Forumsvar skapade

Sida 3525 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 18:37 som svar på: Skor?

Okespor har enligt mig och många andra som jag vet den sämsta hållbarheten bland surfskor, -99 hade jag tre par såna, alla gick hål framme vid tårna och slets sedan upp……NEJ TACK!! De enda vettiga jag har sett i år är Prolimits skor som har förstärkningar på rätt ställen, men nu behöver man ju inte skor förrens i november så jag väntar så länge jag kan med att köpa det 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 17:46 som svar på: Överriggad?

Jag tycker faktiskt inte att våra påståenden överensstämmer,
    se nedan.

”dra som satan i nedhalet eller fixa ett nyare segel, för vad du behöver är mer flex i toppen, annars släpps inte vinden ut när det blir för mycket utan ”kryper” sakta runt seglet och börjar trycka på fel sida därav ditt problem med skäret.”

”Det där om att vinden skulle krypa runt seglet och tryck på från fel sida har han nog fått från en sagobok. Därimot kan du få en avlösnings virvel på läsidans bakkant om seglet stänger förmycket och därmed högre tryck där, men jag tror inte det är problemet utan helt enkelt att buken flyttar sig.”

Vad jag inte gillar med ditt påstående är din formulering om hur strömningen går runt seglet och trycker på baksidan. Och det är inte vad jag säger med ”finnare” ord. Om man ska förklara för andra hur det ligger till kan man undersöka saken först. Du är en precis lika stor messerschmidt du. ”Jag jobbar faktiskt som testsegelare i Portugal”. Att du kan segla betyder inte att du kan något om strömningslära.

/henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 17:34 som svar på: AHD eller Vision eller?

Tackar för tipsen.
    Låter ju som att både AHD och Vision är riktigt bra. Har nog ändå i det närmaste bestämt mig för en AHD 65.
    Kanske mest för att den förefaller vara mera lättsvängd och kontrollerbar. Såg för övrigt i en broschyr från AHD att
    den skulle plana redan vid 4 m/s med 7,8 m2. Låter kanske lite för bra för att vara sant såvida man inte tillhör den
    absoluta myggklassen. Och dit räknas nog inte mina 80 kg. Men det verkar väl ändå som att den är relativt lättplanad.
    /Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 17:02 som svar på: AHD eller Vision eller?

Väger ca 70 kg. Körde Vision 130 med 6,1 kvm segel i helgen. Är medelgod surfare.
    Vision har helt klart Race egenskaper. Det blåste uppskattningsvis 10 m/s med byar på betydligt mer.
    Brädan gick klockrent i detta ”före”.
    Har inte testat den i ”lätt” vind än, men dess volym, samt med Visions bredd (65cm)
    gör att den verkar klara detta också. Skall testa den med ett 8,0 kvm segel i lättare vind.
    Jag tycker att den är perfekt som allround bräda om man vill satsa på bara en bräda.
    Att Mistral gör riktigt bra kvalitetsbrädor känns också bra.

Har tyvärr ingen erfarenhet av AHDs brädor.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 16:54 som svar på: Kort rapport från Hönö
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 15:54 som svar på: Nördar

Å dessa underbara aggressioner som i själva verket alltid är ett uttryck för nåt helt
    annat och i bästa fall ett uttryck för ett mer djupare liggande trauma som i sig kan
    öppna upp för helt nya visioner inom psykiatrin, kanske till och med, och i bästa
    fall, ett nytt symposium med mig som ordförande.

Se så låt det bara välla fram, låt fördämningarna brista.

Få se hur var det nu: Du drömde att du köpte en RRD Twin Tip inklusive
    stroppar och ett Reef 3.5., inte sant på postorder. Men när du väl fått hem
    paketet från posten så lyckades aldrig öppna paketet trots att du använde din
    nya aggro-svarta Spetnaz/SOBR-kniv från Cold Steel´s Seal-surplus i USA och
    skar och skar vildsint.
    Alla dina kamrater frågade om och om igen hur dom nya fina grejorna fungerade
    men hur kunde du veta det eftersom du aldrig lyckades få upp paketet och ju
    längre tiden gick ju plågsammare blev det för dig och ju vildsintare och vildsintare
    skar du i den förgrymmade plasten.

Med en sådan dröm så har du faktiskt all rätt i världen att känna och visa
    aggressioner. Men du måste också förstå att andra även t.o.m. dom med Dr:s
    -grad kan reagera lite avigt och negativt när du låter dessa aggressioner värka
    fram i form av linguistiska skapelser, låt vara ibland faktiskt lite pikant tillspetsade
    och sublimt toppade med en kitchig ny-vulgär semantik.

Jag tycker vi gör så här eller vad säger du?:

Ring syster Barbro telefontid 05.30 – 05.37 och bokat en tid. Och vet du vad? Vi
    har faktiskt några windsurfingprylar liggande här som du kan få se på och
    kanske låna, sen en tidigare patient drunknade i näckrosdammen under en
    uppvisning för syster Majken på Socialstyrelsen. Man gör ju aldrig dubbla
    Fakies i en damm med betongmurar, men det vet ju du. Hur som helst
    han behöver ju inte dom prylarna längre så betrakta dom som dina.

Alaaoohh and Häppy Surf som vi brukar säger här när det ”blåser lite snålt.”

Och du, Dr:n är nog innerst inne lite snäll han med när allt kommer omkring eller
    vad tror du?

Kramar från:
    Doc. Blycher
    Svarta Buktens Sanatorium
    Specialiteter: Traumatiska windsurfing-upplevelser.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 14:09 som svar på: Nördar

Vadå bögar?? Jag sätter på mer brudar än du sett i hela ditt liv!
    Bra Öl Går Att Rapa…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 13:17 som svar på: Alla surfare

Håller med
    Personligen tycker jag det är mer intressant att nya RAF-Jet/2001 och nya NR/2001 kan testas hos Rene Egli from. 1 juli. Med en vindstatistik i juli på >70% av tiden 6-7 Bft så lär det bli bra drag.

”Alla surfare”…..thats about sums it all up nicely.
    Syster D.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 13:17 som svar på: Alla surfare

Jag tycker mognadsnivån är något högre än så på dessa inlägg, snarare pubertetsålder och första rejäla fyllan.
    ”Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större”

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 11:04 som svar på: Alla surfare

Jo det borde dom ju klara av med alla hjälpmedel som finns i dag.Men om man dödar alla väder pratare då vet jag inte.
    Men det var en bra ide att maila dom.Lägg in svaret på konfen så vi får se hur dom förklarar en nedskruvad kulingvarning.
    /F

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 10:39 som svar på: Alla surfare

Det är inte Polmans fel att det inte blåser!
    Och döda någon för att han eller hon har pressenterat en felaktig prognos är lite väl hårt tycker jag.
    Som surfare måste man ha tålamod,det gäller bara att vara på rätt ställe vid rätt tid.
    /F

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 10:11 som svar på: Alla surfare

Ett sätt att döda han på är att tatuera in ett hakkors i huvet på han och skicka in han till Blattarna på Rosengård! Då lär han dö en ganska smärtsam död.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 10:07 som svar på: Alla surfare

Har du slått huvet eller? Polman har inte haft ett rätt på 10 år
    Nä Krossa kulorna på honom

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 09:25 som svar på: Kort rapport från Hönö

Finns det någon som tagit lite bilder? Vore kul och se lite ”action”!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2000 vid 08:48 som svar på: Kort rapport från Hönö

Har tävlat i många år men aldrig varigt på en så grymt bra tävling!man fick till och med mat o dryck mellan racen!

Sida 3525 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA