anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
kommer sticka till Björkäng om en stund o kolla läget. Vinden ligger ganska mkt på syd så det kan fungera där. Annars Olofsbo (närmare för mig..)
//alex
-
Är i Draget just nu. Fin vind! Någon som kommer ner? Ingen här nu..
-
onsala mätaren har rätt stor lutning nu så det kan nog blir bra!
-
Kort sammanställning.
FORMULA är en egen klass där man seglar en kryss länsbana.
SLALOM är mer halvvind eller slörbanor.
SUPER CROSS är som en slalom tävling men med hinder som man måste hoppa över eller göra ett visst trick innom ett visst område.
FREESTYLE är en bedömingsklass som går ut på att göra så många trick så snuggt som möjligt inför en jurry. Oftast mer eller mindre platt vatten.
VÅG se freestyle fast med vågor. -
ok, vindstatistiken på Tarifa ser väl så där ut! Men har inte ställen som Lefkas börjat komma igång?
/Per -
det ser lovande ut från SO
-
kiten är en globerider lift 11,5 modell 03
-
’Torkel brukar väll va bäst men tor du det kommer vind?
-
Hej igen!
Den ursprungliga frågan var väl vad de olika åkstilarna
innebär. Det är teminologin jag är ute efter…Vad jag förstått hittils är väl att:
race är väl att åka fort
wave rida vågor och hoppa mm
resten?rätta mig om jag har fel, och komplettera gärna med resten…
Tack på förhand
-
Svar till:
Svar till:
Jag sticker ut hakan och säger att jo, de är hoppmaskiner. Men å andra sidan är det ju inte så många som vill hoppa högt och länge nu för tiden så vi får väl se om det blir nån hit. Det här är en kite som Cabrinha har jobbat med i tre år och de tror stenhårt på den. Man ska självklart prova innan man säger något men jag har full tilltro till Cabrinha när de väl efter tre års arbete är dundersäkra på att de har något speciellt. Men som sagt, vi får väl se.
/Jesper
[/ QUOTE ]
Att lite på vad man ser på marknadsföring har vi lärt oss förut från Cabrinha och många andra märken stämmer oftast inte så bra.
Vad jag mest syftar på är när Cabrinha kom med sin Prospan och Contra förra året som skulle bli extrema lättvindsmaskiner.
Vad hände?
Jag har inte sett någon som kört med sin Contra i under 5sm vilket skulle vara mer än nog för Contra.
Jag säger inte att Contra är en dålig kite för det är den inte tvärt om tycker jag den är skön och gött pull i.
Nu kommer crossbow som ska lätt ska gå att köras i 3,5sm och uppåt jag säger bara att jag kommer vara det förste att grattulera om det funkar men en så länge är jag skeptisk.
Än en gång Cabrinha gör jävligt bra kits men marknadsföring har en tendes att överdrivas rätta mig om jag har fel.[/ QUOTE ]
Liksom flysurfer med speed så har de skött marknadsföringen *väldigt* snyggt tycker jag.
Jämför med helfish… som har blivit rena katastrofen… -
Nån som vet vad Båtvädret PLUS säger? dmi har ju inte mer än 5-8 vid Torkel.
-
FIck precis rapport från Anders i LA och det ser fint ut så jag drar NUUUUUUUUUUUU.
/Freddan
-
Gå in på http://www.cutre.com dom har en länk där till tävlingen med kommentarer och massor av bilder