anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Grym helg i Denmark må jag säga!
Bästa inpuls tripen ever, kl 19.00 bokade RAMBO & TDK båten kl 23.55 till DK.
Jeppe, Johan å Lasan hade redan bokat in sig på samma båt tidigare, Basseman var redan där!
på bild: gubbarna grus som rockade i Hanstholm resten av helgen

[/ QUOTE ]
Schyssta bilder som fan, även om man e kitare =)
-
37,7 Knop!!!
Bild på kungen finns här:
http://www.iwavesolutions.com/mauispeed/photos/20050717/pages/IMG_5559_jpg.htm/M
-
Svar till:
Har inte testat nån foil, men det känns som peter lynn kombinerat nackdelarna med både LEI och foil till en kite.
Fördelen med foil tycker jag är mer kraft per m2 och lätta att vattenstarta. Har sett Kaj starta en flysurfer och är grymt imponerat hur lätt det gick.
Genom att Peter L gjort sin kite C formad tycker jag han har förlorat dom 2 fördelarna och antagligen bara åstakommit en stabil och långsam kite.Man har ju förutfattade meningar om hur en foil kitare ser ut, och de besannades för nån vecka sen i varberg. Ner kom en kitare i flytväst och hockeyhjälm han la ut sina linor och fäste ckicken loopen i en skid stav med en vimpel. Självklart körde han foil. Inget fel i det men det såg lite lustigt ut.
PS han tog grym höjd.[/ QUOTE ]
Det var en äldre farbror va? Kan det har varit Tommy den gamle muppen från sthlm.. hahaha -
Najs. Har ikke noen planer enda, men kommer nok helt sikkert til waveclassic ihvertfall! Dere får ta turen opp hit og, så kan vi stikke og kjøre kabelpark! Hils chrille.
Alf M
-
vänta här hemma i sverige till januari är jag skeptisk till, men jag möter gärna upp någonstans!
Har tänkt vara hemma i sverige igen till mars, vill inte missa de bästa snöförhållandena i fjällen!
Kollat lite på australien, men det känns lite för vanligt, synd bara att s.k ABC-öarna i närheten av venezuela verkar väldigt dyrt? Eller har jag fel?
Vill ju ha så roligt som möjligt,länge! -
skriv samma inlägg på kite-konfen så kanske du får mer svar!! jag är också nyfiken =) annars om du vill vänta till i januari följer jag gärna med dej så blir vi två tjejer iallafall!
-
-
alltså, skulle man kunna ha en crossbow 12 istället för en tia och en fjorton och kunna vara lika mycket ute på vattnet? och tom ännu mer för man slipper rigga båda när vinden går upp och ner? tror ni den är svår att hantera? den låter ju för bra för att vara sann..
-
Kan inte en väg att gå vara att alla vindsurfinginglägg som postas i underkategorier (tex speed/slalom) även dyker upp i ett ”huvudforum” där alla inlägg syns. Då borde rimligtvis alla parter bli nöjda (Utom möjligen konfmaster beroende på hur enkelt/svårt det är att åstadkomma).
/Joce
-
Svar till:
Har man bara lärt sig att hålla i sina saker så är brasilien bäst. (har inte varit i norra brasilien iofs)
Lite lustigt men när man kollar semesterbilderna så kollar(stirrar) alla i bakgrunden på en som om man var från mars. Som gringo sticker man ut.Tips:
-Ha inte mer med dig än du kan ge bort till någon fattig som insisterar (eller ha iaf inte mer i plånboken).
-Bjud en fattig på restaurang om du ändå ska äta själv och även om du inte fattar portugisiska får du ett leende tillbaka som gör det värt det flera gånger om.Dra inte hela brasilien över copacobana, du kan lika gärna rulla dig i honung och springa genom en biodling. Copacobana har egna regler och hur du än gör lyser det offer om dig. Vet man om det har man lite bättre chans.
nic
[/ QUOTE ]
Beleza!
Nej för fan drar inte över en och samma kam, var mer förvånad äver att det verkade vara samma fenomen i Cumbuco som i Rio(ganska stort avstånd, norra, södra). Brasilien är grymt tycker jag, billigt som faen och klart annorlunda, hyffsade bruda ;-)! Men som sagt man måste vara på sin vakt, hur det än är så lyser det alltid gringo om en när man är en… specielt om man är blond

Fan att man inte kan posta bilder som anonym…
-
Ja kan de inte sluta parkera i gången ner till vattnet, vissa verkar ha som mål att vara ivägen så mycket som möjligt, så tung att bära kan inte den lilla ryggsäcken med kite vara.
-
Hallo Anna..
hvordan er läget?
Alf M
-
Jag vill ha ett forum som heter ”takräckes”-surfare.
Skämt å sido, inte för många bara./ ippa