Forumsvar skapade

Sida 3408 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2000 vid 15:29 som svar på: Hurugada, Egypten

sök på tidigare inlägg! det finns en del viktiga grejor som vindstatistik osv…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2000 vid 14:49 som svar på: hur många vindsurfare i Sverige?

Jag tror att med fanatiker så menades det såna som surfar ett par ggr i veckan.
    Men sen finns det folk som seglar så länge det inte finns någon is.
    Tror att Öland satte rekord i mordern tid någon av storhelgerna på våren i år.
    Då var det närmare 250 seglare på stranden Faktum var att klubben där räknade och fotograferade allt.
    Sen utav dessa var nog över ca 60% stockholmare. Varför Vind och vatten inte överlevde beror på helt andra orsaker. Man måste tex vara ansluten till presam för att få ut den överallt. Ha ett bra start kapital så att man kan ta ett par förlustutgivningar. Ingen bank lånar pengar till dig om du säger att det skall gå till en surftidning. Sen måste man ha anonnser, en nackdel här att en försäljare styr nästan allt om han köper en helsida för omkrin 20 000 så måste man ha in ja minst 180 000till. Okej jaga sportdrycker, sportkläder,bilar.
    Personligen så tror jag att en surftidning skulle gå att få ekonomi i på sikt.
    Rätt folk så sen djäklar. Någon här på konfen som går på en starta egetkurs på AF. Om så är fallet hör av di på konfen du har ju rätt till stöd i 9månader (lön)

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2000 vid 12:21 som svar på: Fy fan, vilka sunken höst!!!

Jag har oxå haft större grejor (nya grejor), men det är ju för fan som att segla slagskepp, hur kul är det då!!!! Jag tycker att det är urtråkigt…nej 5.7 och neråt är skoj!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2000 vid 10:19 som svar på: hur många vindsurfare i Sverige?

Tack för ett intressant inlägg
    Men man undrar ju, 30 000 seglare var är dom nånstans?
    Är varje person som har ett metspö hemma aktiv sportfiskare? (kanske 6 milj.)

Är man aktiv bräd- eller utföråkare om man åker sportlovsveckan + 2 veckor
    i hemmabacken totalt/år?

Tar man 30000:- * 50:- = 1.500.000:- med bara 10% av detta borde det funnits en
    rätt bra potential att ha drivit Vind&Vatten vidare tex.

En högst personlig definition på aktiv är att man åtminstone seglar 1 gång/vecka
    (eller mer) utslaget över låt oss säga 5 månader maj – september dvs 20 ggr

Hur många seglare är ute SAMTIDIGT på vattnet tex en episk dag i 08-området,
    i Apelviken och på Öland tex?
    3000, 300, 30, …..

Vi kan ju kolla enkelt för på måndag då det ska blåsa 15 – 20, hur många av
    dessa 30.000 är då ute?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2000 vid 10:00 som svar på: hur många vindsurfare i Sverige?

Låter inte 8000 ”fanatiker” som väldigt många?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2000 vid 09:57 som svar på: Har Bodhisattvan seglat i veckan?

Hur kommer det sig att du pyser ner till Västkusten på de prognoser som var. För vad jag förstått är du väl ”stationerad” i Sthlm mestadels. Har du inte koll på vädret 😉

Det blir nog er tur snart… til våren eller så

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2000 vid 08:46 som svar på: Fy fan, vilka sunken höst!!!

Spana in Halo idag. Med mina större prylar planar jag i princip runt hela Sveriges
    kust så idag är det dags för en längre långtur. Kanon.

Sen spanar du in måndag och ser att det kommer att bli ett helvetes drag runt
    hela kusten. Halvvind/slör över till Danmark eller hur? Dags att äntligen slå
    Helsingborg- Helsingör rekordet eller hur??

Man måste se det positiva i livet för snart är vi alla rymdburgare i alla fall.

Syster D.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2000 vid 21:17 som svar på: hur många vindsurfare i Sverige?

Om vi säger att Öland har 300 medlemmar,två klubbar i växjö 150med,
    Jönköping 100tal, Kalmar ett 100 tal Så kan vi säga att i småland/öland är det då ca 600 anslutna till föreningar. Och om vi då säger att en tredjedel är med i någon branchorg så får vi ca 1800seglare i Småland. Sen får vi ta bort ca 150 seglare från Öland som är S-holmare(dom går ju under Stockholms inräkning)
    Ja då blir vårt slutgiltliga svar från södern
    En uppskattning 1500seglare från vårt område.(drog bort lite)
    Jag tror att för fyra år sen så gjorde Ölandsklubben en koll på detta
    (högskoleavhandling som jag läste i deras klubbhus) Och enligt den så var vi ca
    30 000seglare. varav ca 12 000seglare var såna som bara seglade under semtid.
    Ca 8000 var fanatiker. resterande seglade, och vad resten var kommer jag inte ihåg, men nybörjare och såna som har en bräda kvar sen seklets början kan jag tänka mig.
    Men visst skulle det vara roligt med en riktig koll.
    VKSK(seglare från Växjö)
    (men om alla skickar in så kanske nån(jag) kan sammanställa det.
    Eller det bästa en ny Högskoleavhandling.
    Tema. Surfingens inverkan på turismen i Varberg och Öland.
    vad ger det i årsarbeten, pengar med mera. Så har den som känner sig manad
    ett tema.(Någon som går på någon turistlinje i Linköping tex)

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2000 vid 20:55 som svar på: Smalare fötter?

det är sant att det går bättre med smalare fötter den bästa storleken är 13 så därför har jag öppna en plastikgirug där jag minskar fötterna. Så om du vill bli riktigt grym på att åka kontakta mig det kostar 130 kr plus 5 ton sand samt en storm by på 25 m/s

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2000 vid 20:51 som svar på: Vind köpes!!! Gärna 12 m/s syd

tänkte bara informera om att jag säljer 20 m/s vind för endast 20.95 kr per 15 liter men sedan får du betala panten för pet flaskorna jag levererar dem i p 4 spänn flaskan men det räker med runt en liter per kvadrat med er segel håller sedan i sig i 2 timmar och följer enbart med din bräda och ingen annans oavsett hur du svänger.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2000 vid 16:01 som svar på: Ezzy importör?

Tänkte bara säga att ezzysegel har jäkligt bra drag och kvalite, jag är jättenöjd med mina.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2000 vid 15:44 som svar på: Tack o vindgudar

HÅLL KÄFTEN!!!!!!!

vi som bor på sämstkusten kan få psykiska utbrott om du håller på så där!!
    =(

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2000 vid 15:28 som svar på: Hurugada, Egypten

Kolla in http://www.planetwindsurf.com/ och http://www.sunandfun.de/happy/ för lite info.

Trevlig resa, glöm inte ordboken.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2000 vid 15:04 som svar på: Smalare fötter?

Är det sant att de som har storlek 47 på bredden är synnerligen korkade och sensationellt duktiga på att skriva helt meningslösa inlägg???
    G(r)o(w) big or go home…

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2000 vid 15:01 som svar på: bra kitesurfingstränder

Björkäng havsbad (2-3 mil söder om Varberg) är ett sjysst kiteställe. Prova!

//Jonas

Sida 3408 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA