anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Jag håller med! Tycker dessutom att det blåser för mycket i Danmark,
det blir så kallt när man ska ligga på stranden och solbada!!! -
1 v. är riskabelt var man än åker, det är lätt att bli utan vind. Mitt tips
är att välja ett billigt sistaminuten resmål, typ canarias. För en billig
penning får du i varje fall en varm och skön tid även om du har oturen
att bli utan vind. -
Starboard dominerade men till nästa år har nog samtliga andra märken kommit
med nya ännu fetare brädor… Starboard kommer nog även de med större modeller.
utvecklingen går fort så det är nog svårt att redan nu säga vad som är bäst till
nästa år…. Lite konstigt är dock att starboard som gått så bra som produktionsbräda
inte finns med i topp på världscupen…. Någon som kan förklara det? -
eheeee…. ”kommit dit utan ansträngning” är ju en definitionsfråga….
Killen har rest jorden runt för att träna och delta i diverse
världscupsregattor. Placerad som 16:e på världsrankingen, vann
värlscuptävlingen i Melbourne, 13:e vid VM i Argentina, 10:e vid Sail
Sydney, 17:e vid EM så nog har han fått anstränga sig lite och mött
en hel del hårt internationellt motstånd för att ta sig till OS. Håller
dock med om att Mistral är gigantiskt stort internationellt så kommer
Fredrik in bland top 20 så har han gjort mycket bra ifrån sig!!!Håller även med om att det vore roligare med Formula i OS men nu är
det mistral som gäller och då är det bara att önska Fredrik lycka till!!! -
Ärligt talat inte bland dom 30 bästa.
Tror att ingen fattar hur stort detta är utomlands. England och Frankrike
sen brukar det alltid dyka upp några asiater.
Tyvärr så är det väl så att Fredrik kommit dit utan ansträngning då det inte finns så många fler än han som seglar denna gren på hemmaplan. Vilket inte gynnar hans chanser då hårt motstånd är bästa träningen.
So sorry
PS Hoppas att dom byter ut denna osgren mot Formula eller tar väck den. -
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 20:24 som svar på: Simmer L.E. 2000, är seglet skit???Jag gillar din humor.
-
Varför jämföra K-möller med A-bay? Du kan väl jämföra mälaren med Maui eller Hjälmaren med Kapstaden eller varför inte Hagapark med fucking jävla Gorge, Columbia river för helvete gubbjävel!!!! Är du osäker på om A-bay är bättre eller sämre än något annat så har jag bara ett råd att ge dig…….skit samma!
-
I förra numret av tyska SURF pratades det en hel del om Alcati (stavn ??) i Turkiet. Bra med vind och billigt! 3 mkt bra uthyrningar med årets grejor i mkt bra skick! Såväl vågor som speed plattvatten och även nybörjarrevir med långgrunt.
-
Starboard riders win all disciplines and most medals at the 2000 Production Board Worlds.
Wojtek Brzozowski (Starboard / Pryde) from Poland won slalom , race, and overall in the 2000 Production Board Worlds at Paros , Greece last week.
Following are the results from the 2000 World championships
Race.
1 . Wojtek Brzozowski Poland Starboard Formula 155
2 . Jamie Lever England Starboard Formula 155
3 . Bjoern Rune Jensen Denmark Starboard Formula 155Slalom
1 . Wojtek Brzozowski Poland Starboard W 55
2. Arnon Dagan Israel Drops
3. Alexander Boxill Norway Starboard W55Overall
1.Wojtek Brzozowski Poland (Starboard)
2 .Jamie Lever England (Starboard) & Arnon Dagan Israel (Drops)
4. Gerald Pelleau France (Starboard)RESULTS FORMULA WINDSURFING EUROPEANS
1 EDUARDO BELLINI E-9 Starboard Formula 155
2 THOMAS LARSEN D-68 Mistral RTX
3 BRIAN ROGILD DEN-173 Starboard Formula 155
4 STEVE ALLEN KA-0 Fanatic Falcon
5 VICTOR DIAZ E-0 Starboard Formula 155
6 JAMIE LEVER K-55 Starboard Formula 155 -
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 19:39 som svar på: Krav på framtida reglering av sporten Windsurfing.Kloka ord.
Blir det några is-surf i år igen? -
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 19:39 som svar på: Simmer L.E. 2000, är seglet skit???Simmer ska ha alla småbitar till deras nya prototyp…. enligt uppgift.
Världens första 2.0. -
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 19:30 som svar på: Krav på framtida reglering av sporten Windsurfing.Helt rätt
Åldersfördelningen är en av förklaringarna. Man sänker inte en favoritsysselsättning för äldre farbröder ostraffat. Man blir portad på Rotary och kan glömma att vara med när kommunen handlar upp nya skolbyggnader mm. Mao det vore socialt självmord. 40 års krisen (vad blev det av mitt liv) brukar rätt ofta sluta med MC efter ett tag.
En annan förklaring heter, MC-Nytt, Bike + div. obskyra föreningar. Gör man bort sig och hotar MC-folkets frihet att köpa bågar som går i 305 km/tim så häller nån Ta-väck på nya S80:n och man får skämmas i Radhusföreningen och frun och ungarna gråter. Trist.I flera andra länder är windsurfing en breddsport. I Tyskland var för några år sen var i alla fall windsurfing det mest populära motivet på T-Shirts. Vi ligger på sätt och vis långt långt efter men ändå inte. För i Sverige är windsurfing just nu en pionjärsport ”igen” och just det är kanon.
Om du har möjlighet gör så här:
Ta bästa vågisen utan fodral, skruva dit fenan, strappa fast den på taket på bilen. Åk till Stockholm och sätt dig i de sjuka för- och eftermiddagsköerna till och från Stockholm E4:an-norr mot Arlanda/Uppsala och spana in de andra bilisternas blickar, på din bräda och på dig.
Du har ca nån timme på dig åt vardera hållet. Tro mig dom/blickarna säger allt. Det här är en rätt så ovanlig frihetssport som många ändå känner till men som många aldrig kommer att komma i närheten av.
Vilket är ballast en av 18433 sänkta Audi:s/BMW:s eller en vågis på takräcket. Är alla jätteglada för att just du hittat en kanonsport men inte dom? Skulle 100% av dom bli jätte ledsna om just du från bilkön fick ett kastfall, knäckte nyckelbenet och blev hämtat med helikopter från nån fjärd (filmat i Rapport)Jag håller helt med ju fler som diskuterar detta och gärna tvärt emot, desto bättre.
-
Öhh, det var ett tag sen…kan bara säga en sak, Starboard dominerade course fullständigt och i Slalom oxå för den delen, men inte lika fullt!!
SÅ KÖP STARBOARD!!
-
35 knop är ingen omöjlighet med ett bra slalomsegel och en 260..
-
anonym-anvandare
Medlem14 september, 2000 vid 19:04 som svar på: Krav på framtida reglering av sporten Windsurfing.Avundsjukan är säkert Sverige relaterad.
Det är i stort sett ”bara” en väjnings regel
man behöver kunna i detta sammanhang:Upphinnande väjer, och det var i detta fall säkert
inte optimist jollen som hade det problemet.Säkert visste surfknutten som fick obehag denna regel, men
detta kunde ju inte nörd-påven veta.Han kunde ju heller inte veta att det är möjligt att
vända fort, svänga snävt, jag till och med göra ett ”säkert”
hopp över den hjälplösa pojken i båten.I vanlig ordning så bygger alla aggressioner på rädsla och
okunskap i okänd blandning, och det svåra i detta sammanhang
är att få segel folket att förstå att det finns en möjlighet att
W-surfare kanske till och med har seglat båt och snappat upp
ett och annat.Det viktigaste av allt:Vi är ju trots allt seglare allihop,
jag tror att det är där hemligheten med MC folket ligger.Det är ju EN grupp MC åkare (för den oinvigde) även om han/hon
åker HD eller är race-putte.W-surfare har en tendens att segregera sig själva(jag surfar helst
ensam(fy på mig)).Det som gäller är alltså att få ut någon/några som har något att
säga till om i näringslivet på en bräda, detta skulle säkert
höjja nivån en hel del.Å andra sidan…Hur lätt är det att få en motor intresserad att kasta
sig ut i svinkallt vatten i full storm och säga till personen att
uppskatta det.Jag tar på mig utav kritiken gällande yrkes trafik i farled, men
jag märkte inte vindhålet och den avtagande vinden förren det
var försent, och fick simma tillbaka i drygt fyra timmar(lättvindsgissel!?)Men som sagt var, mycket skulle försvinna om det kom mer regler än
det finns idag (sjöregler borde ju räcka).Man skulle kanske plasta in förarbeviset och montera det på ryggen.
Näe, om så många som möjligt (så ofta som möjligt)andvände sig sig av
suntförnuft så skulle det inte vara några problem(med båt trafiken).Hoppas nästa vecka blir för jäkligt blåsig, för då skall jag västerut.
tack för bra inlägg.
Ha det gött(och blött)///J.S.