Forumsvar skapade

Sida 3566 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 20:53 som svar på: Dåliga seglare i Apelviken

Märker på ditt svar att du hör hemma i Apelviken eftersom du tror att allt handlar om att vara cool och att sätt trippla loopar. Det enda som gäller är att komma i harmoni med vågor/vind/utrustning och få den totala surfupplevelsen. Om det sen innnebär några loopar, ”so what”, det är bara din egen upplevelse som räknas. Och du, det finns inte en hemlig vik! Öppna du ögonen skall du se att det finns hur många som helst.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 20:39 som svar på: RRD

Intressant att du tar upp bilhandlare som mall för seriös. Har du aldrig varit ute i världen tidigare? Bilhandlare är ju typexemplet för oseriös affärsman.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 20:33 som svar på: Erfarenhet av RRD 270 funrider?

Men Herre Gud! Hur ovetande får man vara??? Har du inte drivkraft nog att få tag i fenor själv kan du lägga av redan nu, ägna du dej åt att befolka världen istället vilket du ju redan börjat med. Vad gäller tyska manövrar – Har du några hjärnceller fortfarande i drift borde du räknat ut det 10 sekunder efter att du läst mitt svar.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 20:17 som svar på: Vilken hängsele???

NP freeride automatic e helskön/Claes

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 20:00 som svar på: Hur mycket tjänar proffsen???

Dom verkligt stora pengarna kommer då surfingens Borg, Kropp, Wiberg, … dyker upp och som ”går hem” totalt hos den verkligt breda massan.
    Mao ställer upp i Hänt i Veckan och finns med på ”Bindegrens kändislista,” går på fest med nån släkt till nåt kungabarn, ställer upp i nåt totalt intelligensbefriat i Trash-TV, minglar med Jan Gillou, mm.
    Då kommer alla lönnfeta 40-talist-marknadsdirektörer som inte ens orkar lyfta ett modem att ”lämna Sandhamn och Lewmar-fjompet” och mha ”stora stålar” rå-sponsra ”Surf-Stenis” som kan förpassa dom tillbaka till 20-års-åldern och se till att dom får dela ut grandiosa priser på nån Gotlands-beach där deras smaklösa Vimpel-loggor från IT-företaget Of….förpestar miljön.
    Då tjänar man jättemycke och ser man då till att pengarna sätts på ett konto på ön Jersey och knyter ett Visa dit (= 0-koll skattemyndigheter) så kan man sen leva lugnt och Surfa för det som egentligen betyder nåt: Att det är kul.
    Mao några ”hund-år” sen Nirvana.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 19:39 som svar på: RRD

tror nog att det beror på att folk som beställt sina brädor i januari, feb inte har fått sina brädor än. Något förbannade är dom kan jag tala om.
    Ett råd till andra är. Köp bara brädor som finns hemma och framför ögonen på dig som du kan ta med hem. Annars kan du få hela säsongen spolierad.
    Kolla gävlefolket fast det var Bic.
    Fram för seriösa surfhandlare med samma ansvar som bilhandlare.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 17:46 som svar på: Surf på mallorca???

Det är inte vanligt med resebeskrivningar på konf. men här kommer en kort i alla fall.

1) Ta med prylar. Det finns uthyrningar och man kan hitta en och annan ”HiFly Wave…” men du ångrar dig om du inte tar med dina prylar + spare-parts. Jag har hittat tre shoppar det kanske finns fler. I Pollensa är det mest surfare men man tröttnar på den viken efter ett tag.

2) Hyr bil. Att så många inte förstår att Mallis är ett osannolikt surf-ställe beror nog på att man glömt och hyra bil. Hämta bilen direkt vid flygplatsen. Det kostar men utan bil kan Mallorca bli rena döden om du hamnar vid fel strand.

3) Bästa stranden är Cala Mesquida (liten strand) i norr och Es Tenc i Söder. Vid Cala kan du köra nästan ända fram med bil och du kommer förmodligen att få din största windsurfingpublik någonsin.
    Cala Mesquida är digital vad gäller vågor pågrund av bottens snabba uppgrundning speciellt för Mallis faktiskt och vågorna blir verkligt stora och speciellt i bukten till höger några 100 meter om Cala Mesquida. Hur stora? Kolla bilderna och notera att det faktiskt inte blåser speciellt mycket. Du kommer w-surfa med Mallis surfare som också är där när det är rätt förhållanden.
    Es Trenc är ”local-stranden,” lite knepigt att ta sig dit och få ner prylarna men väl där i sydliga vindar, whoops.

Se upp med Cala för dom stänger av och det kostar massor med pengar att bada då när vågorna börjar bygga på. Märkligt nog lät dom mig hålla på och varken badvakter eller surfuthyrare så upprörda ut, tvärtom.

4) Bästa speedsträckorna tycker jag finns på Cala/Bona på östkusten.

5) Den ultimata utmaningen är att segla västkusten i hård västlig vind. Åk dit så förstår du. Jag grejar det inte.

6) Ett verkligt häftigt åk utgår från Pollensa udden högst upp norr utmed Pollensa stränderna och sedan utmed hela Alcudia stranden och hela vägen bort till Cala ca 7 mil och x00k åskådare.
    Se upp med Alcudia och Pollensa för svänger du rakt ut mot norr så kommer vågorna plötsligt och du kanske är 1km ut från beachen när du når din limit. Inte kul.

En bil + dina prylar + åk runt på de olika stränderna under en vecka om det blåser schysst så är du lika fast som jag och några till som nu allvarligt håller på att leta efter längre ”säsongsjobb” där.
    Mallis slår Fuerte lätt i min personliga ranking pga av att variationen helt enkelt är enorm.
    27 grader i vattnet + inte bara MTV på kvällarna, hjälper ju upp situationen också
    Tröttnar du på surfingen: Hyr en radikal båge och dra upp i bergen det är en klar adrenalin-upplevelse.
    Lycka till

Lite bilder finns på:
    http://w1.871.telia.com/%7Eu87108755/page3.html

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 17:21 som svar på: Formula 42

Hur många tror du det är som har råd att åka runt med ett hårdvindskit o ett lättvindskit på tävlingarna?????? Även de som är sponsrade av en del dealers kommer att köra på en utrustning. Det kostar även en del pengar för de olika dealarna att sponsra killarna. De får själva köpa in grejorna till sponskillarna och ligga ute med en del av pengarna.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 16:55 som svar på: Vågsegelköpsfrågor

Tjena Fredrik, jag väger 80 kg. Jag tänkte köpa tre segel, hade väl tänkt mig ca 4.3 5.2 och 6.0. Det vore dock gött att ha ett 6.4 för att få mer tid på vattnet. Utgår man från ett 6.3-6.4 kanske man måste ha 4 segel, jag vet inte? Ditt senaste svar svarar väl ganska bra på mina undringar iofs. /Jonte

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 16:07 som svar på: Surfaffär i London?

Nästan helt säker på att jag har sett nån annons i nån surfatidning om nån surfaffär i London.. kan tyvärr inte adressen.. men visst finns det!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 16:04 som svar på: Hur mycket tjänar proffsen???

Surfar gör man för att det är kul…..!!!!!! Men om man kan tjäna lite så visst..

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 15:36 som svar på: öland

Vi kör sommardräkt, barfota inga huvor eller handskar.
    Fan haga ligger ju i centraleuropa och inte vid polcirkeln.
    ÖWC

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 15:21 som svar på: ART segel????

jag har körde med gaastra nitro 9.3 på bicen i höstas flera ggr det var helt utmärkt…..jag skulle nog inte köpa mindre än 8,5 som största segel om du är osäker……och jag väger drygt 70kg

mvh Dr Techno

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 14:58 som svar på: Dåliga seglare i Apelviken

Bravo
    Åker du upp till Sälen och Åre ser du massor av medvridare och has-svängare, men dom har givetvis jättekul och ingen bryr sig. Dom duktiga är duktiga och de mindre duktiga är mindre duktiga och alla har lika kul.
    Spana in windsurfing i UK, men det är klart dom har två tidningar och vi har ingen…..ett typiskt fall av: Hönan och ägget, men vi kommer dit också vart åt det lider. Men först måste givetvis Surf-Stenmark dyka upp så att rangordningen ska fixa sig enkelt utan en massa dö-snack.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 12:57 som svar på: Dåliga seglare i Apelviken

Surfare bäst hit och dit, jag tillhör enligt min egen åsikt
    de mindre duktiga och surfar nog mest för att det är kul.
    Surf är ju en bra motionsform.
    Att jämföra sig med andra är nog kanske lite brist på självfortroende.
    Jag blir imponerad när jag ser duktiga seglare på vattnet,
    man blir ju själv lite sporrad.

Sida 3566 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA