Forumsvar skapade

Sida 3567 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 12:52 som svar på: Hitta till Borrby???

Det brukar vara rejält strömt där, antingen blir det strandpromenader
    eller kryssningsövningar.
    Men vilka vågor, sjögräs har då jag aldrig haft problem med där.
    Ligger bara några kilometer från Glimmingehus och Alestenar.
    Hittar man Borrby på kartan så hittar man stranden ochså
    väldigt stor och lång strand.
    Normalt brukar man starta längst uppe på stranden,
    de mindre bra på och kryssa slutar sedan
    i mitten av stranden några kilometer längre ner.
    Här kan det vara riktigt fina vågor.
    Vindar NO, men även ren syd är seglingsbart.
    Abbekås lär ju vara grymt på SW, någon som vet ?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 12:29 som svar på: Segel storlek till Flow 276

7,4/7.7 = 96% fundera över detta.
    Mitt tips:
    Köp en Flow det är en superbräda med ett stort spektrum och du ångrar dig aldrig.
    Köp ett Diablo 7.7 men gör inte tavlan som jag har gjort att missa ordentligt nedhal. Framförallt har jag upptäckt att SuperSonic är grovt trimningskänsligt och missar man där så spelar tex 4% skillnad i area ingen som helst roll.
    Men stirra dig inte blind på NP, Retro 7.5 är tex ett riktigt bra segel, en klar testvinnare och vill du vinna i speed så finns ju tex tvåkambrade GTX eller fullt ut ett något beg VX3 för hårdvindsrip till låg penning (ett smart tips).
    Lycka till

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 12:19 som svar på: Vatten i masten

funderade själv på det där när jag var på Maui förra året – men upptäckte att där tar alla väck tätningspluggarna det första de gör när de köper en ny mast. Det är ändå _bara_ vid vattenstarterna som masten blir tyngre – när du väl är uppe och seglar så rinner ju allt vatten ur.

/johan_g

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 11:39 som svar på: Vatten i masten

Jag hade samma problem.
    Du kan centrifugera ut vattnet.
    Det kan se jävlig dumt ut men det fungerar (funkade för mej i alla fall)
    Det är fömodligen toppluggen som läcker.
    Så ta tag i andra änden av toppdelen, håll den utåt och svinga den runt, runt.
    Vattnet åker ut.

Men så klart skall du byta den om du just köpt den….

/Pelle Ösund

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 10:26 som svar på: race i frillesås

Vi kommer !!!!!!!!!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 09:25 som svar på: Formula 42

Ska till exempel material begränsning fungera måste reg av material ske långt innan inreg,som det är nu kan man anpassa material efter de förhållandena som kommer råda.detta gynar knappast den som ej har råd,att vingränsen sänkts gör inte sporten billigare.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 08:58 som svar på: Dåliga seglare i Apelviken

Vi som är bäst!går inte ut i samma förhållanden som amatörer,därför har du missat oss.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 08:44 som svar på: RRD

Hoppas det är så ,rrd är ricktigt bra brädor

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 07:06 som svar på: ART segel????

Ja, borde jag det? Jag är lite osäker. Har fått lite olika råd, allt mellan 7 till 8. jag väger 75kg i alla fall och har fått höra att 7,5 borde räcka.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 00:17 som svar på: ART segel????

De är bra segel… fast borde du inte ha störe till en tecno 283??

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 00:16 som svar på: Mastdiameter?

Simmer suger! de måste smala ner på mast fickan för att få stabilare segel
    Går att lösa på andra sätt genom lattor och sömmar.
    Vad är simmer L.E 2000??? ser ut som ett gammal sönderklippt Sc3 med en annan mastficka och utan cambers….skrämmande likt i alla fall…

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 00:04 som svar på: Segel storlek till Flow 276

har kört 7,4 race segel på min slalom som är 279*53 och 95 liter fast där går gränsen för mig, väger 80kg 70 är mer optimalt…gräver aktern ned sig pga lite volym och bredd så hjälper inte alltid en större fena..
    Har inte kört flow men mer en 38cm rak fena borde bara bli jobbigt..
    Frågan är vad du väger och vart du skall köra
    en lätt bräda hjälper ju oxå…

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2000 vid 21:52 som svar på: Segel storlek till Flow 276

Flow 276 anses ju vara en bräda som klarar det mesta (en testvinnare) även små vågor men Boards förslår 6.5 som max och på nått sätt stämmer det med dom egenskaper som brädan verkar ha.
    Jag har precis köpt ett 7.7 Diablo och är lyrisk, jag kör med NP FreePro mast och Fiberspar 100% Carbon.
    Men, men den stora bommen till en Flow 276….. För mig stämmer inte detta riktigt, men det är ju personligt.

För mig var valet mellan +7 Diablo och Supersonic enkelt (jag har ett S.S 6.7 redan) jag vill ha speed och då är det Diablo som gäller medan Supersonic är snabbt men också mer åt freestyle.
    Bor du nära 08 kan du testa mitt D. om du vill om du inte redan gjort det.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2000 vid 20:55 som svar på: Formula 42

Det stämmer bra att det är 4 segel o 2 brädor. Men den klassen vann aldrig nåt gehör här hemma i Sverige.
    Jag körde den klassen när den fanns. Men på de flesta tävlingar så gick jag över till Raceboardklassen pga ovanstående. Formula Windsurfing kommer att bli en stor klass i Sverige. Tro mig.

mvh SWE 496

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2000 vid 20:07 som svar på: Erfarenhet av RRD 270 funrider?

Funridern blir vad du gör den till. Sätt på en 21,5 wavefena och anpassa fotstroppsplaceringen så är det en helgrym wavebräda för 5,0 till 6,2. Freeridefena så är det dags för ”tyska manövrar” i ca 6,0 till 6,5 registret. 7,0 och ännu större fena så har du lättvindssegligen. Men som vi alla vet – Det går inte att klara sej med bara en bräda!

Sida 3567 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA