anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Varför lyfta fram kitesurfing i sverige? Ju fler vi blir desto struligare blir det på alla spots…
//Chrillo
-
sitter på jubb å kan inte logga in…. // LiX
-
Svar till:
Hon framstår mer som ett rikemansbarn som sysslar med kite för att det ser lite glammigt ut, synd.

[/ QUOTE ]
Say what man!? Fattar inte riktigt vart du får det ifrån.
För det första handlar artikeln mer om Nina som person än om ”kitesurfing in general”. Nina är en världsvan brutta med härlig livglädje som fastnat för kite.
Blir fan lack av att se folk klaga utan anledning.
peace bro
-
Silvertejpa fast liggunderlaget, det funkar utmärkt! Inte snyggt men det håller och är lätt att ta bort när man vill. Tror inte det blir snyggt när du väl ska ha bort vanligt lim.
/MH -
Svar till:
Jag tror inte det skulle göra så stor skillnad.
Lite kanske men detta var billigast och snabbast.
Hey! jag har en Venom 16 nu.
Så jag lägger inte mer arbete och pengar på den kiten än vad den förtjänar. Lina har jag ju./E
[/ QUOTE ]
Tjena!
Jag fick min v16 i måndags och testkörde i tisdags på torö. Tror knappast du behöver någon locoline på den såtillvida du inte vill köra i vindar under 5ms.
Draken är mycket snabb med tanke på dess storlek. Du kan utan problem göra en ”snap turn” om du snabbt behöver komma igång t.ex efter en vändning / hopp.
När man låser draken och den skenbara vinden börjar jobba så drar den som fan
En annan sak som är imponerande är att baklinorna förblir spända när du skotar ut draken (eller justerar depowern).
/Jakob -
Att säga att Isla Margarita inte skulle vara vindsäkert är väl inte helt rätt men det gäller ju självklart att åka vid rätt tillfälle. Jag var själv där vintern/våren 2004 och från slutet på mars till mitten på maj blåste det i stort sett varje dag och jag hade inte ens med mig större än 6,7. Tror andra här på konfen kan intyga samma sak.
Mvh
Staffan -
Efter lite bilåkande blev det ju bra i Vätterviksbadet till slut. Sov över vid Tycklingen och det blåste ganska bra där i morse. Plattvatten, lite skymd vind första biten. Det stället borde vi kika lite närmare på oxå. Var på vippen att sticka ut med windsurfprylarna men Lutheranen i mig tvingade mig tyvärr till BT. Skönt att det snart är semester!
I det allmänna tackandet så ska Mrs Mille nämnas som redde ut mitt groteska lintrassel med sjögräs, grenar, o allt.
/Rille
-
Hej,
Innan ni åker till El Yaque så kolla upp att det är rätt tid för vind. Även om ni åker ”rätt” årstid är risken stor att ni blir utan vind.
Vi var där jan/feb i år och vinden lyste med sin frånvaro, även om det skall vara ok rent vindmässigt att åka dit då.
Vi var i el Yaque 21 dagar och fick endast 3-4 dagar bra surf = < 6,4 kvm segel. Halva tiden gick det inte att surfa alls, en del dagar var vi ute med 7,9 kvm, det är inte vad man förväntar sig när man åker till venezuela för att vindsurfa. El yaque är bra om det är vind, annars finns det inte ett smack att göra, så var beredda på att kunna resa runt på ön om vinden uteblir. Ni kan boka resa dit med framtidsresor (http://www.framtidsresor.se) som är billiga. Det är lite charterupplägg, men de flyger reguljärt.
Hade jag vart i era kläder hade jag dock tittat på alternativ till El Yaque. Personligen kommer jag aldrig att åka tillbaka till El YAque igen men lycka till.
-
5-6 m/s är väl inget att hetsa upp sig för?
-
Säg du att det är golfsaker i den, så när de kollar så ser de att det inte är golf så plockar de ut allt. Ring och fråga dem istället, tar ett tag att förklara men de bukar fatta det till slut.
-
Jag tror upprinnelsen till detta är att….folk kör fojl kites!
-
Kan man få något bra tips om vart i vombsjön man kan köra? Inga problem med badare?
/Jakob -
Fasen, det finns ju inget finare att surfa sunsets surf i Varamon en varm sommarkväll.
Jag såg annars att du åkte borta vid alla badarna i Varamon och försökte styla i går…Hehehe, ockej att de hade Wet T-shirt COntest därborta, men förfasen, se till att sätta tricken nästa gång Coffer

-
anonym-anvandare
Medlem14 juli, 2005 vid 01:36 som svar på: Dimitri kitar aldrig mer, han har sabbat knatHon kan fan inte åka!!!!! fattar du dåligt eller??
Svar till:
du måste ju vara sjukt grym nu så mycket som du har varit borta! ska bli kul å se när du kommer hem!
[/ QUOTE ]
-
Tjacka två nya bakdörrar på skroten så slipper du det problemet.