anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Kanaha, Maui har varit hemsökt av tiger haj under sommaren – lika många incidenter på tre månader som på de tidigare 10 åren. En fransman blev rejält huggen i benet och förlorade mycket blod – sjukhusvistelse. Stranden avstängd.
Har själv sett mindre haj när jag seglat där. (Vattnet är ofta grumligt i östra delen, nära hamnen).
Det finns utrustning som använder vissa frekvenser av ultraljud för att hålla haj borta, men ingen säker lösning. Se upp för grumligt vatten, undvik gryning, skymning. Ifall det händer något så ”försök” köra in fingrarna i ögonen på hajen. (ährrrm…)
/johan_g
-
Verkar inte för kul men observera att detta är på sydkusten inte väst där windsurfing är populärast, har varit en säsong på västkusten och såg inga hajar för utom uppe vid korallreven i Exmouth och dessa var av de mindre agressiva sorten under dykning och snorkling.
-
Angrepene skjedde langt unna Perth (minst 250 mil). Er mindre rissiko for haianngrep på vestkysten, selv om det er mye hai der også. Finnes vel ingen sikkerhet for å ikke bli tatt av hai. I alle fall ikke om man surfer. Som vindsurfer, er vel håpet litt bedre, da man ikke ser ut som en sel i vannet. Forrige gang jeg var i Perth,Geraldton området, så jeg ikke en hai.
-
Blev lite, eller rättare sagt väldigt nyfiken om det var ett rykte eller om det stämde med hajattackerna…Men jag kan tyvärr säga att det är sanning…
Läs själva:
http://www.theaustralian.com.au/common/story_page/0,4511,1243819%5E8882,00.htmlHuuuuu…scaaryyy..
/Christian
-
-
Hej….de är överreklammerade dedär ölänningarna….
-
Jag har en Astro Rock i topp skick! Den ska jag kanske sälja till vintern eller nästa år. (I Gävle) Dvs inte kört mer än ett par månadert om året..
-
Jag hade väl mest tänkt segla i Blekinge.
-
Det ser ju ut som sydost igen! Eller vad har du sett för prognos?
/Nyfiken -
anonym-anvandare
Medlem26 september, 2000 vid 15:59 som svar på: Har vinden gått och gömt sig på VästkustenMycket vanligt med ost den här tiden på året vid västkusten..
men set vänder till helgen -
Jag tror inte att det finns en Svensk sida med Snowfer, men det finns en länk under:
http://www.isabella-iceboat.com/klubbny.html#annanBosse!
-
…eehhh…för det första verkar det som du måste börja fokusera lite grann.
-
…och sedan är du fast i surfträsket…med misslyckade förhållanden, skol/jobbskolk och högtrycksdepressioner till följd…sanna mina ord 😉
-
HAHAHAHAHAHAHAHA…..