Forumsvar skapade

Sida 3335 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 13:29 som svar på: Rapport från El Yaque

Åk bara till Cabarete på sommaren; Juni, Juli, Augusti.
    På vintern kan det gå veckor utan vind!!!

Kalle

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 13:06 som svar på: Rapport från El Yaque

Men hur är det med Cabarete råkar det vara som så att det är regnperiod under sommarmånaderna juni juli ??? när är det med andra ord bäst att åka dit. vad kostar det mm..

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 13:03 som svar på: Widestyle fråga…

Jag bytte ut min 288 i våras mot en Vision 130
    och kan bara säga att jag inte ångrat det alls.
    Brädan är superskön ”hal” och lagom livlig.

Jag har mest seglat den med 8,5 och 7,5 kan bara säga helt OK.
    Jag har även provat den med 5,5 och blev possitivt förvånad över hur bra det funkade.

Enda nackdelen som jag upplevt med brädan var att jag i början ofta råkade utför spinnout, efter att flyttat hängseletamparna längre bak så var problemet
    löst.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 12:38 som svar på: Prenumera på Windsurf

nej, den är bättre!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 12:01 som svar på: res desperat

Hej

För 1500 får du flygstol (t&r) till Gran Canaria o där finns det billigt boende. Bra med vind på vintern oxå.
    Vi åkte med Always o bodde i San Augustin förra vintern, billigt o bra till alla surfställen.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 09:46 som svar på: JAG SPYR PÅ……..

Eller är det surfman man ska spy på.
    Med all deras ”smyg” reklam.
    Dem är som S.P. är i verkligheten fast på nätet.

John

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 09:33 som svar på: Handskar?

Jag köpte mig ett par nisse p open palm (öppen handflata) och blev mycket besviken. Fick kramp nästan direkt och har kört utan handskar fram tills nu. Igår blev det lite väl kallt så jag drog på handskarna på gott o ont. Plötsligt slog mig tanken att man kanske skulle dra upp dem lite. Sagt o gjort. Körde 1,5* 2 timmar i går utan kramp, det var en lycklig surfare som kom upp ur vattnet måste jag säga.
    Så mitt tips är : Dra upp handskarna så jädra lång upp på armen som möjligt så att mycket handflata kommer i kontakt med bommen.
    Surfa Hårt!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 09:21 som svar på: Havskappsegling för vindsurfare

Mer info kommer under våren -t ex anmälningsavgift (blir ej dyrt).
    Tanken är att deltagarna skall ta sig till Åland själva, på Åland kommer stugor att finnas för övernattning under fredagen, dvs ta med flickvän /kompis som kör bilen till Öregrund på lördagen….eller surfa tillbaka o hämta bilen…

Varje lag åker ensamma över Ålandshav och navigerar med GPS som lånas ut av arrangörer.

Dagen efter arrangeras mellansvenska cupen i Öregrund.

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 09:17 som svar på: OS??

Klicka här om du inte håller med gubbarna i ISAF.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 09:16 som svar på: Havskappsegling för vindsurfare

Mycket coolt!

TungSurf lär ställa upp med ett lag….

//Mac,TS

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 08:56 som svar på: Havskappsegling för vindsurfare

kan man få lite mer info typ: anmälningsavgift och vad som händer om det blir kryss? och om nån har seglat sträckan förut? och åker man tillsammans till åland eller får man ta sig dit med sitt ”lag” i så fall så behöver man ju en caddy eller nått som åker tillbaka med bil osv……

annars är det ett jäkligt cool grej..

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 2000 vid 01:15 som svar på: Handskar?

Har testat många olika men komit fram till ngt. revolutionerande:
    Diskhandskar som vi alla har testat korvar sig i handflatan då man kör, dvs MINUS!!
    Men ngt som verkligen funkar är sk. kirurg-handskar. Dvs tunna genomskinliga som man kan köpa i de flesta större livsmedelaffärer. Tvätta av dem med YES innan så att behandlingen som kan göra dem hala försvinner. De korvar sig inte, men skyddar mkt bra mot vinden som ofta är den som kyler mest.

Funkar fint att komplettera handskarna som ju är mkt tunna med ”nassehandskar”, tumvantar med öppen handflata.

(Patenterad lösning!!!)
    Lycka till!!
    //Mvh Marcus Ljung

• anonym-anvandare

Medlem
    14 december, 2000 vid 21:44 som svar på: Widestyle fråga…

Köpte nyligen en widestylebräda, F2Xantos 290, 144l, 65 bred jag. Inför detta köpet läste jag tester, frågade runt osv. Dessa brädorna känner jag till något så när: Mistrals widestylebrädor sägs vara raciga, jag testade en i Varberg 150l och var nöjd med den. BicTechnon är naturligtvis ett jättebra köp. Planar riktigt tidig och är väldigt lättkörd. Men enligt de som är duktigare än vad jag är på att avgöra brädors egenskaper så Technon (modellerna >150) inte så rolig när man är en medelgod/bättre seglare. Fanatic har också en widestyle bräda som jag inte känner till på något sätt. Dessutom finns StarboardGo i denna klassen också men den tycker tom jag som är en dålig seglare är alldeles för stor och kanske ska användas som nybörjarbräda. Xantosen som jag slutligen bestämde mig för dels pga Whitewater (GBG) har bra inbytessystem, dels pga av att den inte är en så utpräglad widestyle så att den känns så där riktigt stor, såsom StarboardGo. Men när Windsurf testade brädor i denna klassen menade de på att skillnaderna mellan de olika fabrikaten var försumbara. Så jag hade valt den brädan som passar plånboken bäst. Ska du köra runt 8.0 och väger 70kg tror jag runt 130-150 passar perfekt.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 december, 2000 vid 20:39 som svar på: Liknande sidor?

Håller med men när man på konf för 186 gången diskuterat varför en viss widestyle stegrar i hårdvind trots schysst mastfotstryck kan det ändå vara skönt att koppla av med nåt mer betydligt utmanande men som ändå på nåt sätt har med vatten att göra tex Monas favoritsite.
    http://www.derspiegel.de/panorama/0,1518,57520,00.html
    G.G.
    Jutta

• anonym-anvandare

Medlem
    14 december, 2000 vid 19:54 som svar på: Sand mellan tårna är….

De är nog de värsta looparna jag sett…

Sida 3335 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA