anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Vem är du??? Är du pappan här på konfen? Själv tycker jag att dessa ”omogna” inlägg är ganska så roliga att läsa! Livar upp snacket här på konfen.
Nej Fan Tackar alla ”omogna” inlägg för att ni får mig att skratta
Surferboys! ert inlägg om John Polman va skit bra
Och du Jaws sluta Bry dig så Jääävla mycket tycker du att det är så jävla tradigt med omogna inlägg så skit i och Läs dom!!!!!
Mvh.Roger -
Som enda segel är det nog i minsta laget men du bör nog helst skaffa 2 segel.
Då blir det säkert mycket bra med ett på ca 6 kvm och ett runt 8 kvm -
Har kört med dessa med öppen handflata. Funkar utmärkt, kallt när du är i vattnet men varma annars.
-
Maui Magic har RIKTIGT fina skor. Finns hos ontop.freeservers.com
-
Köp ett relativt nytt nocam segel kring 8-8,5 så får du mer tid på vattnet om du ska segla insjöar. Med mycket nerhal går det att hålla ett sådant även i rätt kraftig vind och sedan byta ner till kring 6 när det behövs.
-
Kanoon! Tackar!
/Christer O -
Jag har en Bic Saxo 265 från -96. Jag har seglat den dels i hemmavattnen på insjö och i Bottenhavet, dels Västkusten och fr a i Danmark, Vesterhavet. Den funkar alldeles utmärkt både som vågbräda och slalombräda på min nivå (jag kommer upp en 2-3 meter i luften men har inte vågat testa en loop ännu). Vill du ha en bräda bara för vågsegling finns det nog bättre men som kombinerad bräda tycker jag den är kanonbra, med en 31 cm fena och som mest 6.3 segel går det riktigt fort och den är tillräckligt liten för att inte ta så mycket vind i luften. Har du ett bra pris och inte är radikal vågseglare så tycker jag du ska slå till!/Christer O
-
Jag har en ny explorer och kommer inte in den släcker ner som för ovanstående.
-
som sagt tidigare, forsok inte gora din sida kompliserad, kor basic. att ga inn och klabba med kodning och sadant ar INTE for dig! det hor och ser jag. vet inte om det ar lager/layers du forsoker gora eller? hade jag varit dig hade jag gjort om det fran borjan i lugn och ro en sak i taget och glom inte att andas! och gor sidan funktionell och simpel, da far du en SNYGG sida som ALLA kan SE.
…/N -
Ehh.
Är jag den enda som tycker sidan sög ???
Och då menar jag inte funktions mässigt./Johan
-
Javisst har du rätt om det är enstaka som nu
Men anta att du får in 27 såna här på konf. ska man backa då med? Typ Sverige och dagen D?
-
Stallar = överstegrad fena (dvs fena med förstor anfallsvinkel för att strömningen ska följa ving profilen. Fenan förlorar bara mer lyftkraft ju större anfalsvinkeln blir.
TEORI OM SPINOUT
Spinout tror jag i första hand beror av ventilering (luft som sugs ner och håls kvar av det låga trycket). Luftblåsan tillsammans med fenan bildar en ”ny” vingprofil (pga konst. tryck i blåsan) som inte ger samma lyft. Eftersom seglaren sätter större delen av sin sidkraft mot fenan kommer brädan att vrida sig när fenan släpper greppet och fennan överstegrar och stallar => fulländad spinout => plask.
Vet inte om detta är korrekt men tycker det låter som en vettig förklaring.
/Henrik -
Somliga har Jävligt(litet j) fin utrustning men klagar på den endå (ändå)! vi (stor bokstav) snackar då om just om (upprepning) en viss kille vid namn Bojen.
Hur e (är) det möjligt att vara överrigad med en hårt dragen 6.5 (6.5:a) och samtidigt vara underriggad med en en bukig 5.0 (5.0:a).
Vi har en teori! Kan det vara Bojens eget fel att han inte kommer igång eller måste det vara utrustningens fel?????
Bojens teori är att hans splitter nya North segel är bovarna i Dramat (litet d). (ingen punkt)Och (litet o)söker därför desperat efter en 6.0 (6.0:a)! Vi surferBoys vill göra allt för att hjälpa han (honom)att spara pengar till detta onödiga köp.Därför vill vi att vår vänn (ett n)Bojen skall få ett par smarta råd från er Surfers out ther (there) Hur (ingen punkt och litet h) bojen (var konsekvent och använd antingen stort B eller litet b) skall lösa sina problem. Nytt segel eller surf kurs????? thats the question (punkt)Mvh / från en som gått ut grundskolan och kan stava någorlunda bra. Ser att Ni har ett par år kvar tills Ni går ut sexan.
-
hor ser dom ut??