anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Rappe och Svanberg hade 0 poäng i WAVE. Vill man gå bra på tävling internationellt ska man nog segla race om man är svensk. Vi har ju inte direkt världens bästa förhållanden för att verkligen TRÄNA wave i Sverige. Visst kan det bli bra på en och annan plats ibland men knappast så det räcker till…
-
Tveksam planing är aldrig roligt men den som föredrar att springa framför att segla har en sjuk hjärna…. 😉
Fomula ner till 7.8 och sedan kliver man enkelt på 5.5 och vågbräda. Vill man segla mycket finns det inget alternativ
här i Sverige, möjligen kite om man gillar trassel och snören :-), och det ÄR betydligt mycket roligare alternativ än att
springa runt i spåret och lyfta tyngder på ett gym! Det är dock ett val man gör men väljer man att endast segla små
grejer för att det är mycket roligare så får man även ta att det ibland inte blir så mycket segling som man vill och önskar.
Det har inte varit någon vidare höst för västkusten men att gnälla på dålig höst, klen vind, formula suger, +6.3 är
töntigt etc. gör ingen glad. Stick ut och spring om du nu tycker att det hjälper… 😉Länge leve formula – ett perfekt kompliment till vågsegling
-
Mycket poniente på vintern och ett av de bästa vågspotsen i dessa vindar ska vara El Ejido, tror det ligger ungefär mitt emellan Alicante och Tarifa. Det ska bli mycket fina förhållanden i Poniente, sideshore från höger och vågor mellan tre och fem meter. Kanske en bit att åka men i Poniente har jag hört rykten om att det ska vara Sydspaniens bästa vågspot….
-
det är en wakeboard som är byggd och designad direkt för kiteboarding.
/SlayeR -
Det är ingen som har lust verkar det som…ingen som är beredd att satsa! Nivån på seglare är det nog inget fel på, vi hade ju ändå en junior fjärdeplacering på Funboard VM i Paros -00….
-
85kg och +10kvm och Formula
-
Medlemmar ?
Jag tror att merparten av oss som surfar inte är medlemmar i någon klubb.
Hur många som åker skidor är medlemmar i en skidklubb ? -
Skönt att se Svanberg, Rappe och Ohlausson rocka in längst ner på listan med 0 poäng! Ni är trots allt mina hjältar!!!!! Bättre att ställa upp än att hänga på konfen och säga hur grymt det var i varberg, skåne eller torö…Hur kommer det sig att det inte är några Svenskar som är med och tävlar mer än i princip Bringdal? Det kan inte enbart vara att det är för dyrt att resa. Har vi inga tillräckligt bra seglare eller sitter de bara hemma i viken och trycker och bryr sig inte om att försöka? Är det för få organiserade tvälingar så inget törs göra ett försök internationellt?
-
Jag har själv inget stort segel men en bräda som klarar av det. Är det något jag hatar så är det när man kommer ut och ser att de med någon kvadrat större har planingen hela tiden medans man själv härvar runt. Just av den anledningen har jag bestämt mig för att köpa ett jävla stort segel, 8kvm. Så om det nu bara är motion så slår det varjefall vilka runda som helst enligt mitt tycke. I Sverige är det ju tvunget att ”think big” för att komma ut på vattnet i planing. Speciellt dennna världshistoriens märkligaste höst.
-
Ja den var helt abnorm.
Det är bara att börja träna….
//Jonas -
Vad är en stor grej??
Du väger 65kg eller du väger 98kg och stor grej är???
/Sotavento -
Det enda argumentet för stora grejor är motion och då springer jag hellre några kilometer!!
//samma som ovan
-
Been there, done that…..Det är helt enkelt inte kul på stora brädor tycker jag, och kom nu inte och säg att jag ska prova nya grejor och se hur ”kul” det är….been there, done that
-
Jag tror också en surftidning skulle gå att få lönsam som det ser ut nu. En variant
är ju att köra via nätet ”print on demand.”
Surfblaskan är riktigt bra men det finns verkligen ett skriande behov av
ordentliga FRISTÅENDE tester av prylar. Inte typ Åka skidor ”Är oerhört mjuk
men ändå stabil” utan mer åt Bike – hållet… total sågning när det är motiverat och
det omvända också. Typ tex en ovanligt stegrande widestyleJag tror att det är så enkelt att nån/några måste våga i detta avlånga land att dra
igång såna här tester. Dom som gör detta, om dom är kompetenta och också
uthålliga givetvis, kommer att inte helt oväsentligt ”styra” den här sporten in i
framtiden. Men man måste våga sticka ut hakan.Kul att se vem/vilka som blir först för det här kommer garanterat.
-
Visst jag håller med men att segla skiten ur sig osannolikt överriggad +9 och se hur mycket man pallar helst i ordentlig slör i ordentlig chop är inte helt fel heller.
Trixet är att kunna fixa ett (9 – 10) på så liten bräda som möjligt. I början av sommaren klarade jag ca 9m/s nu är jag uppe i 10 – 12m/s och det blir bara råare och råare.
Fast visst små segel i grov vind smäller högst.