Forumsvar skapade

Sida 213 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 21:32 som svar på: Boards – Bäst ?

Tablas, Stonker, Augustbrädorna är alla bra. De har gemensamt att det faktiskt finns en bra shaper bakom och att de görs mycket för hand.
    Personligen så skulle jag köpa en Stonker. Passar skitfint på östkusten. (Glöm inte momsen som tullen smackar på)

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 21:25 som svar på: Surf imorgon eller!?!??!

Tja
    Drar alla till sunnigen nu eller??? Sugen på fett surf i Sverige nu! Kom hem från Pozo idag. 3.7 och 3.3 de senaste dagarna. Här skall laddas!!!!!!!
    Kelso

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 21:07 som svar på: Handle pass?

Svar till:

Ha mycket fart se till att kiten är i mitten av vindfönstret (har du ganska hög AR ta den sakta uppot för att sedan sakta köra ned den, åk lite med vinden medans du gör detta så att du inte lyfet) kör som sagt lite med vinden. Ha bra fart, bra tryck, ha kiten lågt, sedan gör en snabb kraftig pop.

Alltså du ska inte hooka ur och sedan pressa brädan och åka upwind för att sedan popa då förlorar kiten kraften.

[/ QUOTE ]

Som sagt, jag önskade en förklaring av de som kunde göra en HP, inte teorin av nån som har sett den……

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 20:37 som svar på: nybörjarhjälp

okej. ja jag förstod det med plana/hoppa:P hehe. men av ren nyfikenhet, är det någon som kan förklara det?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 20:16 som svar på: En missförstådd sport

Jag tycker att vi ska släppa in dom förtryckta homosexuella individerna mer i vindsurfing, visst ni kanske tycker att dom inte ”passar in” i sammanhanget vindsurfing för att ni har fördomar emot dom, så som, hur ska en tanig homosexuell liten skallig gubbe kunna hålla balansen? Men dom kan nog överaska en mer än i/på ett håll. blush.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 19:06 som svar på: Nu har den landat, alltså en Foretrex 101

hej köpte en begad 201:a för ett tag sen fick data kabelen igår.Men hur tankar man över data från gps en till datorn.
    läste på gps speedsurfing och tog hem dom två program där ,
    sitter på ett gammalt telefon modem såsaker tar tid och min engleska är inte den bästa .så jag hoppas det går fortare attfråga här än att fortsätta leta själv.
    henrik.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 19:00 som svar på: RÖVSILAT I KLITMÖLLER

Så satans vackert!!!
    Era götte grisar!!!
    Nacken

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 18:26 som svar på: förslag?

ja är nybörjare, har surfat bara typ 8 gånger.. den ena sidan går rätt bra att surfa på, men den andra funkar mindre bra, en är det inte så att ja ska ha ett mindre segel när jag väger så lite?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 18:23 som svar på: Pump kvarglömd i Rågelund onsd

den e nog min om den e blå .0736-584536 .sammi

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 18:19 som svar på: förslag?

hur länge har du surfat? det har mycket med teknik och göra.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 17:35 som svar på: Tips om billiga brädor

Bygg själv BILLIGAST men kanske inte enklast.
    Har stroppar pads fenor mmmmm om du kommer på den tanken.
    Peter
    070-3993027
    langens-kite@umea.com

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 15:50 som svar på: jericoacoara!

men du har väl aldrig vindsurfat i brasilen bona?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 15:49 som svar på: 38,3 knop??

Hej Knatte
    Ett förtydligande ang rensa minnet.Innan du speedar måste du rensa gamla resultat i displayerna. Däremot kan du spara tracks i minnet. Gps-speedsurfing rekommenderar dock att rensa allt gammalt,finns rekommendationer på deras hemsida.
    När man håller på och sparar olika tracks blir det stora problem att hålla isär vilka som är vilka, alla tracks hamnar i samma fil när du tankar över till datorn. Det har vi fått erfara på Öland.

Robban

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 14:36 som svar på: Varför tappar jag höjd vid planing?

Jag instämmer, det handlar om att få fart och hänga i selen. Slöra ordenligt så du får bra med fart kroka i och ha raka armar så du kommer ut från riggen och får tryck på fenan. Har lite svårt att tänka mig att segla fort och inte stå i stropparna det känns totalt livsfarligt, minsta våg resulterar i kastfall. Att ha bom och mastfot någorlunda rätt placerade är nog en förutsättning dock.
    safesurfer

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 13:40 som svar på: fredag stockholm

Så klart man drar till Torö , algerna är borta nu.
    På fredag blir det hopp…..
    //steffe//

Sida 213 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA