Forumsvar skapade

Sida 3564 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2000 vid 06:33 som svar på: Apelvikens webkamera fungerar!

Okej, men vad är det för URL då?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 17:29 som svar på: Halo Updaterad!!

Hur hittar man kalmar??
    Hittar bara visby, jönköping mm.!!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 15:54 som svar på: King Of Öland! info…

Det borde vara igång då.
    Kenneth
    PS för då är säkerligen markerna torra

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 15:46 som svar på: Resa till vintern

Bil är dyrt.
    I Geraldton behover man bil for att komma till nagolunda bra vindsurfingställen.
    Sunset Beach, har ju camping i närheten, men det är ju så sällan swell där.
    PtMoore är ju chop city ungefär, faktiskt roligare att segla plattvatten än i pressluftsborr chop.
    Coronation går väl att campa vid, men vem skall köpa mat och så åt en.
    Vid Margaret River klarar man sig ju bra vid camping som ligger sådär 400 meter från breaket,
    här är det i princip alltid vågor.
    Lancelin borde ju också gå att bara bo i utan bil, så även GreenHead ( dock mindre än Lancelin).
    Och för alla eventuella slalompiloter, eller nybörjare, freestylare så
    kan sägas att Pelican Point i Perth är perfekt för det.
    Surfingstället ligger i omedelbar närhet till University Of Western Australia, ( borde ju vara intressant
    för utbytesstudenter)
    Lyckas man ta sig upp till Gnaraloo led bil lift så har man också ett spot som man inte
    behover bil, men vilka vågor.
    Jag tror definitivt att man kan få lift upp till dessa ställen av locals eller andra
    europeer bara man hör med surfshopar också.
    Australien har halva levnadskostnaden jämfort med sverige.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 15:29 som svar på: Marocko rockar!

Jag har ju inte varit där då, men efter vad vi hörde (och vi var frågvisa) så skall det vara bra från april/maj och fram till oktober! Det blåser mer eller mindre året om men på vintern är det onshore enligt de lokala vindsurfarna.

Det är mer vågor i maj än juli och jag tror faktiskt att maj/juni är de bästa månaderna tillsammans med augusti/september. Lite mindre vindsäkerhet (marginellt verkar det som på de lokal gossarna) men å andra sidan har du fetare vågor!

En annan skön grej är ju värmen!
    Inåt land är det fruktansvärt varmt, men eftersom detta är kusten så svalkar havet. Men det var sååå gott när man kom upp på land, man drog bara ner dräkten till midjan och softade! Underbart. Det är man inte van vid i Sverige!
    Vi hade shorty men det går bra att segla med långa ben. Vattnet är kallt så man måste ha någon sorts våtdräkt.
    Man bör också ladda upp ordentligt med solskyddsfaktor! Solen bränner! Den är ganska nära zenit mitt på dagen.

Vårt största problem var faktiskt att vi inte fick i oss tillräckligt med mat under dagarna, i år skall vi ta med oss massa kallrörd nyponsoppa och powerbars. Det kombinerat med khabs (bröd) skall nog hålla oss på fötter längre.
    Det fanns några mindre hyddor på stranden som sålde the och dricka men knappt någon mat. Marockanerna äter inte mitt på dagen vilket vindsurfare verkligen behöver!
    Det springer dock runt barn som säljer friterade smördegsbullar på stranden – ta det lite lugnt med dessa tills dess att magen vant sig vid den marockanska bakteriefloran…
    En hel del av västerlänningarna får förresten dålig mage… Riktigt dålig… De danskar som vi träffade hade alla en period på några dagar när de bara satt på toa och hade hög feber! Vi klarade dock oss helt. Vi hade käkat medicin (inte alla av oss) innan vi drog men egentligen tror jag att vi klarade oss på att vi hade god hygien och åt bra mat hela tiden.

Nu vet du massor om Marocko! Det blir ju rena chartern att åka dit – inget att tveka på!

Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 15:09 som svar på: Maui Magic hängselar?

Det är ett relativt stort märke samma utbud som DA KINE men alltid lite billigare

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 14:00 som svar på: Dåliga seglare i Apelviken

Vi är aktiva och vi har kul i klubben i alla fall.
    Sen får väl vem som helst säga vad de vill om hur vi seglar!
    Jag bryr mig föga!

Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 13:49 som svar på: Maui Magic hängselar?

Dom e helt ok.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 13:22 som svar på: Resa till vintern

är det inte plattvatten där?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 13:17 som svar på: Resa till vintern

Sydafrika så klart. Enkelt att åka dit, enkelt att leva och massor av bra windsurfing i feta förhållande. Det är bara att dra….Bil är ett måste för att kunna ta sig till Melkboss, Yzerfountain och spotsen söder om stan.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 08:30 som svar på: Naish-master

Kvallitets mässigt är dom överlägsna.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 08:27 som svar på: Dunk WILL RACE!!!!

Så här ligger det till när det gäller Björn enligt Örjan Jensen hans polare på GC.
    Detta är han sista år med F2 och efter det kommer han att sluta med race samt börja segla
    för PROOF som han för övrigt är delägare i och alltid gjort hans brädor med F2 klbbor på.
    MVH
    wap

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 08:22 som svar på: Neusiedler see

Om man kollar på Simmervideon Enjoy som M.Boman så förnämligt klippt ihop blir
    man tyvärr inte imponerad av herr Olausson. Jag har sällan sett någon göra så
    låga framåtloopar på så höga vågor, han verkar inte våga ta höjd. Om jag är
    riktigt stygg så vill jag påstå att de inte kan kallas framåt utan spinloops!
    Och hans vågridning är lam.

En osponsrad seglare får fega hur mycket som helst, men om man är medlem av ett
    världsteam som Simmer så SKALL man ladda!

Nu påverkar kanske inte detta hans fristilande men…

Mr Chicken

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 07:37 som svar på: Neusiedler see

Har jag missat nåt eller? Var är den så berömda och uppshausade ROBBY Seeger? Har han ont i knät eller seglar han Jaws?

Robby fan!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2000 vid 07:33 som svar på: Neusiedler see

Web Pedrick är en duktig cowboy, har tydligen gått bra på tävlingarna i US of F… A!

Sida 3564 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA