Forumsvar skapade

Sida 3521 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 14:03 som svar på: vad gör jag för fel?

Tyvärr verkar Surf och du vara rätt överens ”Mistral Vision 150” Light wind is right wind.
    Kan du inte tyska köp tidningen och se till att nån som kan tyska läser testen för dig. OBS Surf föreslår en mindre fena för bättre kontroll. Men även för V130 skriver Surf:
    Bei zunehmeden (ökande) Wind vandelt sich das das Bild: Der Mistral steigt bei
    overpower, kantet…….und will nich mehr mit vollem Speed durch die Halse.
    I och för sig har den tidningen torskat grovt tidigare så det är ju ingen sanning.
    Mitt tips till dig låna omgående en annan ca 150 L bräda och testa parallelt då får dusvart på vitt. Men testa lörst ordentligt med mindre fena som Surf föreslår.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 13:44 som svar på: Tid för jämförelse!

Säger bara en sak!
    DMI

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 11:44 som svar på: Skor?

Neil Pryde’s skor (model 1999-2000) är toppen de bästa jag någonsin haft. sitter som gjutna på foten
    /Henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 11:38 som svar på: vad gör jag för fel?

Prova att stå längre fram på brädan. Många står förlångt bak när de inte planar bara för att fotstropparna sitter där. Sätt på en mindre fena, 30cm räcker gott för 6.0
    /Henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 09:55 som svar på: vad gör jag för fel?

Har hört att dom första vision 2000 som kom ut har plaserat mastfot spåret fel på brädan.. Men detta har Mistral ordnat nu så dom brädor som kommer nu e det inget fel på. Men du kanske har fåt oturen att få en av dessa brädor som kom först och isådantfall så kan det vara det som e felet. Kolla med din Handlare
    för isåfall får du reklamera den !!!1
    Mvh Helge

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 06:16 som svar på: Freestylebrädetips?

Jag skulle rekommendera maxx 62 har en själv. Kör 6.2 och 32 cm fena vid ostabila förhållanden och 5.3 samt 23 cm fena när det brallar mer efter det går jag över till vågbrädan. Maxxen planar upp redan vid 5 m/s är otroligt lättsvängd och gillar du att hoppa, gör tricks som volcano, willy skipper osv är den perfekt.
    Själv har jag nästan aldrig lyckats med en 360 på min vågbräda men med maxxen gick det direkt samt rotationerna i luften går näst intill lika lätt som med vågisen.Däremot blir den stor vid kombinationen vågor och vind över 10 m/s som jag seglade i Varberg i onsdags.
    Köper du en maxx så kommer du inte att bli besviken och skaffa även en mindre fena 26-23 cm så blir den som en stor vågbräda.
    Har tyvär ingen erfarenhet av score-brädorna.
    mvh
    WAP

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 04:30 som svar på: Bro surf?

om det blir vind så lär jag vara där i allafall..
    Kan ju alltid hoppas att folk anmälde sig till Brosurfer 1juli som Paddy Surfersworkshop annordnade..Det lär bli fett
    //Helge

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 20:03 som svar på: Freestylebrädetips?

Självklart, dum fråga från mig och då blir det enkelt: v85.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 18:32 som svar på: Freestylebrädetips?

Den mest komplett brädan för trix: AHD King Style 99L
    Den eller Score v85 95L om man vill i huvudsak testa freestyle-trix.
    Men ärligt hur många segeldagar per år får du i 08 med 95-100 liter och max 6.7??

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 14:23 som svar på: Tid för jämförelse!

Baaaaahh
    Skulle den Kungliga Svenska Vädertjänsten vara ute i ogjort väder. Jag säger
    bara en sak: Åsa Bodén.

För en längre tid sedan och på en ö som jag rippar förbi med jämna mellanrum så
    lämnade väderinformatören in väderdata 4 dagar i förväg och drog på semester.
    Det är vad jag kallar en ”metrolog” med choklad i.

Å SMHI´s vägnar känner vi oss djupt kränkta och sätter därför 50:- av
    kaffekassan på att SMHI har rätt, klockrent. (windsurfing@telia.com).

Givetvis DrMasse behöver du inte sätta emot för den Tyska Surftesten glömmer
    man aldrig, den är historisk och det gäller också det mail som i samma veva
    slutade:

Aloha and good sailing!

Mvh
    Syster Diesel + patienter.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 14:16 som svar på: Tid för jämförelse!

Halo ger framförallt en rimligare bild av KUSTvädret än SMHI. På Halos karta ser man ofta att det som SMHI surrar om ligger 10-20 mil ut, och beroende på vilken riktning det handlar om så kan det se helt annorlunda ut vid kusten. Halo har visat sig vara mer realistiska vid SMHIs glädje-kust-prognoser.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 14:12 som svar på: Tid för jämförelse!

Om man kommer ihåg att beakta att Halo:s prognoser är i GMT så kan man nästan ställa klockan efter när typ ett regnväder el molnfront kommer in. Nästan i alla fall

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 12:09 som svar på: Tid för jämförelse!

Jag lägger en peng på HALO. Jag har betydligt större förtroende för dom. När man lär sig funktionerna på deras sida så är det kanon. Man får ju en klart bättre helhetsbild.
    I höstas hade HALO betydligt mer rätt än SMHI

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 11:50 som svar på: Skor?

Helt rätt, Okespor är något jävla skit.
    Jag kommer ihåg när mitt första par Okespor gick isönder och jag åkte ner till Surf Total i Lund och klagade. De bara skrattade åt mig och sa åt mig att jag fick klippa tånaglarna och räkna med att det skulle gå åt 2-3 par skor på en säsong.
    Bull säger jag bara…

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 11:19 som svar på: Hjälp en amatör!

Titta på en F2 Xantos, de är riktigt stora och spenabra!

Sida 3521 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA