anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Som flera har sagt så flytta fram masten så långt som möjligt.
Jag märkte samma tendens i helgen. Bräda på 102 liter, 6,6 kvm segel och 26 cm sjögräsfena. Brukar vara ganska OK med min normala 34 cm fena men var tvungen att ha sjögräsmodell i helgen. Din fena verkar ju tillräckligt stor, men går det inte att flytta fenan på Gecko:n? Flytta lite och prova igen i så fall.
En sak som inte är rolig , men som kan vara en nödlösning är att bara stoppa i främre foten i stroppen och trycka ner läsidan med den bakre foten för att tvinga ner brädan(precis framför bakre stroppen). Är det inte för mycket vågor och greppet på brädan är OK så funkar det hyffsat. Passa dig för krampen bara. Smäller till som ett pistolskott i vaden når man minst anar det!!
När man fått fart och är på rätt kurs kan man smyga i bakre foten i stroppen också.Lycka till // Hasse
-
1. Hur stor volym skall brädan ha? C:a din egna vikt plus 30l. Dvs om du väger 70 kg skall brädan vara på 100l. Fast det gör ju inget om brädan har 280l. heller, typ som en techno vilken skall vara en kul nybörjarbräda.
2. Nått speciellt att tänka på vid köp? Köp begagnat, det finns massor med fina prylar om du bara tittar efter. Köp INTE en lagad bräda oavsett vad som sägs om den.
3. Något bra märke? Det mesta…kolla hos bromma skidsport eller bunk marin m.fl
4. Något märke att undvika?Vet ej
5. Har tänkt att lägga ett par tusen för en komplett rigg, vill inte lägga
ut för mycket om jag kommer tappa intresset. Nått bra tips? Köp begagnat…det finns massor med kalasfina prylar här på köp & sälj delen. Kolla på prylarnaLycka till……
j. -
Hej!
Seglet är ej för stort för brädan!!!
Fenan är väl kanske lite liten och beträffande mastfoten bör du nog testa att flytta FRAM den, INTE bakåt för då lovar den upp ännu mer!!
Va inte rädd att dra i nedhalet, annars kan det va svårt att få riktigt släpp i grejorna!! Inte för mycket uthal, prova att pumpa med seglet, känns det som det ”viker” sig ovanför bommen, så är det för mycket uthal!!! -
Jag tror att det funkar bra med 35cm fenan. Jag kör med en 5,3’a och 35cm fena och det funkar.
Micke
-
Jag har kört med ett V8 9,5 kvm och en rak 48:a fena utan problem.
Janne
-
Vad skulle han göra sa du? ”Sälg”? Även korta meddelanden kan behöva en stavningskontroll…tydligen.
-
teknik fråga om det inte finns sjögräs där…
kör i läkanten på brädan mer (spetsa tårna på bakre foten) -
Jag är för feg
-
Kanon Fler rapporter
-
Har för mig att jag körde 50 fena på 8.5 på SLE303, vägde då 78kg..funkade grymmt
-
på slör och läns har bic ett bättre loss??? är inte SB Formula snabb på undanvinden så heter jag allan….jag gick som fan själv på undanvinden med den brädan
-
anonym-anvandare
Medlem9 september, 2000 vid 11:58 som svar på: Inför höstsurfandet; förkylningar o dyl.Infektionen spreds sig, drabbade bla synen.
Men i mitt fall hade jag inte varit så vältränad tack vare w-surfing så hade jag förmodligen strykit med. Fästingar är läbbiga men man får å andra sidna en grym insikt om virus och bassilusker.
Syster Diesel
-
nya bic formula lär vara minst lika snabb som starboarden på kryssen , på slör o läns har bic ett bättre låss,
-
anonym-anvandare
Medlem9 september, 2000 vid 07:46 som svar på: Inför höstsurfandet; förkylningar o dyl.Är det inte fantastiskt att en människa som nästan måste
lära sig att gå igen biter ihop och windsurfar efter fyra år,
det säger nog lika mycket om den drabbade som det gör om sporten.That´s the spirit!
Vad var det för livs långt men is surfar polaren
drabbades av??Idioten