anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
nästa år? säsongen har ju bara börjat
-
Jag har redan ett fjolårssegel i 5,0, men jag kanske ska hoppa 5,5an -jag får se
-
Hej, jag är inresserad av en line 4,5 5,5 6,0 till i mitten av december, kan jag få dem tills dess?
/Anders -
Du kan använda större fena för att du har mer hävkraft ju bredare bräda du ha, jag tror vi kommer att få se typ vingar som går ut en bit från brädan bara för att få mer kraft att trycka ner fenan!
-
Bilden på Robby Seeger i surfblaskan är härligt.
Han kanske är Stockholmare.
Kolla. !! -
en intressant sak är ju även segelbåtar går mot mer bredd se bara one40 som är en ny modell och som har ca måtten 11×4 meter vilket är mycket för att vara segelbåt.(normalt är kanske 3,5)
det skulle dock vara intressant att höra nån expert om varför det är en fördel med breda brädor….min teori är att med ökad bredd så kan man ha en längre fena och därigenom ta bättre höjd…..stämmer det?
-
Tips till alla Halmstad locals,försök att prata med ej locala surfare på stranden istället för över nätet,det kan nog vara en ny upplevelse!!!!!
//Halmstadbo = svår
-
Tänkte bara höra med dig om du har haft möjligheten att testa några
01:or typ naish freeride 8″6 eller tigas ny FreeX eller score v88vad rekomenderar du för våra förhållanden i sverige!
Tacksam för svar -
Tabou 258 verkar vara en mycket bra bräda enligt Tyska SURF
-
Urethangummi, finns att köpa i dykbutiker. Ibland under varunamnet ”aquasure”
-
Ta med brädan till lokala badhuset å lägg den i bastun medan du simmar ett par längder.
-
Borde man inte kunna lägga brädan i bastun och få ut vattnet i den.
-
Visst är de bra, men AHD håller tyvärr inte så länge, blir mjuk efter ett par säsonger
-
hej igen…ja skåne=pundare typ……..eller???
-
Vad liten den var. Nästan slalombräda volym.