Forumsvar skapade

Sida 3446 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 11:45 som svar på: Simmer L.E. 2000, är seglet skit???

Död åt sådan marknadsföring!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 10:58 som svar på: Krav på framtida reglering av sporten Windsurfing.

Anta att gaphalsen varit Siljans svar på Josh Stone och sonen i optimisten också juniordistriktsmästare i wave. Tror du han hade gapat lika högt/hysteriskt då också??

Inom seglingssporten finns hos ”några” tyvärr en närmast löjlig ball-fobi, dyrast båt, jag känner han mm. Gissa vad som hände när en nybörjarbesättning (två seglade för första gången nånsin) i ett matchrace (två stora balla segelbåtar) total-sänkte den självskrivna svenska mästaren och hans proffsbesättning. En pinsam nedtystad historia från ett VM. Inte själva förlusten så mycket som det som hände efteråt. En av många såna dystra historier inom en sport som ändå till 90% är kanon.

Jag bara säger en sak: Se upp för sårade ball-faktorer är ett svårt trauma speciellt om lilla Janos, Hilding, eller Frasse i Optimisterna slänger uppskattande blickar efter div. surfare och inte minst om mamma Cissi också gör det.

Men lyfter man upp det här resonemanget på ett högre och seriösare plan så tror jag det är dags att långsamt börja tänka till nu när windsurfing lockar allt fler.

Det verkligt häftiga med windsurfing är ju just frihetskänslan.
    Ta bort en del av den, hur kul blir det då?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 10:43 som svar på: Simmer L.E. 2000, är seglet skit???

Hur är det med seglet SP?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 09:52 som svar på: Egypten, Hurghada ?

aloha,

tack så mycket för länken, jag läste om er resa !
    Men jag har lite fler frågor, det vore kanon om du kunde svara så fort du kan, ska snart boka resan dit om
    allt stämmer.
    Det skulle vara kanonschysst om du kunde svara, känns ganska viktigt att veta hur det är innan man
    bestämmer sig för att vara där i 3 mån … =)
    Vi tänkte alltså åka till Hurghada 1 Okt – slutet på Dec.
    Kommer inte ihåg, var det den tiden ni också var där ?
    Hur mycket/ofta blåser det där ?
    Kunde ni surfa varje dag ?
    Surfar man inne i Hurghada, eller måste man varje dag ta sig en bit med bil/buss ?
    Hur dyrt är det att äta/bo inne i Hurghada(billigaste alternativen) ?
    Fanns det nån/några surfshopar där, jag har nämligen sålt bort mina grejor här hemma i hopp om att kunna
    handla nytt där …
    Om det fanns, hur är priserna på sånt?
    hmm … var det nåt mer ..
    Ja, hur är stället, är det mycket surfare där, eller kommer man bli nästan ensam ?
    Det vore grymt bra om du kunde svara på iaf några av alla frågor och kanske komma med några tips eller
    nåt.
    Man vill ju inte bli alltför överraskad när man kommer dit och ska stanna så länge.
    Hoppas du har möjlighet att svara !
    Vi måste boka resan inom några dagar …=), så ett snabbt svar vore guld värt
    tack så mycket !
    Surf’s Up !
    /Mats

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 09:15 som svar på: Har ngn lagningstips för sprucken bräda (fram) ?

Tack ska ni ha!
    Jag lagade i går kväll och det kanske inte blir det bästa resultatet första gången (är lite ivrig – ska till Gbrg eller Varberg i helgen). Jag la på två lager glasfiber, får se hur det håller..

Heja konfen och alla surfare. Ett bra släkte tycker jag 🙂
    -mats

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 08:58 som svar på: Z-Tv

Hej Adde!
    Programmet sänds nu på lördag kl 08,30. Tror inte att det är så mycket häftiga bilder då vinden droppade när dom var hos oss.
    Så djävla typiskt. Dom låg i vattnet en hel dag med undervattenskamera och allt.
    Lite bilder fick dom. På förmiddagen blåste det nord 8m/s.
    Så dom fick en videofilm från södern av oss.
    Men det viktigaste av allt är ju att få ut sporten i media till dom yngre så fler börjar med denna livsstil.
    M.V.H
    Kenneth/ÖWC
    Bara dom inte gör som en gång förrut, klipper ihop så folk tror att vi har palmer hos oss och 6m/s meters vågor. När det enda vi har gott om just nu är sjögräs.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 08:29 som svar på: Kamin i buss!

Så en sån där electroluxventil släpper ut tillräckligt med luft även om batteriet lägger av menar du eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 07:17 som svar på: Eng. Windsurf

Javisst ja: arcwindpub@aol.com

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 07:17 som svar på: Egypten, Hurghada ?

Det finns ett uthyrnings-ställe i Magawisch, som ligger i Hurghada, fräscha grejer hade dom för snart två år sedan. Såg aldrig något försäljningsställe, men letade iofs. inte så mycket.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 07:14 som svar på: Eng. Windsurf

Jag köper mina ex och den har inte kommit där än till skillnad från Boards
    Mvh / Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2000 vid 06:20 som svar på: Simmer L.E. 2000, är seglet skit???

Tja.
    Om du köper en Ny Volvo och så när du öppnar motorhuven så visar det sig att det sitter en Ladamotor där blir du inte förebannad då. Visst det var extrapris du fick vinterdäck och stereo med.
    Vad det handlar om är att upplysa kunden om detta när han köper och inte sälja detta under förevändning av att det är ett specialsegel under en begränsad upplaga, då har man gått över gränsen till allt.
    Visst äldre rävar köper inte sånt men det finns en helt ny ung generation som vi måste hjälpa igång och inte stjälpa.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2000 vid 23:29 som svar på: Surfresa 1 vecka

Grekland är inte vindsäkert då…åk inte dit!!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2000 vid 21:33 som svar på: Simmer L.E. 2000, är seglet skit???

japp det var nån på SP som sa nått liknande om en ” american edition” till mig oxo …

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2000 vid 19:02 som svar på: Kamin i buss!

Man ”mular” inte bara för att fläkten stannar,, har man justa till och frånluft-uttag så funkar det utmärkt.
    I mindre segelbåtar är det vanligt med denna typ av värmare och där har man oftast inte några fläktar.
    Man skll komma ihåg att en fotogenkamin tar mycket luft och i en tät, typ VW-buss så tror jag inte att man klarar sig
    UTAN ventilation. Det är nog garaterat ”MULSÄKERT”

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2000 vid 18:40 som svar på: Freestyle

Åker ner i slutet av oktober, stannar ca 5 veckor

Sida 3446 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA