Forumsvar skapade

Sida 3482 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2000 vid 12:02 som svar på: fena

två veckor är alldeles för lång tid

• anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2000 vid 10:34 som svar på: fena

Tog cirkus två veckor för Surfman att få hem Tekknosport om jag inte minns fel??

• anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2000 vid 07:28 som svar på: BRÄDBYGGE!!!

Jag tänkte passa på att fråga hur eller vilken typ av plast man skall använda till en vakuum bag? Hur får man den tät? Har försökt att bygga förut med vanlig byggplast som man tätar hus med, det gick inte så bra!

\Björn

• anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2000 vid 07:26 som svar på: Öland…..

Varför inte ha egna prylar så slipper man hyra det har vi surfare haft i alla år. Dingar man brädan eller får en reva i seglet får man
    laga själv eller be någon laga. Det kostar att rippa i håda förhållanden.
    /FK

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 21:53 som svar på: Öland…..

Det var inte min mening att paj kasta eller snacka skit om Ölands affären, absolut INTE! de som driver den butiken är snälla människor och detta är INTE personligt utan bara hur de driver butiken. MEN jag tyckte ändå att för folk som inte visste hur det gick till där, så var det bra info. Och vi såg verkligen hur MÅNGA som inte visste vad som gällde om saker gick sönder. Och sisst, det är tydligen inte bara att betala själv risken och sen är det klart, jag hörde allt snack på stranden under kristi flygare helgen då en av hyrarna hade tagit sönder en mistral, ja då skulle denna person ta brädan i sin bil och köra till posten och skicke den till varberg för reparation och dessutom betala frakten, och detta efter mycket tjaffs på stranden och VÄLDIGT SURA miner från butiken. Men som tur va så ordnade det sig till slut.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 21:50 som svar på: BRÄDBYGGE!!!

20kg polystyren(friggo) Duger bra att bygga i om du inte skall bygga en väldigt liten bräda eller väldigt stor.
    Nödvändiga verktyg är glödtråd (att skära i blocket med) vakumpump(fryskompressor) att laminera sandwich
    Genvad cellplast i laholm säljer block till bra pris
    epoxi, sandwich(divinicell) och väv brukar jag köpa hos ”behåpe” i klågerup
    var noga med rockerkurvan så brukar det bli en bra bräda
    ett lämpligt shape program hittar du på http://WWW.Datdesigner.com
    lycka till!
    /G

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 21:24 som svar på: Öland…..

ah lägg av!!! Har själv hyrt i utlandet då jag körde kroken igenom en panel på seglet….tog bara ett nytt, inga SURA miner inte. jag fick lägga till ca 200 kr för försäkringen. sen säger du HYR DÅ INTE, det kan man göra om man bara FICK den informationen om försökringen innan, vad händer om man kommer från tex. spanien och Inte har den försäkring vi har i sverige?????jo man får pröjsa skiten. Företags försäkring, precis som ett vanligt företag har det FINNS!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 20:02 som svar på: Öland…..

Mycket enkelt. Man hyr inte. att hyra något innbär alltid en viss risk.
    Folk på denna Konf tycks vara väldigt begåvningshandikappade.
    Det finns idag inget försäkringsbolag som försäkrar uthyrningsbrädor ändå tjatar folk om försäkra uthyrningsbrädor.
    Mig veterligen så är det bara två försäkringsbolag som har båtförsäkring på privata prylar och det ena folksam pratar om att ta bort den för den missbrukas.
    Och har man ingen drulleförsäkring eller olycksfall och håller på med någon typ av sport tja då är man inte riktigt funtad. Det är ett par hundralappar vi talar om.
    Så sluta tjata om att dom skall ha försäkring, när faktum kvarstår inget försäkringsbolag försäkrar detta.
    Ingen tvingar folk att hyra.
    Och det där med utlandet bullshit. Jag hyrde prylar på Bahia GC och fick ett hål i ett segel. Det fick jag betala i och för sig bara femhundra spänn.
    Och när dom på en del ställen säger försäkring i utlandet så är det bluff.
    ett sätt att lura turister på pengar.
    Det är bara att titta på plus. Det är många svenskar som hyrt bil och löst en försäkring sen när olyckan väl varit framme så har dom råkat väldigt illa ut.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 18:22 som svar på: KUL SITE

Ser bra ut, säkert ännu bättre när bilderna kommer! Väldigt mkt. NORTHSAILS….kan det vara voodoo som gjort den?

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 17:31 som svar på: Öland…..

Varför informerar ni INTE kunden om detta (försäkringen alltså) när de ska hyra från er, ni har ju inte ens ett papper som kan läsas igenom om regler och försäkrings frågor. Personlien har jag själv INTE drulle försäkring, vad fan gör jag då??????????? måste jag då betala för grejorna som gått sönder, snälla svara på denna fråga Alex eller någon.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 11:42 som svar på: Öland…..

Det finns idag inget försäkringsbolag i detta land som tecknar en försäkring på uthyrningsbrädor. Utan det besked är att dom överväger att skrota vindsurfingbrädor från försökringsbolagen pga omfattningen av skador på dylik utrustning.
    Så tyvärr du bör ha en olycksfallsförsäkring själv. Vilket 90 procent av befolkningen har, ofta genom facket.
    Detta är inget vi kan göra något åt

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 11:42 som svar på: Öland…..

Jag tycker att det låter konstigt att det inte finns något försäkringsbolag som erbjuder försäkringar för uthyrningsföretagen. När det gäller uthyrning av skidor så verkar det ju inte vara något problem. Alla uthyrare erbjuder ju en försäkring. Kan det vara så att uthyrarna (ingen nämnd ingen glömd) tycker att det blir för dyrt att teckna försäkringar?

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 11:27 som svar på: Vågsegling?

Det är bara att träna, segla tills du lärt dig…that´s all folks!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 10:30 som svar på: Öland…..

Hej! Hoppas att allt är bra med surfsverige och att vinden blåst på er med. Vad gäller försäkring av hyrd vindsurfingmatriel är det hyrestagarens egen försäkring som gäller, pga att det i sverige idag inte finns försäkringsmöjligheter liknande de i utlandet då man betalar ca 50 spänn och sen kan göra som man vill med grejorna. Den personliga kostnaden för hyrestagaren blir självrisk (ca 1000:-) vilket jag tycker är ganska billigt om man pajar prylar för 20000:- pga att man överskattar sin egen förmåga.
    Ingen hålls ansvarig för ev. materialfel endast för oaktsamhet. Tittar personligen alltför sällan på denna konf, men hoppas ändå att liknande pajkastning som tidigare upphör. Med hopp om en lång varm och blåsig höst vill jag passa på att önska surfsverige lycka till. Vi syns!! 🙂
    Mvh Alex. Haga Park Surfcenter.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2000 vid 09:49 som svar på: Vågsegling?

Det är lättast att segla om man har ren sidvind och inte pålandsvind. Klitmöller är bra på det viset att det går att hitta ställen med sidvind inom 10 km radie (det finns ett trevligt litet häfte med beskrivning av surfställena i Thy, vindriktning, bottenförhållanden, vågtyp mm som går att få från ex Nordsö camping i Klitmöller).
    Med sidvind blir det mycket lättare att falla av eller gå upp i vind för att undvika vågbryten på väg ut. Kan du vattenstarta så fixar sig resten. Undvik att gå i där det är shorebreak, i alla fall i början, då det är risk för mastbrott mm.
    På västvind går det utmärkt att träna vågsegling vid Trend strand, östra sidan av Limfjorden strax nedanför Rönebjerg feriecenter (som har surfskola och uthyrning). Vågorna blir någon meter men inte lika brutalt som det kan bli i Vesterhavet.
    Lycka till – belöningen blir stor för det är bara hur kul som helst att segla vågor!

Sida 3482 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA