anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Hm, måste ha missat det när jag var där för 3 veckor sen, och letade brädor. Var i Pozo ligger det, det är ju rätt liten håla, och jag skulle tro att vi hann se det mesta av den på dom 2 timmarna vi gick omkring där. Borde ha passerat det tycker man.
Men om man har bra grejor själv, så lönar det sig faktiskt att ta med dom, det kostar ju en del att hyra grejor i en vecka, även om det är kul att prova nya modeller.
-
Håller med föregående om att dodge eller cheva e det som gäller stort utrymme du åker som en Kung om du nu ska köpa en sån så tänk på att den ska va Lb-regad så att inte skatten din blir så jävla dyr.
Själv köpte jag en cheva starcraft för 15000 för en vecka sen den har 5 kaptenstolar Ac, farthållare alla lyxigheter som man kan önska sig.. kan bara varmt rekomendera en Van!!
Mvh Micke -
anonym-anvandare
Medlem19 februari, 2001 vid 16:21 som svar på: Optimal surfbilsäljes” Volvo Duett”För dom pengarna kan man köpa sig en fet cheva van istället och åka som en kung…..Optimal surfbil i mitt rövhål jävla pisse hinkar får fan inte plats med mycket i en sådan
Mvh Micke från Habo….En stolt Cheva starcraft ägare… -
Det finns en -Paros windsurfing guide. jag sitter med 1994 års version framför mig. Fick den 96-97 av turistbyrån där. De har gått igenom ön och märkt upp och beskrivit grundligt 9 ställen, dvs Golden Beach, New Golden Beach, Mesada, Logaras, Molos, Glyfades, Santa Maria, Naoussa Bay, Pounda (på Antiparos). Det är klart, det finns fler ställen och de som har varit på Paros och bl a jobbat över säsongen ”kan” ön rejält. Hitta dem och din lycka är gjord. Grundtips, kontakta inlägget före mitt på denna sajt. Han vet! Paros är en trevlig ö som blir ganska full framåt slutet juli augusti. Undvik hamnstaden. Skittrist tingel tangel miljö. Trevlig resa!
-
Nej, det är bara is dom första 100 metrarna ut, där är det bottenfryst, sen hoppar man i från kanten och sen är det bara att ladda.
-
Eller hur många besökare det är på sidan samtidigt menar jag…
/Samma Mange
-
Ligger inte isen tjock däruppe så här års? Och i såfall hur fick ni hål på den?
-
Jo jag vet, har kollat upp det där.
Men jag ska vara borta i 3-4 fyra veckor, och såna rest-resor växer inte på träd.
Man kunde få med utrustningen med den resan för 4500 tre veckor och då var det som det brukar 800 för utrustningen.Men med Kilroy kostar det bara 2800:-, så det är ju lite skillnad i pris.
/Mange
-
TA en restresa med någon stor svensk resebyrå så kan du ta med dig utrustningen för 800 spänn (tror jag).
Ring innan och förvarna flygbolaget eller be dem skriva in på biljetten att du skall ta med utrustningen så blir de glada på flygplatsen och du har större chans att kunna ta med mer än ”en vindsurfingutrustning” för 800, d.v.s du kanske inte behöver packa allt i en bag, utan kan dela upp allt i småbaggar.
De blir garanterat INTE glada om du dyker upp en kvart innan avgång med 100 kilo utrustning om du inte sagt något! De måste nämligen räkna på jämnvikt i flygplanet och om de behöver göra om allt blir det inte roligt för DIG!
Lycka till…själv har jag haft med 130 kilo och bara betalat för en utrustning. Om man är snäll så funkar det… -
Det kommer att bli en ovanligt tidig säsong för många i år.
Strongt
Bosse -
J.S.
Dina is-rip är nåt av det roligaste att läsa på konfen
Mera
Bosse -
Problemed laminat av glas/kolfiber o epoxi är att ju tunnare du gör dem, desto större chans är det att ett ”fel” i laminatet (typ en avsliten fiber eller smuts i väven) påverkar styrkan. Alla teoretiska hållfasthetsdata på kol o glasfiber är på den rena fibern dragen i den mest gynnsamma riktningen. När man laminerar ihop allting med epoxi är inte dessa data aktuella längre.
Alltså är det inte alls säkert att en tjockare mastdiameter blir starkare än en tunnare. Det som är mest avgörande är produktionskvaliteten. Jämför kvaliteten på Fibersparmaster och Exxelerator-master.
Fiberspar har helt klart sämre kvalitet än Exxelerator enligt min mening.
/BAltazar -
Du skall ha västen/huvan ovanpå din vanliga dräkt så att vattnet inte kan rinna in.
-
Det nämdes också på de lokala nyheterna på tv4!!!!
-
Solas torrdräkt är en av flera som jag vet funkar bra och är rejält varm. Inga materialfel.