anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
De som propagerar för foils skriver inte så mycket tror jag.. Det är mest cut’n-paste från tidigare inlägg där de bedyrar foilskapelsens förträfflighet i samma ordalag. 🙂
De skriver samma sak som för fyra år sedan när LEI/Foil debatten startade.
Bara att nu heter de där madrasserna speed istället för psycho, eller så..Lite som Linux/Windows/Mac diskussionerna.. Undra om Foilkillarna också kör Linux eller Mac?! Vore ju ett intressant sammanträffande.
Yiiiha!
/Chrillo som är lite sommardryg med pajjat knä…
-
kolla t ex Big Winds på nätet. de har bra grejor till uthyrning. det kanske skall nämnas att det blir vinter där. på vintern åker man skidor eller vågsurfar vid stillahavet.
-
Hörde av en schweizare som jag träffade på bali att det kryllar av pointbreaks i indien. Hans polare hade varit där och beskådat flera klockrena helt tomma points, så det är bara att fixa en bil och bege sig ut för att leta. Dock finns det inga brädor där så att ta med sin från svea är nog en bra idé.
-
Hej,
Säg till när den är besiktad./Carina
-
Oki,
jag är egentligen ute efter ”monofilm i kvadratmeter” för att byta ut hela rutor i seglet.
/Klang
-
the hatchery är min favorit. bra storlek på vågorna och bra vinkel för hopp och nästan spegelblanktvatten längst in vid stenarna för gipp och trick. dock trångt på parkeringen och vid launch.
/m
-
Kan rekommendera Tabou Rocket Air 59 (95L) som allround….bra speed, svänger på vågen bra (om det inte är masthögt), funkar som freestyle, en äkta crossover i min mening….jag väger 93pannor
-
Skidsport har sålt monofilmtejp tidigare.
-
Hej!
Ute och cyklar här kanske men snackar du ta höjd under planande eller ickeplanande förhållanden. Att ta nån vidare höjd utan att plana är inte så lätt och framförallt helt annan teknik. Om du inte planar spelar ju inte fenan så stor roll då får du använda brädan som mothåll genom att vinkla den istället, sen är det lätt att va lite för het på höjden med vilket mest medför att du plogar, det gäller att ha lite balans mellan fart och höjd under ickeplanande förhållanden.
Lycka till!
-
20 – 25 grader när nog lite högt, en segelbåt klara runt 30 grader. Vindsurfing är nog 35-45 grader.
-
Någon som har ett segel med variotop?
-
Finns det inga tungviktare som vill tippsa om bästa mellanvinds/alround bräda?
-
Vad är det för fel på monofilmslagningssatsen som sälgs av de flesta surfbutiker tex SP? Har använt den flera gånger och det har fungerat utmärkt. En eller ett par sådana borde alla ha liggande så kan många fina dagar räddas!
-
Vad gäller fenen är den nog OK när det blåser ordentligt och du seglar 6,0. När det är marginella förhållanden eller du seglar med större segel är det bra med en större fena. Du vet att fenan är för stor när brädan försöker ställa sig på högkant eller får tendenser till ”tailwalk”. Detta kan avhjälpas med att flytta mastfoten framåt samt dra ännu mer i nedhalet och kanske något i uthalet. Du kan också sänka bomen något. När inte detta hjälper längre är det dags att byta till ett mindre fena och/eller segel.
-
hmm, grymt stor skillnad mellan nya o gamla DMI…verkar ju inte bli ngn vind till att tala på förrän sent i kväll.
//alex