Forumsvar skapade

Sida 3624 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2000 vid 10:26 som svar på: Instruktör

Jag har också tänkt i samma banor, jag vet att UKSA ordnar sådana kurser i barbados tror jag det var, det finns olika grader du kan välja och priset är därefter. 6 veckors kurs låg på ca 20000 kr tror jag så det är inte billigt.
    Sen så ordnar ju tyskarna sådana också, titta i tyska surf eller windsurfer så hittar du säkert nåt.
    Jo , förresten windsurfer och surf har båda haft artiklar om ämnet för inte så länge sen.
    Om du hittar nåt sätt in det på konfen ,det finns säkert andra som är intresserade.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2000 vid 09:59 som svar på: Ostlig vind i Götet?

Öckerö är bra, nordöstra delen nära Hälsö.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2000 vid 08:26 som svar på: Ostlig vind i Götet?

gör som jag ta fram rövlappen och dra
    till slottskogen för lite adrenalin……….

Mr Formula

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 18:50 som svar på: gammal vågbräda

Mitt tips är att kolla efter en beg. custom. De håller ofta en något lägre andrahandsvärde men är nog så bra!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 18:48 som svar på: RÄTT MKT. SKITSNACK !

Visst, det är mycket skitsnack men jag måste säga att konfen har blivit betydligt mycket roligare senaste månaderna när det börjat hända lite saker. Tidigare var det tyst som graven, lite skitsnack får man ta om man vill ha ett levande forum!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 18:45 som svar på: BIC: Veloce vs. Techno

Inte för att jag seglat någon av dem men jag skulle tro att föregående inlägg har helt rätt! i så gott som alla vindar är nog techon bättre. Skulle möjligen vara i riktigt krabba och choppiga förhållanden som den smalare velocen skulle gå bättre. 95% av dagarna tror jag dock att technon är ett bättre val!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 18:41 som svar på: Kol vs. alu bom?

Klart det spelar roll om du trickar och frestylar mycket men själv skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på en våg bom. Förr eller senare så blir man ju ordentligt spolad och då ryker ju bommen… Hade jag dock obegränsade resurser så skulle jag ju aldrig segla med något annat…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 18:39 som svar på: Pris på fenor ?

Tyvärr sjunker ju inte fenpriset så mycket bara för att det är fjolårets, köp beg. det är bäst!!! så länge det inte är några hack i fenan så är den ju i princip som ny och du kan ofta få en topp fena för ca 4-500 kronor.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 18:35 som svar på: Pris på fenor ?

Åk till en Svenska cupen tävling så kan du ofta köpa begagnade fenor billigt. Många av de som tävlar har fenor som är ett par år gamla som de inte använder så det är bara att fråga. För normalsurfaren spelar det ingen roll och ska jag vara ärlig så tror jag inte det spelar så stor roll för dem heller…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 16:29 som svar på: BIC: Veloce vs. Techno

Jag hade en techno förra året och jag kan nog nästan lova dig att
    den går bättre än 288:an i vilka vindar du än jämför dom i
    tar höjd som en gud jippar som en kung jag var helt såld + att med en bredare bräda kan du hålla ett större segel längre än vad du kan på ”vanliga” brädor
    så mitt svar till detta är om du är ute efter en nostalgitripp så köp en 288:a
    annars så köp en techno!! jag kan tillägga att jag seglade Technon med 6:0 bara för att testa i 12-15m/s och då hade jag inga större problem att kontrollera den eller hänga med i fart med dom som hade mindre grejer men det var ju inte lika kul men fart och kontroll fans det……….

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 16:15 som svar på: Bottendrag??

Det är därför man på slör släpper på uthalet för att få ett bukigare segel och
    med det mer drag slutsats: som man trimmar får man drag!!

sug på den!!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 14:25 som svar på: Tidningar

Läser du inte Windsurf´s artiklar med Peter Hart missar du nåt

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 14:21 som svar på: RÄTT MKT. SKITSNACK !

Hej
    MrX är en favorit men se upp för sträckan Södertälje Klarabergsviadukten den tar längre tid än man tror.
    Sjukast alla kategorier är ändå Fransmannen i Nasty Video 2 som kör 230 runt Paris-ring i rusningstrafik.

På sätt och vis har jag börjat skriva här på konf. och har redan fått en rätt häftig utdelning.
    Tänk dig att du dötrött kl 23.30 bestämmer dig för att kolla om det finns nåt mail innan du ska sova. Du klickar och ser att ett mail är på väg in och så står det två ord:
    Robby Naish…….. föreställ dig känslan.
    Vad vi behöver i Sverige är definitivt en w-surftidning med tester inget snack. Tex brädorna är nog bra men det är en grym skillnad mellan stora Gecko 298 och Explosion 295 två helt skilda brädor trots båda ca 130 – 135 liter.
    Och är det bara jag som lagat nästan alla cambers på ett visst Simmer-segel med el-straps för dom inte ska falla i bitar.
    Det finns en hel del tankar om det här framöver.
    Mvh/Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 10:44 som svar på: North Voodoo tappar färgen!!!

Vita lögner fast på nätet, vad är det som händer?, Lägg ner det där och börja snacka tungsurf igen.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 09:02 som svar på: North Voodoo tappar färgen!!!

Och snart får du dina nya Gaastra.

Sida 3624 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA