, alltså en Foretrex 101tack så länge det gjorde susen.
henrik -
anonym-anvandare
Medlem6 augusti, 2005 vid 09:24 som svar på: Nu har den landat, alltså en Foretrex 101Svar till:
hej köpte en begad 201:a för ett tag sen fick data kabelen igår.Men hur tankar man över data från gps en till datorn.
läste på gps speedsurfing och tog hem dom två program där ,
sitter på ett gammalt telefon modem såsaker tar tid och min engleska är inte den bästa .så jag hoppas det går fortare attfråga här än att fortsätta leta själv.
henrik.[/ QUOTE ]hej igen var ute igår vid dalarö och surfade med gpsen för första gången igår vilket resulterade i två kastfalls skador på HS,en och måttliga 25,4knop med gun tsd 8,1m2.kontakt med datorn har jag nu med g7towin men lyckas inte öppna gpsar?var det någon annan stockholmare som fick upp sin knopmätare närmare 30 kn i den vind som fanns?
henrik -
Det är ju faktisk så att några av de som är nybörjare idag kommer att utvecklas och köra skiten av de som är så kaxiga idag! Så jag tror att det ligger en hel del rädsla från de som stannat i utvecklinge och är KAXIGA mot nybörjare!

-
Svar till:
Svar till:
Men alla har vi varit nybörjare någon gång.
[/ QUOTE ]
Alla borde tänka på det, bra sagt.

[/ QUOTE ]
Alla nybörjare är välkomna!
De som inte välkomnar nybörjarna är puckon som inte kan klara av att ta höjd för att passera dom eller inte vågar kita på djupt vatten.De är nog så att de som inte välkomnar nybörkare är dåliga kitar.
Fler nybörjare tack!
-
Jag kan bara säga att Björkvik fungerade jättebra på fredagen efter 14.00. Jag körde Sputnik280 och V8 6.5 med bra tryck, dock blev det stundtals litet för choppigt för att hålla max fart.
/Håkan