anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Det var lite homo på den stavningen, svårtolkat.
Men grabbarna hade säkert kul.
-
Dra till Cocoa Beach där du hittar den gigantiska surfshoppen ”Ron Jon”. Dom säger sig vara världens största surfshop (för vågsurfing). Tror till och med att dom har öppet dygnet runt året runt eller nåt åt det hållet. Jo ialla fall kan du hyra bräda och surfa på stranden där. P.s surfet suger för det mesta i Florida vad det gäller vågsurfing.
Simma lugnt och se upp för piren! -
Könt med ärliga killar!
-
Formula VM, Thailand – dag minus3
30-11-2000
Saa kom dagen hvor min draeberoegle, naemere betegnet T-Rex som er den nye kursracer fra F2, endelig landede i Pattaya. Samt ny dansker paa Gaastra!
Vinden i dag var ganske okay hele dagen dvs fra 11.00 til 16.00 med konstante 6-10knop. ja det er let vind men sindsygt sgaekt at sejle i naar vi er saa mange. Neil Pryde gutterne kaemper med at faa 11,0eren til at fungere, men det ser ud til at det er ved at lykkes. Starboarden 175 er uhyggelig i denne vind, men den generelle mening ervidst at den bliver meget stor hvis det kommer til at blaese. Min egen nye T-Rex virker som et kanon braet, maaske ikke helt perfekt til de 6-9knop, men over 9knop er den helt kanon – tror det bliver et perfekt braet til danske forhold. Der var ellers lidt panik da den kom for der var kun 3 resten kommer foerst lige inden staevnet, tror jeg nok. Heldigvis var jeg saa hoejt oppe i hirakiet at jeg fik den ene af dem (Da Ant Baker og Peter Volvater ikke kommer 🙂 ).
Vandet vi sejler i er ret fladt men kanblive choppet uden system i boelgerne. Der er ingen tang men istedet masser af lort. Der er saa meget skidt at det faktisk naesten vaere end tang – plastikposere i masse vis, flasker og traestumper. Jeg har sejlet ind i 3 store stykker tre, man skal virkelig vaere vaagen, kigger man vaek – BANG!
I morgen skal der testes igennem, Jesper Vesterstoem er ogsaa ret hugt paa at teste da han er skiftet til Gaastra, om det er for naeste saeson er vidst endnu ikke helt paa plads, men han er ret vild med den 10,4. Han sejler ogsaa paa en Star155, men han aerger sig vidst lidt over han ikke valgte en Star175 bare for dette staevne…
Naa, maa hjem i seng…
Lars -
Alla var där, filmen gav riktigt mycket surfabstinens. Ni som inte kunde gå dit: KÖP FILMEN!
-
Något att ta upp för småbåtsfolket att testa vid ex Torö? Ser ju rätt udda ut och skulle säkert muntra upp klimatet mellan surfare och windsurfare – alltid bra att få enas mot en gemensam fiende.
-
Nedkylning hjälper nog till
-
Vilka var där? Vilka blev snorfulla? Vem stötte på vem? Vad tyckte ni om filmen? Eller hade ni inte åldern inne?
-
Jag är ledsen att meddela att 95 % av de som skriver här på konfen inte kommer in. 16 åriga snorungar fullt med finnar kommer inte in på krogen.
Mvh
/Så här är det! -
beror på vad du är ute efter och vart i florida du ska. För det mesta suger det men det går att hitta både bra prylar och bra surf. men räkna inte med nån direkt vind. jag har en del info men jag orkar inte skriva ner den nu, jag är för bakis sen surfbaren.
-
Jag fick veta att åldersgränsen var 20 år (jag e 18), men ja kom in ändock. Fick en gratis O’Neill t-shirt då jag va bland de 50 första.
-
Jag har kört den röda väldigt mycket och måste säga att den är grym som B&J bräda, råsnabb, lågnosrocker, otroligt mycket pop – bra att ha vid willy tricks.
Har du inga vågor så är den grym! Funkar med segel upp till 6.3
/DemolitionMansBrother -
Titta, inga svar. Man kör helt enkelt inte med pumpable, hohho.
/SlayeR -
kunde inte säga det bättre själv Marcus, önskas jobb så ring!! //V.