Forumsvar skapade

Sida 3367 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 15:39 som svar på: Vad äter ni i bilen?

…och …och ..och Jolt Cola. Och chips.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 15:36 som svar på: Vad äter ni i bilen?

köttbulle är gott

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 15:07 som svar på: Hur gör man med blöta segel?

Saltvatten, typ västkusten, möjligtvis. Men skulle den lilla saltskillnaden mellan mälaren och stockholms skärgård avgöra möglets vara eller icke vara? Njaa.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 15:02 som svar på: Stockholmsfenomenet

Att det är få som seglar nu i November i Sthlm trakten tror jag mest beroro på gammal vana från tidigare år. Det brukar helt enkellt vara så jävla pisskallt att det inte går att kalla det roligt. Hade detta väder, med samma temperaturer, varit i oktober hade det varit betydligt fler ute. Vi är mentalt präglade på att det är färdigsurfat nu.Det är min teori.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 14:22 som svar på: Surfing på Gran Canaria

Heyy coolt. Ännu fler folk som ska ner till värmen runt jul.
    Jag ska ner den 16 dec till den 30 dec. Windsurfa såklart. Ska bo i Pozo.
    När ska du ner?
    Hälsningar Peter

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 14:02 som svar på: Surfing på Gran Canaria

Tyvärr ! Den södra delen av GC blåser det aldrig på. Det finns turistbrädor med 3,5 m2 ”stormsegel” att hyra, tyvärr. Det tar dig ca 15 min med bil till Bahia Feliz där det finns ett mistral center med bra grejor. Kör du ytterligare 10-15 min norrut kommer du till Pozzo där du oxå kan hyra. På vinter rekommenderar jag Bahia då det oftast blåser mer där till skillnad från sommaren. Buss funkar till Bahia oxå.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 13:58 som svar på: Segelval

Vad man kan säga generellt om storlek på segel är att den storleken som är under den största oavsett märke har fungerat bäst.
    Och just storleken ska man nog inte titta blint på. Tex Norths största segel på 10.2 går lika tidigt som Gaastras 10.9 så det är inte bara m2 det hänger på.
    Om du absolut vill ha det största seglet i respektive märke så tror jag att du ska väga 90+ för att få ut maximalt annars går du garanterat bättre på storleken under. Det är lättare att få igång (pumpa) de lite mindre seglet om man väger mindre och sen om det ökar gäller det att ha kraft att även där få ut något av de större seglet.
    Så min rekomendation blir det näst största seglet sen ca 8,5 vilket du kommer väldigt långt med, men om du vill ha ett tredje får du gå på ca en 7,5a för överlevnads race.

Lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 12:54 som svar på: Segelval

jooo..

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 12:47 som svar på: nu sida

Kolla då på länken över siten här..pucko..är det inte en F2 på deras logga så kyss mig i RÖVEN!!!! Outletsport…

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 12:46 som svar på: Bic Flysuf 7,3

heheheeh

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 12:25 som svar på: Segelval

Är det inte så att de flesta i världscupen inte kör över 10 kvadrat ?

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 12:16 som svar på: Say no more, say no more!

………… alles klar, ingen tyska och definitivt ingen surf-GPS, copy that.

Tänk om nån BT (begåvad typ), förmodligen en fransman, kunde lägga ut en
    internationell member-site typ: gpswindsurfing.com där vi, 6, 7 kanske 8 stycken
    GPS-nördar på det här klotet, kunde diskutera prylar surf och teknik, switcha
    personliga MP3 videos, tävla i knop vs. m/s on line och sätta osannolika rekord
    typ The Klarabergskanalen-Flat-Out………….. inte särskilt troligt……..

Nä man får väl faslåsa på nåt annat ”vågat” istället. Har hört om en ny kurs i
    Gnusse-dans…………………

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 11:43 som svar på: hur får man tag i nordman ni vet han på hönö????

Starlet är det

////Killen som har sovit när han har spytt ner växellådan på WaveClassic..hehe

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 10:12 som svar på: försäkring ????utomlands???

Däremot kanske allt blir stulet på en gång?! Kolla Länsförsäkring, där kunde man i a f få betalt för 10% av lösöret så om man försäkrade lösöret för 500k så kunde man få ersättning för 50k. Detta gällde 98 och var inte särskilt dyrt, tror dock att det bara gällde i 3 mån utomlands.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 09:32 som svar på: hur får man tag i nordman ni vet han på hönö????

ja helt klart, det måste vara louise.

Sida 3367 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA