anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Jävligt bra fråga, jag har också behöft en sån formel.
-
Vad är det för TV-program och ska det sändas på svensk tv????
-
Coolt!!
Du kommer alltså från framtiden!?
Kan du svara på hur vindsurfingen ser ut, där i framtiden? -
anonym-anvandare
Medlem19 oktober, 2000 vid 08:23 som svar på: Sthlm: Baggensudden-KSSS-Baggensudden 16:45-18:15Gipp-slör-gipp-slör-gipp… i chop är ruskigt likt att köra en rå slasch-puckel i sned
fallinje. Höjden och ”frekvensen” på choppen/(pucklarna), hastigheten hos
surfaren/(åkaren), träffvinkeln chop/(puckel),… det är ruskigt lika.
Möjligheten att ”tweaka” finns i bägge fallen, möjligheten att försöka hoppa en
eller två chop-s/(pucklar).. det hänger ihop totalt.I det här finns embryot till en mycket spektakulär tävlingsform inom windsurfing
och dom som både övar sned-chop och sned-puckel (skidor, bräda) är bara att
gratulera.
Trixet blir för framtiden att göra detta med ett schysst ”flow.”Såna inlägg som ditt är kul att läsa, flera såna och gärna längre.
Aloha & good sailing
-
Ja, och nu har de sagt att det ska bli kulingvarning på söndag istället.
Stor risk (suck….) -
Jag har en GUN bom race, den längsta. Den har fungerat utan anmärknig efter det att förlängningslåset byttes (utan extra avgift, reservdel till posten). Smal diameter, passar mindre hand. Det finns bättre, men då kostar det. För mig är den absolut ok, dvs fritidsseglare utan ultimata raceambitioner. Mvh Stefan V
-
Tjena
Har ej nån gun bomm, men har kompisar som köpt i år, och dom ser mycket bra ut,
smala rör, race och wave bommen har skruvade front beslag, N.P bommarna ser rejälare ut men då kostar dom dubbelt. Gun bommarna tillverkas på samma ställe som hawai proline mm, seglar du för nöje så duger dom perfekt, alla alluminium bommar blir sunkiga efter ett tag, även N.P
Jag köpte en ny Art bomm blue bone och den ar inte bra om man jämför, Nästa gång blir det full carbone
//Häls Fredrik Boman -
Hej Fredrik
Har du använt GUN bommar också?
Är de också topkvalitet?/H