anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Jag var på Flagbeach nu i höstas, och det var väldigt bra. Lite dåligt med vind, men man kunde segla alla dagar. Jag körde 6.0 för det mesta men på eftermiddagarna kunde det friska i och blåsa 5.0, Vågorna var helt ok stora, fast de kunde ha varit större. Och även jag måste varna dig för stenar på botten. Jag lyckades i alla fall smälla en fena.
Om man kollar ut från stranden så finns det ett rev till höger (syd) och stenar på vänster (nord), när det är sideshore, som det ofta är (nordlig), är det inga problem men när det är onshore så är det helt klart bäst att hålla sig en bit ut -
anonym-anvandare
Medlem9 januari, 2001 vid 16:57 som svar på: BEE 124/8,5 kg vs MTX/125/6.9 kg (FreeRace)Ja förhoppningsvis kan du testa DrMasse och flera, för jag har faktiskt bestämt
mig för att köpa en MTX125. Ska kolla i morgon med min vanliga supplier på
andra sidan Tranebergsbron och får jag tag i en framöver så fixar jag till ett test
för dom som vill via konf. (Diablo 7.7 måste vara perfekt (se bilden sid. 47 i Surf)).Köpa det man bara sett på en annons nåt som inte har testats och som är tvärt
emot det som gäller idag??Efter att ha suttit 9.5 tim i snigel-leasingkö till skidparadiset, hyrt dyrt, upplevt en
vecka, v.1, med storm och dimma och varit verkligt rädd på 1100meter med
max. 1- 2 meter sikt TOTALT ensam i storm på kalfjället (hur f-n kan dom
köra upp en rå-lång släplift i sånt??? dom stängde märkligt nog fort oxå) så har
jag bestämt mig för att rå-satsa på w-surfing. (Gissa vad den veckan kostade
totalt?)AHD 70 är ju en testvinnare i alla sammanhang och är nog klokaste valet över
Östersjön men det finns nåt med MTX- konceptet som är intressant, kanske
farten det visar sig (AHD är bra javisst men hemsidan vem har shapat den eller
rättare sagt vem har inte shapat den?? http://www.a-h-d.com.Kan man verkligen köpa en bräda bara på en märklig obestämbar helt oseriös
känsla?JAVISST.
Återkommer
Mvh / Bosse -
Låter dyrt, du kan få betydligt nyare segel för samma pengar.
-
Laga det sjalv. hitta en gammal symaskin( en riktigt kraftig ) typ industrisymaskin eller en som ar gjord for jeans. Kop segeltejp…byt fonstret.
Det ar enklare an vad man tror. -
anonym-anvandare
Medlem9 januari, 2001 vid 13:58 som svar på: BEE 124/8,5 kg vs MTX/125/6.9 kg (FreeRace)Hej,
DrMasse, hur tycker du din AHD diamond 70 funkar? Vilka segel använder du och mycket väger du? Funderar på att köpa 70 eller 77. Fördelar nackdelar?
Mvh/Peter -
anonym-anvandare
Medlem9 januari, 2001 vid 13:35 som svar på: nån som kört nya RRD cult 55 eller 50?RRD rockar hårt.
-
-
Tack för all info!
/Gustaf -
Varför trängas med en massa tyskar? Åk till Klitmöller istället, betydligt längre från tyska gränsen, bäst förhållanden på Jylland och hyfsade huspriser (finns husuthyrning i Klitmöller som bara hyr ut där, heter Klitmoellers sommerhusudlejning).
lycka till!
Seasurf -
Jag tävlade på Drops i början av förra säsongen, hör av dig om du vill ha info.
Johan /www.uniquestore.nu
-
El Cotillo, vågor i världsklass, lite surt shorebreak bara.
Så fort man är utanför är det bara att skrika av skratt.
Flag beach funkar också bra.
Vinden kom inte så bra på södra när jag var där.
MVH///J.S.
-
anonym-anvandare
Medlem9 januari, 2001 vid 08:05 som svar på: Vad är det som avgör hur stort segel …Jag kör idag med ett Simmer Freezone 6,7 på min RRD 255 runt 80liter och
en freestyle 28 cm fena till detta funkar förvånansvärt bra.Men jag var tvungen att gå från 25 cm:ers fena till 28 innan jag tyckte det fungerade som jag ville.
MVH///J.S.
-
anonym-anvandare
Medlem8 januari, 2001 vid 16:45 som svar på: Vad är det som avgör hur stort segel …YOUR BALLS !!!!!!!!!!
-
Kolla in filmen SAND MELLAN TÅRNA så får du en massa Maui tips!!!
Du kan beställa den på http://www.surfblaskan.com , under filmer.