anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Tack för förklaringen! Det där har jag undrat över ofta. Vet du också hur akterns outline inverkar på dessa fenomen eller?
/Fredrik
-
anonym-anvandare
Medlem22 maj, 2000 vid 12:36 som svar på: Jag tror dom ljuger. Skojas med oss lite grann..men deu äe det ju bara och taä till flaskan, osså suampen !!!!!!!
-
anonym-anvandare
Medlem22 maj, 2000 vid 12:00 som svar på: SurfSport Nr 5 1990 164 sidors surftidning.Du slår verkligen huvudet på spiken Adde ”.. men vad har hänt med oss? Håller
vi på att utrota oss själva?” Risken för utrotning i liten skala är obefintlig för alla
som stått på en Surf-bräda en längre stund är totalt fast och intresset ökar. Men
det som är utrotat för länge sen är bredden och den folkliga förankringen. De e
så enkelt, om skidor utför bara bestod av åkning i radikalt dubbel-svarta
puckelpister hur många skulle åka och skulle det existera nåt Sälen och Åre.
Dom allra flesta som surfar (undantaget såna som jag) är duktiga surfare till riktigt
duktiga surfare. Detta skrämmer unga personer (välj ålder) som vill börja surfa, av
den enkla anledningen att ingen vill framstå som en klant inför andra.Frankrike, Tyskland, England har en helt annan bredd än vi men om många ska
leva på denna underbara sport så måste även Svensson kunna få pröva att
surfa och lyckas någorlunda första gången.Tänk dig ett ställe i Sverige med 150 stycken hyr-Widestyles 120 l och uppåt,
barnriggar från 3 kvm och uppåt till rena hyr-race-prylar. Välordnat, säkert, tryck
på kvällarna. Man kanske nästan bör tänka i familjer på semester, jämför med
Sälen om jag inte minns rätt med 4000 säsongsanställda. Skulle inte du precis
som jag åka dit och kolla?Widestyles med stora riggar i ”6-7 m/s” kan vara vägen dit. Men man måste
knyta an en tradition som vi har förlorat men som finns i alla dessa gamla
w-surfing tidningar.Igen fundera över hur många som besöker båtmässorna i det här landet. Fundera
också över vad en Levmar-vinch till en Najad 42 kostar…..mao många har råd
att pynta……För alla windsurfing-entrepenörer med längre visioner är nog år 2000
-> ett Klondyke för jag har inte mött en enda person som inte skulle vilja testa
under trygga former.…..och det finns ju några ställen som redan är på väg.
-
anonym-anvandare
Medlem22 maj, 2000 vid 11:16 som svar på: SurfSport Nr 5 1990 164 sidors surftidning.Tack för uppmuntran, finns det medicin mot haj-noja?…..men har man en gång passerat över en mindre variant så räcker det och blir över. Roddy Lewis klarade förmodligen livet genom att slå våldsamt mot den grova tigerhajens öga som bet sig fast i benet.
Men efter att läst Board blir denna resa den absolut största macho-grej jag gjort i livet (säger i och för sig inte så mycket). För windsurfa ska jag oavsett vilka Tjernobyl-abborrar som simmar i vattnen mellan Fuerte och Lanzarote.
Mvh / B -
Hej! det finns en stundentförening i Karlskrona för Surfare. de håller till vid högskolan, Campus Gräsvik.
-
Om någon svarar så jämför gärna aluminium master också…
-
Jag har haft god erfarenhet av Epotex i Skogås. Man kan lära sig mycket av att läsa deras hemsida ffa vad gäller epoxi och dess handhavande.
http://www.epotex.se/html/nm_b_t_epoxi.html -
Jag fattar inte riktigt, den sidan går ju bakåt i utvecklingen….först var den uppdelad efter ämnen vilket var bra, nu är det bara som en stor smet alltihop!
-
anonym-anvandare
Medlem21 maj, 2000 vid 20:19 som svar på: SurfSport Nr 5 1990 164 sidors surftidning.det brukar finnas gammla surfsports på biblioteken
-
Hönö kommer rocka så stenfett så ni kommer att gråta blod!
En Hönöbo/
S-81
-
OCH!!!
-
SMHI:s båtweb verkar ju pålitlig men det är den inte alltid, ingen prognos kan vara hundraprocentig.
http://193.15.137.2/smhi/batweb/prognoser/kustvader.html -
anonym-anvandare
Medlem21 maj, 2000 vid 17:42 som svar på: SurfSport Nr 5 1990 164 sidors surftidning.Surfsport, Saltsjön Förlags AB Box 141 133 21 Saltsjöbaden Vikingav. 17 tel. 717
02 25 Chefredaktör: Niklas Forsén. Ansvarig utgivare: Mats Hagman ISSN 0280
3712. Surf Sport är ett officiellt organ för Svenska Brädseglarförbundet och Snow
och Skate Förbunden.Så stod det.
Är SAMTLIGA tillstånd fixade är iden om inscanning lysande.
En sport utan en historia är körd i det långa loppet och de som utövar sporten
helt i händerna på dom som säljer årets prylar.Iden att lägga upp en sida om tester av äldre brädor är också en lysande
tex, med tanke på BIC Alto från 1990, själv funderar jag mycket nuförtiden över
Fanatic Gecko. Lite tung, lite svår att få i planing, men grymt stabil i verkligt svårt
väder och brädan nummer 1 om man vill lära sig Carve, kostar idag…………..löjligt
lite. Måste testa den med stort segel och jämföra.Mvh / Bosse
Som fått ännu svårare haj-noja sen nån i sista numret av Boards på en bräda på
10 meters avstånd mötte en 1 meter hög och 1 meter bred fena (vid basen)
precis på det ställe dit jag ska om ett litet tag. (sid. 73.)