Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det blaste tusan i Hood River

  • Det blaste tusan i Hood River

    Publicerad av kamaaina på 5 juli, 2005 vid 01:31

    Tja jag tankte ge en lite kortare rapport fran Hood River Oregon i helgen. Bilade ner fran Vancouver (6h) till Hood River for lite vindsurfing, denna fina lang helg. Detta blev min uppvarmning for de 2 veckor jag kommer spendera daer i slutet av denna manaden.
    Seglade bara vid ett staelle som heter Dougs beach, ett ganska snaellt staell men med ganska bra vagor pa sina staellen.
    Helgen bjod pa 4.2, 3.7 (tja 3.7 var mitt minsta) och 4.7.
    Det borjade med lite uppvaermning under fredagen med 4.2, under lordagen blev det episka forhallanden, seglade forst 3.7 helt perfekt men sedan okade det o okade folk plockade fram 2.8kvm och 60L braedor…under ca 30min vagade jag mig faktiskt inte ens ut. Sondagen blev lite lugnare med 4.7…trevligt tyckte jag. Vad kan man mer saega….sommaren e 100% vind, tja naestan juli e saekert som pozo tror hela sommaren e klockren faktiskt. Det som e sjukt kul tyckte jag var att strommen som e raett stark driver at motsatt hall fran vinden , sa blir man trott kan man ligga i vattnet en stund for att sedan dra en tog slor hem igen, detta gor aeven att vagorna kan bli ganska vassa. Jag kommer ge en mer detaljerad rapport om ngra veckor naer jag fatt chansen att spendera mer tid daer…men helt klart vaert ett besok, inte varje staelle man kan segla o se glaciarer fran Mt Hood o segla i bar overkropp.
    Ride on…
    /Fredda

    aerial-arnie svarade 18 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 06:49

    Hood River är kanon. Om du vill varva windsurfngen med något annat så kan jag tipsa om vandringen som är fantastisk (och gratis förutom parkeringsavgiften till State Parks) i området (fär att inte nämna whitewater rafting, mountainbike och ridning). Glöm inte att kolla in hotellet vid Mount Hood där The Shining spelades in.
    /m

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 10:28

    Dum fråga kanske, men vart är det man seglar, vid kusten?

  • kamaaina

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 23:39

    Man seglar pa floden Columbia river…..

  • kamaaina

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 23:40

    Swell city e ett helt ok spot, mkt onshore, men mkt vind

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 07:23

    the hatchery är min favorit. bra storlek på vågorna och bra vinkel för hopp och nästan spegelblanktvatten längst in vid stenarna för gipp och trick. dock trångt på parkeringen och vid launch.

    /m

  • the_novice

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 07:43

    Finns det ngn uthyrning där?
    Jag kommer nog att göra en liten trip till Seattle under vintern men har ingen större lust att släpa på utrustningen…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 07:54

    kolla t ex Big Winds på nätet. de har bra grejor till uthyrning. det kanske skall nämnas att det blir vinter där. på vintern åker man skidor eller vågsurfar vid stillahavet.

  • the_novice

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 08:30

    Tänkte inte på det… Jodå, jag har släktingar där så jag att dom har vinter också. Har inte bestämt ngt datum ännu, det är mest lite löst snack om att kombinera resan med en trip till hawaii också, får se vad det kan bli och vad det kostar. Vore kul att besöka/testa lite välkända surfställen på vägen.

  • mag

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 09:07

    Det blåser bara mellan maj och september i Hood River. Men Canadas skidåkning bör du ju inte missa!!!
    /Magnus

  • kamaaina

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 17:55

    Bigwinds
    Windance
    bra staellen att hyra…

  • the_novice

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 17:57

    Ok, det var ju ganska viktigt, då får jag ta med mig snowboardbrädan istället! grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 18:58

    kultstället mt baker i washington är ett måste!
    ca 2 timmar från seattle skulle jag tro.

    wistler och blackkomb är ju världsklass men det vet du redan.

    /m

  • aerial-arnie

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 20:23

    stämmer, därför är San Francisco Bay Area kanske bättre. Det blåser här från april tom oktober 5 ut av 7 dagar… och med lite mer lagom vindstyrka. Jag (93kg) seglar alldrig större än 5.7 oftast 5.3 o ibland 4.7, särskild på våren mest 4.5 och neråt. Bukten ger allt från super platt till mycket råa freestyle o bump & jump förhållanden. Sedan finns det 2, 3 super wave spots mycket nära (mindre än 1.5 timme att köra). Vinden är som starkast mellan 3 och 7 på eftermiddagen, vilket passar peferkt med familj och yrkeslivet! Jag har hittils omkring 10-15 seglings dagar i månaden sedan slutet av mars och har en +40 timmars arbetsvecka och barn…

    men the gorge är ju super grymm, det blåser så mycket att pozo ibland kan verka vindstilla! rippa på hård o berätta mera sen!

    aloha från califronia,
    arnout

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det blaste tusan i Hood River

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.