Forumsvar skapade

Sida 3594 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2000 vid 06:57 som svar på: Den ultimata kombinationen?

Här är mitt förslag:
    Jag har surfat 12 år och väger 73 kg.Jag sålde alla slalom prylar och behöll mina vågprylar från 98-99.
    I år har jag köpt en Kite som kompliment till slalom prylarna.Har ej provat Kiten än,det är en 5.0.
    Komentarer är välkommet!!
    /FK

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 18:00 som svar på: Surfers Paradise hemsida!! Dålig?

Där slog du huvudet på spiken, Hur många läser tex text-TV/dag?
    Innehållet har en viss betydelse

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 17:46 som svar på: På TV….

och så kommer det att förbli tills vi får en egen ”surf-tidning” eller ett ”Surf-Sälen.”

Men spana in JBSS, Varberg, Öland mm. Det börjar hända saker ordentligt nu och är man klyftig Surf-entrepenör så har man ett guldtillfälle just precis nu som kanske aldrig kommer igen, för nu är man nästan först. Typ Surf-skola på Riddarfjärden för ”Svenssons” tex. Skulle man komma i TV tro??

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 17:14 som svar på: Vatten temp nu?

Härligt Sophie.

Ingen is … Ingen vinter.
    Sommaren är här Yihaaaa.

Fattas bara lite blåst!

MVH///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 16:22 som svar på: Den ultimata kombinationen?

Nu nar Masse fatt sin utrustning, lat oss andra lite pa forutsattningarna och istallet leka med tanken att vi befinner oss i Lissabon, Portugal. Antag vidare att vinden och vagorna totalhavererade all utrustning i september forra aret och att du forst nu har mojlighet att skaffa ny. Under tiden har du vagsurfat atminstone varannan dag och vill nu ha en brada som later dig anvanda dessa kunskaper pa basta satt. Malet ar alltsa en utrustning som later dig ga upp sa vertikalt som mojligt pa vagen med maximal bibehallen fart.

Preliminar plan ar foljande:
    1 st AHD 245
    2-3 st North Vodoo (3.7-5.3)

Problemet ar alltsa INTE att maximera antalet seglingsdagar, utan att maximera njutningen de dagar som fas (ovriga dagar kan man ju alltid vagsurfa…). Fragan ar om det man vinner i manoverbarhet pa en liten brada kompenserar forlusten i fart om man nu vill kunna lagga pa off-the-lips samt om kombinationen kort/bred verkligen blir lattare svanga nar farten ar hog? I vagsurfing galler ju sma vagor – sma brador och tvartom eftersom sma brador blir studsiga i hog fart (samt svarare att fanga vagor med). I vindsurfing ar det ju dock mer vinden som ger farten. Galler da kombinationen lite vind – kort/bred brada och mycket vind – lang/smal brada? Vad galler segel ar det ju mycket snack om harda/mjuka segel. Det ar ju viktigt att kunna styra kraften i seglet sa precist som mojligt i vagridningen, och da sarskilt kunna bli av med trycket i seglet om man ar i Guincho. Samtidigt ar ju vinden har valdigt byig vilket onekligen ar ett bekymmer om man har ett segel som reagerar alltfor kraftigt pa vinkeln mot vinden. Hur reagerar olika segelmodeller? Jag har i stort sett bara kort NR tidigare. Dessutom har jag inte last en surftidning pa over ett ar sa lite uppdatering av vad som ar hett ar alltid valkommet.

Tack pa forhand och val mott i Guincho om ni har tankar pa att aka dit till sommaren.
    /Jonas Hornstein

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 16:06 som svar på: PA-Sport.BÄST!!

PA sport.0510/21630
    H:sida http://www.pasport.nu
    Tror ej alla prylar ligger
    ute på sidan…….
    Snart premiärsurf!!
    /Seb

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 14:52 som svar på: PA-Sport.BÄST!!

Vad har han för telefonnummer?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 14:33 som svar på: Återfallsknutte

Underbart med nytändning, du har mycket skojj framför dig.
    Helseriöst att fråga folk som har erfarenhet utav nyare utrustning.
    Uppgraderingen av utrustning som du gör nu kommer säkerligen att få dig att skrika av skratt.

Suveränt roligt för dig, jag är en smula avundssjuk.

Kör hårt///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 14:02 som svar på: På TV….

Fotboll från div 3, tradig topspinn-tennis med fjortisar som stönar som porrstjärnor och massvis med hockey får vi inte glömma…

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 12:50 som svar på: Vatten temp nu?

När brukar det vara tid för surfing utan våtskor (har inga!!!), jag brukar inte surfa här men efetersom det blivit ett större o större intresse måste jag helt enkelt ut snart!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 09:20 som svar på: Vatten temp nu?

3-4 grader, tillräckligt!

Sophie

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 08:31 som svar på: Vindsurfinglärare sökes i Stockholm

Jag vet en kille som söker surfinstruktörer i sommar för jobb i Danmark. Jobbet är vid Ringköping fjord vid ett ställe som heter Bork-strand. Är detta av intresse så kan du maila mig på jon_so@yahoo.com så kan du få hans adress och mera info.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 07:12 som svar på: Vättern, bästa surfsjön i Svea!?

Inga invändningar alls precis tvärtom faktiskt.

Jag vet inte hu många gånger jag stått på stationen i Jönköping med denna enorma utsikt ut över Vättern och förbannat mig själv att jag inte tog bilen med prylarna i.
    Jag har hittlills inte sett nån som surfar där tex höstar. Nästa gång jag vet att det ska blåsa och jag ska dit ska jag verkligen ta med mig grejorna och dra fram och tillbaka över denna enorma bukt på sydsidan. Jag misstänker rätt ensam.
    Dom förstår inte vad dom sitter på i Jönköping helt klart.

Lyckost

Mvh//Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2000 vid 07:05 som svar på: Vättern, bästa surfsjön i Svea!?

Den ”stora” sjön Mjörn vid Alingsås måste klassa in som en av de bättre. Den stora viken vid Plajja-Mjörn ligger perfekt för västlig vind och Lövekulle fungerar bäst på Syd-Väst.
    I slutet av 80-talet fanns det planer på att bygga en hoppramp vid Plajjan (tack Andreas Remling). Det kanske säger lite om vågorna… Det är inte mycket bättre med vindens stabilitet…

Men vi har haft väldigt kul på dess sunkiga vatten i alla fall. Sjön har skolat svenska mästare i Race och riksmästare i Wave! Inte dåligt.

S..

Sida 3594 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA