Forumsvar skapade

Sida 3625 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 08:10 som svar på: gammal vågbräda

Var i ligger skilnaden mellan nya (95-96) och gamla vågbrädor? Mer volym i aktern eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 06:47 som svar på: RÄTT MKT. SKITSNACK !

Sant.
    Jag sitter här med Engelska Windsurf marsnr ock kollar tester på brädor som jag för övrigt kommer att översätta till vår klubbtidning. Av 12 testade freeridebrädor och maxbrädor (fetingar) av olika märken så är det inte stora skillnader. Så det finns i praktiken inga dåliga brädor kvar.
    Utan det är tycke och smak som får avgöra samt vad man skall använda grejorna till och var man skall segla

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2000 vid 03:29 som svar på: Bottendrag??

Lita inte på test seglare! vissa är helkassa Kan knappt gippa osv..
    En styvare mast ger mer buk och bättre botten drag , fast det är känsligt, cambersen måste passa på masten osv.. fast.. de gör de alltid på north!
    Släpp på uthalet fall du saknar bottendrag.. banka in bomen och kör med negativt uthal..

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 22:21 som svar på: Bottendrag??

Har själv seglat det seglet rätt mycket. Har väl inte direkt bra bottendrag
    fast inte helkasst. Jämfört med tex Z1 8.7 så är det ingen större skillnad
    på bottendraget fast z1:an är ju när man väl planar ett mycket trevligare
    segel att segla med, dvs lättare att hitta rätt power point.
    En mjukare mast ger lite bättre bottendrag.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 21:46 som svar på: North Voodoo tappar färgen!!!

erra snacka om taskig attityd, sluta med slalom och kossa så kanske du mår
    bättre… eller lägg av totalt ingen vill ha en så pojk på vattnet,
    hoppas att du sover gott…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 21:29 som svar på: Varberg

Hellt ok att köra.Vi är sirka 5-8 som kör när det blåser ulle strumpa på.
    ps om mer fråger ring 0340-13111 snaka med mig john

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 21:25 som svar på: North Voodoo tappar färgen!!!

Prova seglena och alla kommer att hålla tyst …
    väldigt länge.Andra som fattar grejen är smarta nog att spela lotto eller knega
    lite extra. Mr style

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 20:42 som svar på: Kavitering!!???

Det är väl möjligt men jag antar att det är ett lättlöst problem, antagligen bara att gräva djupt och köra formpressat.

Jag har fått lite bra info om kavitering som stillat mina funderingar en
    aning, det tackar jag för.

Och är glad så länge fenan inte exploderar för mig.

Var någon ute idag.

Lev fort och…..Länge///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 20:42 som svar på: RÄTT MKT. SKITSNACK !

Tjaba!
    Varför tar du inte tag i tidningsköret då? tycker du verkar vara en rätt hygglig skribent..har bara en åsikt om Bike…Medelmåttig tidning fast med ett kanon reportage Mr X….Läste du det?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 19:43 som svar på: North Voodoo tappar färgen!!!

vadå – bara en? den enda jag känner som har voodoo pro flagnar så det står härliga till, han har iofs krängt dem nu… det har väl inget med skitkastning att göra – faktumet är att tryckfärgen flagnar på 99’orna!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 18:56 som svar på: Försäkring igen…

Hej jag har folksam och betalar 800 pix småbåtsförsäkring. (tillägg på hemförsäkringen) 1000kr självrisk.
    Har behövt utnyttja den en gång vilket inte var några problem. Klöv en ny Z 1

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 17:24 som svar på: Tarifa eller…

Tarifa, se nästa nummer av Surf
    Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 16:29 som svar på: RÄTT MKT. SKITSNACK !

Härligt Bosse, mer folk med din attityd!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 15:56 som svar på: RÄTT MKT. SKITSNACK !

Hej Voodoo
    Håller med 100%. Så länge vi i det här landet inte ens har en schysst Surftidning (och några som är beredda att pröjsa för den) som på ett schysst sätt testar utrustningar, lär ut nya trick, har ingående reseberättelser, massor men annonser, etc., tex som den grymt bra tidningen Bike (som testar bågar), så kommer vi hela tiden ligga i bakvattnet mot länder som har såna tidningar. Det märkliga är att vi har många duktiga surfare men inte ens lyckas få den suveräna Vind och Vatten att flyta vidare. Den var verkligen bra. Kanske låg problemet i att nån tar initiativet i en rätt ung sport där rangordningen ännu inte är fixad undantaget några proffs.

Bläddra igenom Bike och byt alla bilder/ord om motorcyklar mot surfgrejor så vips är du 20 år in i framtiden. Fundera då hur w-surfing som sport då ser ut. Och fundera framförallt var windsurfingens ”Sälen” då ligger. Den som greppar initiativet och förstår att även ”allmänheten” i det här landet vill Surfa (jag har hittills inte träffat nån som inte vill testa att surfa), kommer garanterat att kunna leva gott på sin favoritsport och tom leva på att tillverka prylar.
    Bosse Persson

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 15:52 som svar på: Brädval

Köp Air 265

Sida 3625 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA