anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Uthalstrim gör en väldig skillnad på kryss o slör. Spännt vid kryss o slappt vid slör, halvvind o läns. Jag använder från 8,0 o uppåt. men endel har använt det änad ner till 7,0. Jag har beställt mina från Watski på Erstagatan i Stockholm. De har en katalog från Clamcleat där. Lev tid brukar vara från 1-3veckor. Jag har för mig att den heter CL 211. Inte riktigt säker. Men du behöver dessutom 4st enkelblock. 2 st i bomnocken o en på vardera sida om bommen. Jag kommer att vara i Järfälla 29/4 för städning av JBSS´s klubbområde. Kommer även att vara där 1/5. Men jag kommer inte att ha så mycket tid över då eftersom det är tävling. Men det kommer finnas flera där som har samma lösning som jag har på bommen. Det e bara att komma fram o fråga. Du ska väl vara med på mellansvenska cupen som har sin urpremiär då?????
mvh Mattias SWE 496.
-
bra att ha för att justera draget……..jag vet inte hur jag har kunnat segla utan med stora segel förut det är helt klart ett lyft………..
för mycket drag dra åt lite och tvärt om…..
om du bor i gbg så vet jag en kille som syr upp såna som funkar väldigt bra…..the Trimmer
-
Håller med, bjuder över Bickillen och ger dig 3500 kr för Dropsbrädan, mer är den inte värd. Maila philip.johansson@hotmail.com om du tagit ditt förnuft till fånga och sänkt priset.
mvh Philip
-
Ok, ett sista bud, du får min Bic Astrorock + 700 kr i utbyte mot din Dropsbräda. Ett sådant här generöst erbjudande kan du bara inte tacka nej till. Låt gå att Bicen har några år på nacken men den är en superbräda.
-
Helt otroliga clip.
Men då skulle ni bara se vågorna, vid vätterns norra udde. -
anonym-anvandare
Medlem17 april, 2000 vid 17:09 som svar på: Börjar Dunkan vara less på att vara bäst ….Men dom kanske lär sig segla lite vågor.
Såg någon bild där de gjorde 10 meter höga hopp från 1 meters vågskvalp nästan,
men det blåste ju också.
Är det lättare att landa ett högt hopp som en framåtloop än en nosedive.? -
Vad har du ihop med Wallen egentligen??
-
Hallå, hallå, det beror helt och hållet vilket segel det är, är det north t ex trycker man in masten, sätter på bommen, drar i uthal, trycker på camsen, drar i nedhal, har man däremot tex Simmer och Pryde, sätter man in masten i camsen med en gång och drar nedhal…..så det så
-
Sätt på bommen och dra uthal efter du har dragit lite nedhal.. sen är det lätt att poppa på cambern, sen drar du fullt nedhal….
-
Jag har inte någon större erfarenhet av hansjar men jag kör med NP openpalm tumhanskar och de är gott varma när man har händerna ovanför vattnet men stoppar man ner händerna i vattnet så blir det svinkallt men man får snabbt tillbaka värmen igen. Och man kommer nära bommen och får ett bra grepp.
Rippa fett!!
Mvh Tedan -
Jag håller med till fullo!! Synd att det inte blåste mer…
Min första riktiga kick i år..Ha’t gott!!
/Tedan
-
Finns det nån ordersida direkt från siten? Eller måste man ringa för att beställa?
-
Det blir ingen Seatrend 285…
-
Jag fick med mig vågbräda, ett segel, mast, m.m
gratis. -
anonym-anvandare
Medlem17 april, 2000 vid 08:59 som svar på: Info om Paros, Naxos eller Lefkas, eller annan bra ö i Grekland i JuniTjena, jag var till Lefkas förra året i månadsskiftet juni/juli. Jag blev dock besviken eftersom det bara blåste 1 1/2 dag av 6. Vad jag har förstått så är Karpathos ett av Europas absolut vindsäkraste ställen, kolla senaste Windsurf. Jag skall åka dit efter midsommar, har bokat en resa genom Ving som är det enda svenska bolag som flyger till ön. För vindstatistik och info kolla in ”http://www.planetwindsurf.com/karpathos.htm” eller ”http://www.club-mistral.com/cme_resort_kar.htm”. Se även tidigare inlägg på konfen om Karpathos.
Hälsn. Fredrik