anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Jag lagade min hos Haag Sails i Kullavik en gång. 300 spänn för en kanoon lagning på main bladern. Han kan jag rekomendera.
-
Tja
Jag väljer nog Sunningen. Är ändå påväg norrut.
Jag satte min första shaka i Pozo. Fick igång vågridningen och frammåtloopen också. Feta vågor på Mosca med side offshore vind. Sjukt bra vågor två av dagarna.
Kelso -
VAR LIGGER TJUVKIL. MÅSTE ÅKA IDAG
-
varamon, eller möjligtvis maricon norr om motala om det vrider till Syd, kommer ner och kör från 18 ikväll nån gång i varamon, och så imorgon förstås
-
beli marin, säljer världens bästa sele

/iceberg -
Hallå mannen!!
Pumpen har legat i bilen ett bra tag nu, men av ngn anledning har själva överlämningen aldrig blivit av!
Blåser det bra sticker jag tidigare och joinar er. Dra ett sms/slå en signal o berätta var du e så sticker jag dit… blir det W-SW blir det lejet eller A-bay.
//alex
070-694 15 16 -
tack för ett snabbt svar
-
haha fy fan vad äckligt…. men smakade det gott ??
-
Imorgon testar jag utan fenor, så får man se om den släpper lättare!
-
Det är inte så konstigt att man använder en mindre crossbow än andra kiter. Crossbowen har ju lånat en av de stora skillnaderna med vissa FOIL:s, bridels. med dessa kan den ”aktiva” ytan närma sig den ”faktiska ytan”.
Följande är gissningar (som jag tror stämmer
)
På en vanlig 17 LEI är aktiv yta kanske 12 kvm?
På en Crossbow kanske det endast behövs 13-14 kvm för att ha samma aktiva yta..Ur detta resonemang så kanske det inte är så konstigt att det det går att använda mindre kites men få samma tryck.
Det betyder också att det är mindre yta att trycka genom luften hela tiden (mindre luftmotstånd på svenska) vilket också ökar effekten.
Rent aerodynamiskt så är börjar LEI närma sig FOILs nu. Cabrinah närmar sig också men med annan teknik där de gör en LEI/FOIL kombination.(FOIL med bladder/LEI Med Ram-Air profil, whatever you like
) -
Så många korkade och kortsiktiga inlägg så jag vart tvungen att lägga mig i.. Alla måste väll hålla med om detta??
Ingen kan väll säga att det är fel att öva med en trainer
Ju mer erfarenhet man har ju lättare är det att hantera en riktig kite
Man måste inte äga en trainerkite för att flyga denOvan borde stämma och gör det det är denna tråd helt överflödig och ni som säger att man inte skall ha en träningskite (vilket ingen sagt nått annat om).. När era kompisar/föräldrar/arbetskamrater vill testa, skickar ni på dem en 12:a och duckar då eller??
-
Haha vad vet du om det hugo,du kör ju EH banan bräda. Jag körde wakestyle redan när du plöjde omkring på din capedr Minns du det förresten, fick lita vax av dig på första megashowdown.
-
Föresten… Ifall du inte vill ha nått bra.. Köp en stor wakeboard och två kitebindingar (jag säljer Pro-limits bästa footpads för 400kr) Borde inte kosta mer än ca 2000 kr totalt. Funkar kanon ett tag, men det är knappast optimalt.. Men billigt
, eller såga till två plywoodbitar med boardform som du limmar ihop och stoppa bindingarna på….