Forumsvar skapade

Sida 3433 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 11:25 som svar på: SharkAttack!!

Kanaha, Maui har varit hemsökt av tiger haj under sommaren – lika många incidenter på tre månader som på de tidigare 10 åren. En fransman blev rejält huggen i benet och förlorade mycket blod – sjukhusvistelse. Stranden avstängd.

Har själv sett mindre haj när jag seglat där. (Vattnet är ofta grumligt i östra delen, nära hamnen).

Det finns utrustning som använder vissa frekvenser av ultraljud för att hålla haj borta, men ingen säker lösning. Se upp för grumligt vatten, undvik gryning, skymning. Ifall det händer något så ”försök” köra in fingrarna i ögonen på hajen. (ährrrm…)

/johan_g

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 11:18 som svar på: SharkAttack!!

Verkar inte för kul men observera att detta är på sydkusten inte väst där windsurfing är populärast, har varit en säsong på västkusten och såg inga hajar för utom uppe vid korallreven i Exmouth och dessa var av de mindre agressiva sorten under dykning och snorkling.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 10:42 som svar på: SharkAttack!!

Angrepene skjedde langt unna Perth (minst 250 mil). Er mindre rissiko for haianngrep på vestkysten, selv om det er mye hai der også. Finnes vel ingen sikkerhet for å ikke bli tatt av hai. I alle fall ikke om man surfer. Som vindsurfer, er vel håpet litt bedre, da man ikke ser ut som en sel i vannet. Forrige gang jeg var i Perth,Geraldton området, så jeg ikke en hai.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 10:39 som svar på: SharkAttack!!

Blev lite, eller rättare sagt väldigt nyfiken om det var ett rykte eller om det stämde med hajattackerna…Men jag kan tyvärr säga att det är sanning…

Läs själva:
    http://www.theaustralian.com.au/common/story_page/0,4511,1243819%5E8882,00.html

Huuuuu…scaaryyy..

/Christian

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2000 vid 09:39 som svar på: HAGA PARK
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 17:40 som svar på: HAGA PARK

Hej….de är överreklammerade dedär ölänningarna….

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 17:14 som svar på: HAGA PARK

Gå in på http://www.owc.nu. Öwc hemsida, där får du bilder och lite info om gänget.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 16:22 som svar på: ASTRO ROCK SÖKES.

Jag har en Astro Rock i topp skick! Den ska jag kanske sälja till vintern eller nästa år. (I Gävle) Dvs inte kört mer än ett par månadert om året..

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 16:15 som svar på: segelstorlek

Jag hade väl mest tänkt segla i Blekinge.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 16:02 som svar på: äntligen vind!!!!!!

Det ser ju ut som sydost igen! Eller vad har du sett för prognos?
    /Nyfiken

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 15:59 som svar på: Har vinden gått och gömt sig på Västkusten

Mycket vanligt med ost den här tiden på året vid västkusten..
    men set vänder till helgen

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 13:11 som svar på: Snowfer

Jag tror inte att det finns en Svensk sida med Snowfer, men det finns en länk under:
    http://www.isabella-iceboat.com/klubbny.html#annan

Bosse!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 13:06 som svar på: Resultat

…eehhh…för det första verkar det som du måste börja fokusera lite grann.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 13:03 som svar på: Min första surfsesång

…och sedan är du fast i surfträsket…med misslyckade förhållanden, skol/jobbskolk och högtrycksdepressioner till följd…sanna mina ord 😉

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 13:02 som svar på: ASTRO ROCK SÖKES.

HAHAHAHAHAHAHAHA…..

Sida 3433 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA