anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Det är iof jävligt sant, det är inga fattiglappar som tävlar direkt!
-
Vi racers är faktiskt riktiga snobb grabbar. Kolla bara på vad vi seglar med, jag menar vi har grejer för lätt över 50 papp. Röstar på moderaterna och kör mercedes. Lever gott i en villa nära stranden på någon av västkustens guldställen. javisst. Så är det och så kommer det förbli. Och tro mig jag kommer hålla mig på min svindyra lyxiga moderatkant, varför? jo för att man får lots of bitches och har det gött, det står jag för. Inte en chans att jag tar på mig fattigmans kostymen och hänger på din kant, nope. YOU KNOW I JUST BE SAYING THAT TO GET YOU MAD. Och jag njuter av det.
-
Flera inlägg med samma fråga har varit med den senaste tiden. Backa så hittar du frågor och svar. Har själv en Sola som fungerar utmärkt, både smidig och rejält varm. Har haft den 3 år, försiktig användning, någon neoprenlim lagning nödvändig. Bra kvalité tycker jag. Snarast är det mina händer som begränsar mina seglingsmöjligheter i kallt väder. Svårt att hålla dem varma, i förböjda vantar/handskar får jag trots allt krampbesvär.
-
kolla in North dräkterna kan rekommendera race dräkten rätt dyr men värd varenda krona hur smidig som helst men ändå varm..
-
ge han potensdämpande medel i hans termos,när han är ute på havet
-
har hört bra om sola.men jag lovar inget
-
En lite större version av Carve99, som har fått mycket bra kritik i olika mags!!
Kolla med Surfman om de har några på G! -
Har har du ”Den gamle wankern och havet” HA!
Hej !
En kraftig storm drabbade södra Sverige under eftermiddagen och
kvällen den 13:e jan. På Almagrundet uppmättes en maximal våghöjd
på 12.75 m. De vindar som uppmättes samtidigt på Landsort var
sydliga vindar på max 32 m/s. Nästa dag den 14:e jan uppmättes
vindar på 30 m/s nu från sydväst.
Med Vänlig Hälsning
Jörgen Sahlberg
SMHI -
Även den nya miljövänliga epoxin är giftig o starkt allergi framkallande. Man tror att epoxin inte är så farlig då den inte luktar så mycket. Jag tror den är lika farlig nu som förr i tiden. Men varför chansa -andvänd gasmask när man gör större jobb. Lagade en bräda i vintras med epoxi och fick lite hudkontakt, jag fick uppsöka läkare ganska snart för ny kortison behandling igen.
-
Som det låter på dig så blir man förvånad att du överhuvud taget accepterar att man sätter dit ett segel på bräda. Du verkar ju så jävla ”tillbaka till rötterna”. Stick och kör dig en bit mahogny och börja shapa så ses vi på stenstrand…
Vidare skulle vara kul att få veta när man har rätt att bära kläder av surfrelaterade märken. Hur man kan gå och störa sig på sånt är för mig en gåta. -
”Ok det kanske inte kallas race nu förtiden, men ni tävlar väl fortfarande om vem som är snabbast eller hur. Surfing handlar om att rida vågor , det var så det började en gång i tiden.”
så vitt jag vet så var det Jim Drake som uppfann vindsurfingen och han seglade defenitivt inte på några vågor så du får nog lämna din lilla 5.0:a hemma nästa gång du drar på dig ”surfkläderna” för att komma ner och se alla andra som har fattat att det är timmarna på vattnet som räknas och inte som på 80-talet att ha så små grejer som möjligt och stå och gnälla över att det inte blåser ordentligt.
en sista fråga bara Mr äkta surfare har du nån gång provat att segla med segel på 8-10 m2?mvh Mr seglar 2-5 ggr/vecka
-
Är man inte värdig surfarkläder om man bara racar??? De flesta som tävlar seglar wave oxå faktiskt, så det så!!!
Klanka på alla muppar i hawaii-skjortor istället som tror de är coola och trendiga som inte surfar!! -
Nejnej, fel person…det är filosofen och arrows-rockaren Louise som vill ha den
ring 0719-666666
-
NILS FICK SPARKEN FÖR ATT HAN INTE KUNDE GÖRA TILLRÄCKLIGT BRA RACESEGEL TILL BJÖRN, OCH BJÖRN GILLAR INTE ATT FÖRLORA.
PS JAG ORKADE INTE TRYCKA AV CAPSLOCK MEN ORKADE SKRIVA DETTA ISTÄLLET. DS