anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Nä jag hade samma problem med mina Diablo. Tryckte ned siliconspray men det hjälpte inte. Men i toppen på seglet den svarta biten har NP tagit fram en ersättning som roterar både i masten och sidled den är tvåledad.
Så skaffa en sån ny topp till seglet. Tror att du kan reklamera den för att det är en felkonstruktion. Du får ett helt annat segel när du bytt denna topp.
Det är lite bökigt att få väck den gamla. Men bästa sättet är att ta en stor plattmejsel och sätta där bandet går in och spräcka den. Glöm ej att lägga en träbit mellan seglet och toppen. Annars är det nog mer som går till dom sälla jaktmarkerna. Din ersättningsdel är rätt lätt att få på plats tack vare att den är i två delar.
Lycka till.
PS lyckas du inte reklamera den så kostar den en hundring.
Men hävda konsumentlagen som är två år. Tror inte att du får några problem. -
fendertar?
öhhh vad är det för något nytt begrepp
fendrar har jag hört talas om men fendertar
nej, det får jag skaffa. -
Jag kan rekomendera s-80 brädorna, byggda av Konrad S. Grymmt lätta, med den nya no rail tekniken o sist men inte minst lose nose, ett helt nytt koncept
-
Undrar var du har hört om mistrals kvalite? sandwichbrädorna?, Du vet ju en hel del Ola H.
/Erik /en beginner -
Helt avgörande för hur din logga ska lyckas är vilken bakgrund du sätter den emot. Vit, svart, mm … bakgrund. Loggan är klart fin men du ska nog dra upp tydligheten i texten i loggan två snäpp. Den måste vara lättläst, alla har inte ”TCO99 LCD:er” med schysst kantskärpa och kontrast och därför bör du skärpa upp texten ett snäpp. Antingen med en något mer konstraterande färg/gråskala. Du har komprimerat till 19K om du låter bli att hårdkomprimera ändras bilkvaliteten radikalt???. Loggan bör vara tydlig det vinner du på, du kan ladda in en lågupplöst först för att sedan trycka in en mer hög upplöst variant. Men igen bakgrundsfärgen till loggan är helt avgörande för hur lyckat resultatet blir. Fundera på om du vill att bakgrundsfärgen på själva loggan ska kontrastera starkt eller svagt mot bakgrundsfärgen på hemsidan det blir riktigt avgörande..
Kom ihåg i det långa loppet vinner lättlästa sidor med högt kompettens- och nyhetsvärde. -
Gävle-bukten regerar. Det blåser och sjunker inte under 4 grader i vattnet! Välkommen till brädviken!
-
frames va inne för två år sedan
bygg den i xml
eller swf -
anonym-anvandare
Medlem13 november, 2000 vid 17:34 som svar på: Imco vann över FW…Aten 2004=Mistral One Design!Håller med men å andra sidan öppnar sig också möjligheter å det är dom man nu ska hålla sig till för OS är kört. Se speciellt texsnutten om Argentina, viket j-a surf-fmörker.
Om dom ”vettiga” nu går samman så kan man bygga upp ett FW på ”OS-nivå”. Det finns ju ingen konkurrens inom de närmaste åren iaf. -
jag har 5,5 m2 till 28:an…lär mig just nu i vindar ca 9 m/s ganska raka vindar har planat en gång med stående start från stranden och det kändes som att brädan svängde upp mot vinden och jag ramlade av…drog jag bak seglet för mycket eller är det typ på grund av fenan???
-
anonym-anvandare
Medlem13 november, 2000 vid 17:13 som svar på: Imco vann över FW…Aten 2004=Mistral One Design!det är ju för fan helt sanslöst
vem fan kommer att satsa på mistral?nej det var riktigt synd tycker jag!
-
anonym-anvandare
Medlem13 november, 2000 vid 17:10 som svar på: Imco vann över FW…Aten 2004=Mistral One Design!Jahaapp nu blev det bra mycket enklare ingen mer surfresa till
– Argentina,
– Frankrike,
– Spanien,
– Israel.
för mig. Dom ska inte tro att dom kommer undan med det här utan att det svider
svårt.
Fast OS handlar ju bara om en sak: ”smarta” droger och nördsponsring och
varför besudla en så ädel sport som FW med sån skit.Karpathos here I come
-
bomvolten är ett underskattat trick. läs mer om den och andra knäckarmanövrar i den otroligt stabila boken ”lär dig freestyle-windsurfing” som släpptes förra snart 20 år sedan.
-
det innebär att det sitter en list runt ytterkonturen på brädan, typ
att fästa fendertar i så att inte brädan skall skadas när man lägger
till.(förlåt,jag var tvungen). -
Vad innebär listen runt F2:s brädor?
cebe