Forumsvar skapade

Sida 3586 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 17:15 som svar på: Ultimata Riddarfjärden

Kommer att försöka segla på riddarfjärden på Onsdagar. Börjar så fort jag fått mina nya grejor. De ska komma nu i april.

SWE 496 Mattias W:
    ml.wall@telia.com

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 17:13 som svar på: Formula segelkombination?

På den tiden var man även cool om man sa att man seglade funboard… hade man sedan en semi-sinker
    eller, bäst av allt, en sinker så var man kung! Alla ranking-tabeller sa ju att desto mindre grejer desto
    duktigare var man så det är klart att man blev impad om någon bara ägde en 3.5:a…

Det går ju dock inte säga så mycket annat än att det ÄR tufft att man nu windsurfar med segel som
    är större än hos en mindre segelbåt. ”men hur kul är det att segla båt?” kanske en vågfanatiker undrar…
    tja vad kan jag säga… betydligt mycket roligare än att sitta i solstolen med 3.5:an färdigriggad
    och och startklar… Att man sen skryter över hur många segel man har över 8 kvm är väl inte så stor
    skillnad mot att skryta över 2.8:an som man minsan var överriggad med förra året… jag lovar…

Windsurfing är och kommer alltid vara en materialsport, mycket prylar och nya prylar är alltid kul!!!

Att lättvindsutrustning nu har en stor boom hänger väl ihop med de förutsättnignar vi har vi har
    här i landet. Åker man till maui, australien eller sydafrika tror jag dock inte 13.0:an och 73-fenan
    känns lika väsentliga… Vågsegling har alltid varit och kommer alltid vara den coolaste, trendigaste
    hetaste och roligaste formen av windsurfing men när vi nu lever i sverige och plötsligt står inför det
    faktum att man kan segla i 3-4 dagar i veckan (i Sverige!!!) kan man inte göra mycket annat än att
    haka på trenden. Att vara ute och segla med polarna är det bästa som finns, i ALLA vindar så vad
    kan man göra….

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 16:36 som svar på: vita sand i danmark

I insjön bottnar man 800 meter ut och det är sandbotten överallt. Alla vindriktningar fungerar och det blir helt platt vid västlig vind, annars lite små chop. Har ingen aning om hur kallt det är nu men det går nog att ringa till surfcentret. Telefonnumret finns på deras dåligt uppdaterade hemsida. Kan inte adressen men lite sökning på hvide sande borde vara tillräckligt.
    Var där tre gånger förra året och kan bara säga att det är ett kanonställe att surfa på!

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 16:18 som svar på: Till alla er som bara snackar!!

håller med det är bara att köra!!!

the new member

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 16:16 som svar på: Tuttle / Deep Tuttle

1 poäng till konfen och 2poäng till masse

ställningen är nu alltså 1-2 till masse….

kör hårt masse mannen

• schysst med nu surfshop !, kanon !

men kunde ni inte fixa en RIKTIG sida, jobbigt att bara se den … tyvärr !!
    fixa en professionell, webdesigners finns det gott om i vårt land, och brukar ofta göra sånna, relativt enkla hemsides jobb billigt.
    hade själv ett företag med en tillsammans med några polare, vi lät en kunning gör en hemsida åt oss, och vilket resultat !! vilken skillnad !!
    de gjorde vår sida/sidor med uppdatering för runt 20 papp, och visst fan var det värt det !
    det är värt det !, en riktigt snygg sida, och ni kommer garanterat snabb att bli välkända bland svenska surfare !, och massor av besökare !
    bara som ett tips, .. för den där sidan kommer snart att dö, man besöker den inte gärna 2 ggr !

/LightBlue Transit

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 15:12 som svar på: vita sand i danmark

Hur är det där långgrunt , sandstrand och hur kallt e det nu?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 15:06 som svar på: Tuttle / Deep Tuttle

Trodde du visste allt DrMasse! Men du kanske inte har sett en tuttle-box i verkligheten, KLART SOM KORVSPAD ATT EN VANLIG TUTTLE PASSAR I EN DEEP T., MEN INTE TVÄRTOM…

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 14:56 som svar på: Anmäla?

Yepp, en Chinook bom i höstas. Fick en ny på två dagar..
    Suveränt kundansvar.

MVH///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 14:50 som svar på: Hjälp mig!!

Har kollat toppen och tror du lugnt kan införskaffa Simmer seglet.

MVH///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 14:46 som svar på: Gaastra Nitro $:£¤%&

Nitro 4.2 5 799 kr
    Nitro 4.7 5 899 kr
    Nitro 5.1 5 999 kr
    Nitro 5.5 6 099 kr
    Nitro 5.9 6 199 kr
    Nitro 6.3 6 299 kr
    Nitro 6.6 6 399 kr
    Nitro 7.0 6 499 kr
    Nitro 7.4 6 599 kr
    Nitro 7.8 6 699 kr
    Nitro 8.3 6 799 kr
    Nitro 8.7 6 899 kr
    Nitro 9.3 6 999 kr
    Nitro 9.8 7 099 kr
    Nitro 10.4 7 199 kr
    Nitro 10.9 7 299 kr

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 14:46 som svar på: PRISLISTA -2000

Kossa och 9,2 är bättre än att som jag gå upp på morgonen och se
    att det inte blåser denna dag heller, och därefter åka till jobbet
    som en vanlig människa.

Skit trist….

Men snart så kommer vinden dånande över träden och då är det jag
    som skrikande av skratt, helt kallt skitandes i jobbet(hur lät det där då?)
    Sticker ut och har hur kul som helst.

Nemo, kossa är bra(bara man får avreagera sig lite).

Ha det gött///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 14:25 som svar på: Tuttle / Deep Tuttle

deep tuttel är en förlängning av den ”vanliga” och gör att det därför går att köra med dom gamla fenorna även i dessa boxar men deep fenorna kan man inte köra i dom gammla boxarna…….
    (kör själv med en vanlig i en deep box nu och det funkar som det skall)
    så enkelt är det

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 13:11 som svar på: Tuttle / Deep Tuttle

Snicksnak!
    Dom passar visst!!!
    Allt annat är LÖGN FÖRBANNAD LÖGN!

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2000 vid 11:16 som svar på: maaaagic

seglar 3.7/4.5/5.7 och är nöjd med ”överlapp” dvs när det blir för mycket med vind i seglet blir det utmärkt med nästa storlek. Hade förut 3.5/4.5 och hade tänkt mig ett 5.3-5.5 men är nöjd med 5.7:an. 3.7 har inte testats i 20+ men funkar bra när 4.5 blir för stor. Man får ju anpassa riggspänningen och skaffa sig en riktigt bra mast.

Sida 3586 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA